Dansk

For sjov Gymnasie prøve

17. februar 2020 af UnicornLover - Niveau: A-niveau

Hej. 

Så min lærer har sagt vi skal have en prøve som dem på gym hvor de skal læse og skrive i 5 timer.

Dansk skriftlig eksamen hedder den tror jeg.

Nogen der kan fortælle hvad den går ud på?

Og hvilke tips og tricks har i til dette?


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. februar 2020 af Goten (Slettet)

Går du i folkeskolen? Måske taler din lærer om terminsprøven, som er en prøveeksamen? Hvis det er terminsprøven, han taler om, er det bare for at forberede jer på eksamen.


Svar #2
17. februar 2020 af UnicornLover

 

Nej. Går i 10 og vi har et gymnasie som er lige ved siden af vores skole og han har venner derfra som deres elever skal til terminsprøve i gymnasie i hvor de skal læse en novelle og derefter danne en skriftlig analyse på 5 timer og vil vide om sådan en prøve findes eller ej? og hvis der gør håber jeg I kan hjælpe


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. februar 2020 af Goten (Slettet)

Jeg går i 1.g på STX, og jeg er ret sikker på, at vi først har terminsprøver i 3.g, for vi har intet hørt om terminsprøver.

Jeg tror ikke rigtigt, at der er så meget at forberede sig på, da vi i Folkeskolen overhovedet ikke terpede til skriftlig eksamen i dansk.


Brugbart svar (0)

Svar #4
17. februar 2020 af Goten (Slettet)

http://analysecirkler.gyldendal.dk/analysecirkler/
https://sites.google.com/a/bgi.dk/humanistiske-fag-bgi/home/sagprosa---genreundervisning/genreplakater

Du kan spørge din lærer, om du må bruge dem her til eksamen. Det måtte vi vist godt, så vidt jeg husker.


Brugbart svar (1)

Svar #5
17. februar 2020 af KageSpiseren

Vi i HTX har terminsprøver denne uge. 

Den dansk skriftlige termins prøve foregår således du er der i 5 timer. Du får en novelle. Du må ikke tilgå adgang på net, men printe så meget ud som muligt. Udfra novellen skal du have skrevet en helt og dybdegående skriftlig analyse. Du må gerne (hvis du færdig) gå før tid, men det anbefales helst du er der hele tiden så du har mere tid til at udnytte den tid du har.


Svar #6
17. februar 2020 af UnicornLover

#5

Vi i HTX har terminsprøver denne uge. 

Den dansk skriftlige termins prøve foregår således du er der i 5 timer. Du får en novelle. Du må ikke tilgå adgang på net, men printe så meget ud som muligt. Udfra novellen skal du have skrevet en helt og dybdegående skriftlig analyse. Du må gerne (hvis du færdig) gå før tid, men det anbefales helst du er der hele tiden så du har mere tid til at udnytte den tid du har.

TUSIND TAK!

Er der en bestemt novelle?


Brugbart svar (1)

Svar #7
17. februar 2020 af KageSpiseren

Nej det er der ikke. Det en din lærer frivilligt har valgt. Men sikkert en af de tekster i skal læse i pensum. Har du lært om skriftlig analyse i 9, 10 eller på gymnasie niveau.


Brugbart svar (1)

Svar #8
17. februar 2020 af KageSpiseren

Går du på Greve 10?

For en af mine lærer er også venner med en lærer fra 10.

Han skulle vel tilfældigvis ikke hedde Lars?


Brugbart svar (1)

Svar #9
17. februar 2020 af KageSpiseren

Eller Anders?


Svar #10
17. februar 2020 af UnicornLover

#7

Nej det er der ikke. Det en din lærer frivilligt har valgt. Men sikkert en af de tekster i skal læse i pensum. Har du lært om skriftlig analyse i 9, 10 eller på gymnasie niveau.

Har lært om gym en smule men det forklarede min lærer om men sov gennem resten af timen. Dødkedeligt tihi.

#8

Går du på Greve 10?

For en af mine lærer er også venner med en lærer fra 10.

Han skulle vel tilfældigvis ikke hedde Lars?

Ej ja. Han hedder ikke Lars, men som du siger

#9

Eller Anders?

Så er det Anders ja. Ej hvor sjovt.


Skriv et svar til: For sjov Gymnasie prøve

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.