Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12641 til 12660 af 40685
-
hvad siger hvem
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen og vil gerne have hvis nogen kunne ridse op hvilke holdninger/fortolkninger følgende personer har:(kristendommen)P.G. LindhardtJ. MøllehaveK.E. LøgstrupS. Krarup(Islam)Ralf PittelkowNasser Khadar.På forhånd mange tak. -
Kemi VS Biotek
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart til at vælge studieretning her om et par måneder, og derfor ville jeg lige spørge om folkets holdning. Hvad er forskellen på Kemi A/B og Biotek A? Jeg har lidt en frygt for at biotek mest er en gimmick og springer over alt det basale i kemi, for at man har tid til biotek... -
For sjov Gymnasie prøve
ForumindlægHej. Så min lærer har sagt vi skal have en prøve som dem på gym hvor de skal læse og skrive i 5 timer. Dansk skriftlig eksamen hedder den tror jeg. Nogen der kan fortælle hvad den går ud på? Og hvilke tips og tricks har i til dette? -
atomets opbygning
Forumindlæghej der står gør rede for atomets opbygning -
AT - Katastrofen, årsager og konsekvenser
ForumindlægSom overskriften siger er det vores næste AT emne, og vi skal vælge mellem fagene dansk, engelsk og spansk. Jeg kan sagtens se mulighederne for at skrive om emnet i fag som samfundsfag, historie, religion osv., men jeg kan virkelig ikke finde nogen problemformulering i dansk, engelsk eller span... -
Gymnasiet eller Hf ?
ForumindlægHej folkens (: Jeg går nu i 1.g (stx) , men jeg orker ikke stx længere, så jeg tænkte på at flytte til hf. Men jeg ved nu ikke, om det er en god idé hvad synes i ?? Jeg vil gerne blive bioanalytiker, kan jeg godt blive det selvom jeg flytter til hf ? -
Er HHX et krav?
ForumindlægHi SP! Har en overvejelse om at læse økonomi efter gymnasiet, men er HHX et krav for at starte på økonomi på uni? Læste engang en tråd hvor folk mente at det var lige meget hvor man kom fra fordi den "økonomiske" viden man får på HHX ikke er grundig nok og, at det derfor næsten ikke kun... -
Desperat hjælp til analyse "Cecil" af Johannes V. Jensen
ForumindlægHej alle! jeg sidder i den situation at skulle til dansk eksamen (student) her en af de næste dage, og har desperat brug for an analyse/fortolkning af novellen "Cecil" af Johannes V. Jensen. Meget, meget gerne med tidsperspektivering (folkelig realisme/det folkelige gennembrud, mener j... -
Hvad skal jeg skrive om?
ForumindlægJeg har netop fået oplyst mit hovedemne til AT-eksamen i 3g. Emnet lyder: "Kampen for det gode liv". Jeg vil gerne skrive i biologi som ét af mine valgte fag. Men hvilket andet fag skal jeg vælge? Og hvilket selvvalgt emne kan jeg udfærdige en synopsis i? - Ideer vil jeg gerne have... -
Kristendom - Mundtlig
ForumindlægHej SP, I dag blev udtræksfagene offentliggjort på min skole, og jeg skal op i kristendom. I 8. tror jeg, at jeg havde 8-9 lektioner kristendom i alt... og her i 9. har vi mistet en del kristendomsundervisning pga. min lærer var syg. Jeg tænkte på, om det var muligt, at I bl.a. kunne fortælle... -
HTX
ForumindlægHej. Kan nogen fortælle mig, hvordan HTX er.. Hvordan er hverdagen osv.. Altså er det MEGET sværere end STX? + Få man den samme viden indenfor det naturvidenskabelige i STX`, som i HTX, eller lærer man mere i HTX? Hilsen Den forvirrede .. -
religionslighed definering
ForumindlægHej Er der nogen, der kan hjælpe mig med at definere ordet 'religionslighed'. Tak på forhånd :) -
Skifte Gymnasium, når ansøgningerne er sendt
ForumindlægHej. Jeg er en meget presset dreng som har brug for hjælp! Da jeg skulle vælge uddannelse stod valget mellem HTX og STX. Jeg endte så med at vælge HTX, men jeg har nu fortrudt. Jeg nåede aldrig at ændre min ansøgning til STX inden ansøgningerne blev sendt ud til skolerne. HTX har allerede modtage... -
Produkt til OSO
ForumindlægHej, jeg laver OSO men jeg ved ikke hvilket produkt jeg skal lave. Mit emne er "Valget mellem STX og HHX" Håber der er en som kan hjælpe! Tak på forhånd! -
Engelsk - racisme
ForumindlægHej! Jeg skal skrive om racisme i engelsk - om racisme i dag.. Og med racisme mener jeg ikke noget med religioner, men sådan noget med sorte og hvide mennesker- (fx KKK) findes sådan noget stadig i dag? -
300 timer kristendom!!!
ForumindlægJeg var ind på Information hjemmeside, og der læste jeg at folkeskole har fra 1 klasse til 9 klasse 300 timer kristendom, der må jeg bare sige at det er vanvittig, for jo kristendom har være vigtige i Danmark før, men det er det ikke mere, så skulle man ikke ændre de 300 timer man bruger på krist... -
Emner
ForumindlægHej.. Vi har fået en stor opgave for i religion om etik. Vi skal finde et emne at skrive om, og vi skal skrive 2-4 sider om emnet. Har I nogle gode emner man kunne skrive om, og evt. nogle hjemmesider man kunne finder nogle oplysninger om emnet? (: På forhånd tak (: -
Hvad betyder korrektiv?
Forumindlæg"Religionen kommer ind som et korrektiv".Hvad betyder Korrektiv?Håber nogen kan forklare?Kan nemlig ikke slå det op i min ordbog da den siger at ordet ikke findes. Håber alligevel nogle kan hjælpe mig.På forhånd tak! -
Søren Krarup
ForumindlægLuther adskilte religion og politik, men det går Søren Krarups vel ikke indfor, selvom han er protestant? For jeg ved nemlig, at han tit blander kristendommen i hans politisk holdning. -
Radikalisering som alternativ
ForumindlægHej hej Jeg skal skrive om radikalisering som alternativ for etniske unge. Jeg skriver i fagene religion C og psykologi B. Jeg har helt styr på psykologidelen, men er lidt stuck ved religionsdelen - da der ikke er noget teori om radikalisering. Tak på forhånd!
