Kemi
Hypotese
Skal opstille en hypotese til min allerede lavet rapport, og har store problemer med at få en formuleret. Forsøget / rapporten handlede om at måle ph værdier via en ph måler, på tre syrer og derefter deres fortyndinger på 0,1 M 0,01 M og 0,001 M.. Rapporten handler om pKs, Ks og protolysegrad.. Nogle idéer.. Mit eget bud:
Ved at fortynde vores syreopløsninger vil koncetrationen af H3O^+ falde og det vil så betyde at vores pH værdi samtidig vil stige da ph værdien beregnes ved pH = -log[H3O^+]
Svar #1
15. december 2014 af ChemistryIsKey
Hypotesen kommer meget an på, hvad det er du konkret vil finde ud af gennem dit forsøg. Dine konklusioner skal enten be- eller afkræfte din/dine hypotese/er, så det er vigtigt at konklusionen stemmer meget overens, og svarer på alt hvad der står i din hypotese. Hvad fandt du præcist ud af i dit forsøg? Du nævner både pKS, protolysegrad og pH, så der må være mere end hvad dit bud på en hypotese angiver i dit spørgsmål tænker jeg?
:)
Skriv et svar til: Hypotese
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.