Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12461 til 12480 af 40685
  • Plz hjælp har virkelige prøve for jeres hjælp

    Forumindlæg
    Hej folkens jeg har bruge for jeres hjælp til AT. Hvordan kan man kombinere religion og historie, når religion humanistiske fakultet og historie er samfundsvidenskablige fakultet? jeg skal op i det på mandag så vil meget gerne have hjælp til den inden. tusind tak
  • Ideer til produkter, kristendom.

    Forumindlæg
    Vi har valgt spørgsmålet "Hvordan kristendom skiller sig ud fra andre religioner med fokus på tilgivelse". Nogen der har nogle ideer til produkter?
  • hjælp til metode

    Forumindlæg
    hej. jeg skriver i fagene religion og ssamfundsfag. jeg fatter ikke noget af det der metode fis. er der nogen der kan hjælpe lidt
  • Abort

    Forumindlæg
    Hejs Jeg skriver i religion om abort jeg har derfor brug for inspiration til en problemformulering!!!!! Pls hjælp
  • eksempel

    Forumindlæg
    hvordan skal nedenstående forstås? det er en af de ting eleven på STX historie A skal kunne til eksamen. kan I give mig et eksempel hvad det er for noget? "-Samspillet mellem mennesker, naturgrundlag og samfund" tak på forhånd
  • Eksamenssæt

    Forumindlæg
    Hej er der nogen som ligger inden med nogle af de nye eksamenssæt for dansk skriftlig eksamen stx A niveau, da det ville være rart at have en nogenlunde ide om hvordan de er struktureret :)
  • Toulmins argumentationsmodel

    Forumindlæg
    Hej alle. Sidder og læser til mundtlig dansk eksamen (stx), og har om argumentation. Er der nogle af jer der kan forklare mig Toulmins udvidede argumentationsmodel, især gendrivelse og styrkemarkører. Ville være super dejligt, på forhånd tak.
  • Dokudrama og Novellefilm

    Forumindlæg
    Hey. Har mulighed for at komme op i Dokudrama eller Novellefilm til Dansk eksamen i 3.g STX, men hvordan vil i gribe sådan en opgave an, og er der evt. en som har en analyse model liggende? På forhånd tak
  • Kronik

    Forumindlæg
    Hey Er meget i tvivl omkring hvordan man griber en kronik an hvis man trækker den til Dansk A STX eksamen. Nogen der kan hjælpe eller evt. ligger inde med en analyse model? På forhånd tak.
  • Fuldt pensum

    Forumindlæg
    Hej hej. Er der nogle der ved hvordan det fungere med ens årskarakterer når man skal op i fuldt pensum her i år 2010 på stx? Er det sådan at de bliver erstattet med den karakter man får til eksamen? Mvh
  • Samme eksamensstil ?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med at tage matematik A på vuc som enkeltfag... tænkte på om den skriftlige eksamen ville være den samme for en hf og stx når de begge er A-niveau ? - på forhånd tak
  • Svar til Fysik A 4. juni 2018

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg var til Fysik A skriftlig eksamen (STX) i dag, og jeg tænkte, om der var andre herinde, der ligeledes var det og som har lyst til at sammenligne svar?
  • Engelsk - meget vigtig

    Forumindlæg
    Jeg sidder og leder efter enksamenssæt til delprøve 1. i engelsk B-eksamen (STX) for 2010 er der nogen der har den/ved hvor jeg kan skaffe den? Plz det haster
  • Andengradspolynomier og uligheder

    Forumindlæg
    hej guys. Jeg skal til matematik eksamen i 1.g på STX, og på en af mine dispositioner står der at jeg skal forklare hvornår man kan bruge et andengradspolynomium og en andengradsulighed i den virkelig verden. er der nogen der har en idé til det?
  • karakter

    Forumindlæg
    Jeg er bange for, at jeg får 6,7 i snit, men det er mit håb at få 7. Hvis jeg nu lader vær med at tage til den sidste eksamen (Jeg bliver snart student nemlig) og vælger merit for at forbedre de karakterer jeg er dumpet i. Vil det være bedre? Er der nogen, der har været i samme situation som?
  • det modsatte af et sekulariseret samfund?

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der ved hvad det modsatte af et sekulariseret samfund er? Altså er der et bestemt ord for det? kan det passe at islam har et ikke-sekulariseret samfund, dvs stat og religion hænger sammen?
  • hvorfor læse?

    Forumindlæg
    Jeg plejer som regel, at læse nogenlunde grundigt op til alle mine eksamener, hvoraf nogle er gået godt og andre mindre godt. Så indtil videre kan jeg ikke sige om der er en generel sammenhæng mellem at læse op og score en god karakter. fx. hvad er meningen med at læse op til en dansk eksamen, nå...
  • Optagelsesprøve til gymnasie

    Forumindlæg
    Hej :) mine lærer syntes ikke jeg skal tage på gymnasie efter 9 klasse..så jeg skal igennem en optagelsesprøve. ville lige spørg dem der har været gennem en optagelsesprøve hvordan er det?
  • Tæller årsprøver og termin med i endelige gennemsnit?

    Forumindlæg
    Ja, som spørgsmålet egentlig lyder: gør det det? For at være helt ærlig har jeg nemlig ikke selv regnet med det, så jeg har måske ikke været så "opmærksom", som jeg burde under prøverne - men tæller de med på det endelige snit/eksamensbevis? Hvor meget tæller egentlig overhovedet med? ...
  • klik her :) pytha..

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal skrive en synops om pythagoras, og skal derfor opstille en problemformulering. Min opgave skal skrives i matematik og religion, så det skal være en problemformulering der rummer begge fag. Opgaven skal fylde 3-5 sider. Er der nogen der eventuelt kunne komme med foreslag til en prob...