Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 12421 til 12440 af 25374
-
Gymnasie forberedelser
ForumindlægHej:-) Jeg skal starte på HF her efter sommerferien, og jeg er så småt igang med at forberede mig selv lidt. Jeg vil egentlig bare spørge om der er nogen der går på HF der kan sige ca. Hvor mange lektier man får for, og om det er dag til dags lektier, eller om det er afleveringer? Hvor lange er... -
Hvilke uddannelser kan jeg søge ind på med disse fag?
ForumindlægHej... Hvilke uddannelser kan jeg søge ind på med fagene mat b, fysik b og biologi c? Det skal helst være indenfor sundhedssektoren. -
Filosofi og Naturvidenskab?
ForumindlægJeg har flere gange hørt, at filosofi og naturvidenskab hører tæt sammen. Dog ville jeg høre på hvilke punkter gør de det? -
magtcentre haster
Forumindlæghej har fået til opgave, at fortælle hvilke nye politiske og økonomiske centre vokser frem i europa efter romerigets fald? det jeg har skrvet , som jeg synes det ikke er nok er de lande som er med i magtcentre. altså de nye magtcentre er : nordvesteuropa nordfrankrig belgien holland vesttysklan... -
Cuba-krisen. Den Kolde Krig
ForumindlægHej Er der nogen der vil forklare mig hvad Cuba-krisen gik ud på? Hvordan startede krigen og hvordan sluttede den? Hvem vandt denne krig? - USA eller Sovjetunionen? Jeg ved godt at det var en stedfortræderkrig, men alligevel støttede de to supermagter hver sin part i denne krig. Hvilke parter... -
berlinmurens politiske og symbolske betydning
Forumindlæghej, jeg ville lige spørger om der er nogen om jer der ved om hvilken politisk og symbolsk betydning berlinmuren havde? jeg har hurtigt brug for svaret. -
Fortællertype i Herman Bangs novelle Irene Holm
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at kigge på fortællertypen i Herman Bangs novelle Irene Holm. Jeg har dog svært ved at finde ud af, om der er tale om en personbunden eller alvidende fortæller. Jeg har undersøgt sagen på nettet, hvoraf jeg kan forstå, at der er tale om en alvidende fortæller. Mit... -
Litteratur - fantasy
ForumindlægHej alle sammen Ny er jeg nok ikke, måske lidt her på forumet, så ved ikke helt hvor meget af alle disse indlæg der har noget med lektier og studier at gøre. Det er dog ikke hjælp til lektier jeg søger her i øjeblikket, nu mere nogen at debattere lidt litteratur med. Jeg vil specielt gerne snakke... -
Synopsis AT om OPLYSNINGSTIDEN
ForumindlægHej Nogle der ligger inde med en AT synopsis om oplysningstiden som jeg kan låne som inspiration? :) Tusind tak på forhånd -
den russiske revolution
Forumindlæghej jeg har lige et par spørgsmål til den russike revolution: Hvorfor fandt den russiske revolution sted? kunne noget lignende have fundet sted i Danmark? hvad for mennesker til at tilslutte sig Nazisme/fasisme eller kommunisme? kan der opstå situationer, hvor vold kan blive et legitimt v... -
Selv lære latin
ForumindlægHej (: Jeg går i 9. nu, men begynder næste år på et gymnasium, hvor jeg desværre ikke har muligheden for at lære latin. Jeg kunne rigtig godt tænke mig det, så jeg tænkte på, om nogen af jer kendte en bog, man kunne købe, hvor det var muligt at lære det selv.. Eller hvis I har nogen andre ideer.... -
hr.ebbes døtre
Forumindlægnogen som kender denne folkevise 1. Det var Ebbe af Kviste, han skulde til Romme ride; hjemme blev hans Døtre to, dem til megen Kvide. - saa listelig de fore - 2. Hr. Bonild og Hr. Skanild, de ere Brødre to; de lover saa mangen skøn Jomfru og giver dem løse Tro. 3. Hr. Bonild og Hr. Skanild, d... -
Fortælletype?
ForumindlægHeej! Jeg sidder og skriver en analyse af en novelle, men ved ikke hvad forskellen er mellem en alvidende fortæller og en personbunde fortæller. håber i kan hjælpe mig, da jeg er gået i stå:( -
SRP.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g og min studieretning er matematik og fysik A med kemi B. Jeg har undret mig over studieretningsprojektet. Hvad er det helt præcist det går ud på, og hvorfor skal man vælge fag fra sin studieretning? Ved godt, det hedder studieretningsprojekt, men det er da ærgerligt, når man ri... -
Er der nogen det ville forklare mig det?:)
ForumindlægHej jeg skal skrive en stil men jeg ved ikke at om jeg skal skrive det som journalist el. bare mig der fortæller det hele Ps. er der en der kan forklare hvad manchet betyder? Her er teksten: Forestil dig at du er sammen med en gruppe turister, du ikkee kendeer, har siddet fast i en svæve... -
Skriftlig kilde eller ikke-skriftlig kilde ?
ForumindlægHey folks .. Vil lige høre om, der er nogen, der kan forklare mig, hvad forskellen på en "skirftlig kilde" og "en ikke-skriftlig" er ? På forhånd tak :) -
Absurditet?
ForumindlægJeg skal kunne kende begrebet "Absurditet" indenfor hele det med "eksistentialismen". Jeg mangler lidt en pædagoisk kort forklaring på hvad det er, jeg synes googles svar er lidt kompliceret og svære at forstå. Nogen hjælp? - Og hvis i vil, må i meget gerne også give pædagos... -
HASTEER! AT eksamen
ForumindlægHej alle (: min At eksamen er allerede i morgen. og der var noget der forvirrede mig rigtig meget. skal man sige sin konklusion i starten?? efter problemformulering? og hvor meget fylder metoder i eksamen ??? hjææææææælp -
Die berlin Mauer
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe? Jeg har brug for jeres hjælp Hvem var det der bygget berlin muren? -
Induktion & undersøgelse?
ForumindlægJeg har et spørgsmål, som jeg håber en af Jer kan hjælpe med (: I min AT-opgave har jeg draget alemene generelle slutninger ud fra empirisk data, altså brugt induktion. Jeg har ud fra bl.a. empirisk datamateriale draget nogle slutninger om, at stålproduktion var en forudsætning for storbritann...
