Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 12681 til 12700 af 45451
-
Hitler
ForumindlægHej :) Er der nogen der kender til en tale fra Hitler om arkitektur? F.eks. i forbindelse med Bauhaus arkitekturen -
Privat Lektiehjælp
ForumindlægHej derude!Jeg vil gerne tilbyde mig til privat lektiehjælp i dansk.Jeg selv går på HTX på 3. år og har dansk på A niveau. Niveauet er fra folkeskole og opefter og undervisningen kommer til at foregå som du ønsker det. Det kan være øvelser i dansk som jeg forbereder, hjælp til opgaver eller lign.... -
Ukendte ord..
ForumindlægHej, har du nogle ord som der ikke er så mange der ved hvad betyder eller i det hele taget nogle seje ord såsom: Onomatipoietikon=lydord... Som kan bruges til den danske mundtlige eksame.. -
SRP mundtlige
ForumindlægHej, jeg skal snart op til SRP mundtligt, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal snakke om. I min SRP har jeg fagene biologi og engelsk. Jeg ved nogenlunde hvad jeg skal sige i biologi delen, men hvordan skal jeg inddrage engelsk? Skal jeg bare snakke om de forskellige analytiske virkemidler jeg ha... -
Marxisme
ForumindlægHej med jer, jeg står og har lidt svært ved at forstå Marxisme. Kan i hjælpe med at forklare hvad det sådan går ud på?- Hvad er det inspireret af og er dets vigtigste pointer? Hvilken økonomisk politik skal staten føre ifølge den pågældende retning? Hvilke forklaringer tilbyder teorierne på... -
optagelsesprøve - STX
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skal til optagelsesprøve, jeg er meget nervøs. Hvad skal jeg gøre.. Jeg har fået at vide at man skal op i dansk, matematik, engelsk... HVAD SKAL JEG GØRE??? Håber I kan hjælpe mig... -
Tjene 100 kr
ForumindlægHej...jeg har idag trukket i engelsk, og syntes den er lidt svært da jeg også har besvær med engelsk, så derfor hvis nogen gerne ville give et resume af teksten og analyse af den så jeg kan fremlægge det imorgen vil jeg give 100kr til dig´el. gratis hvis du gerne vil det : håber virkelig der er n... -
Hvordan scorer jeg 13-tallet?
ForumindlægHey.. jeg får normalt 10 i mundt. og 11 i skr.... fik blandt andet 11 med pil opaf i min sidste stil... Mit engelsk er perfekt mht. fluency og kongruens, og jeg har et meget bredt ordforråd...Ved jeg kan gå op og få 11...men hvordan scorer jeg 13-tallet? ;) -
Springfyrene - Dansk
ForumindlægHej, Er der nogen som nogensinde har lavet en analyse af springfyrene. Hvis i har, har i så mulighed for at hjælpe mig? Synes nemlig at det er et rimelig svært eventyr at analysere. -
drageløberen
Forumindlæghej alle sammen.. skal snart i gang med at skrive SRP i engelsk og historie.. i engelsk delen har jeg valgt at tage udgangspunkt i "drageløberen" på engelsk.. er lidt i tvivl om historien delen.. tænkte på om der var nogen derude, der havde læst bogen og havde en ide om hvad jeg kunne s... -
AT - Katastrofen, årsager og konsekvenser
ForumindlægSom overskriften siger er det vores næste AT emne, og vi skal vælge mellem fagene dansk, engelsk og spansk. Jeg kan sagtens se mulighederne for at skrive om emnet i fag som samfundsfag, historie, religion osv., men jeg kan virkelig ikke finde nogen problemformulering i dansk, engelsk eller span... -
Latin A/Græsk A
ForumindlægJeg begynder snart på gymnasiet, men har fortrudt mit valg af studieretning, og er derfor splittet mellem at skifte over på en studieretning med latin og græsk, og på at skifte til kinesisk og engelsk, og vil derfor godt høre lidt mere om linjen. Har man kun undervisning i selve sprogene på A-niv... -
Engelskeksamen
ForumindlægSkal til engelskeksamen den 20. og jeg er rigtig nervøs. Hvor godt skal eksamen gå for at bestå? Og kan man godt dumpe, hvis ens udtale ikke er så god, hvad angår engelsk? -
SRP: Søger forslag til sekundært litteratur
ForumindlægHej alle Jeg er i fuld gang med at skrive SRP om USA's, politiske, økonomiske og kulturelle forhold, før og efter, den amerikanske borgerkrig og en analyse af "Uncle Tom's Cabin".Da min opgaveformulering også skriver, at jeg evt. kunne finde relevante tekster i forhold til "... -
Hjælp til foreløbigt subjekt
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med at forklare brugen af "it" og "there" som foreløbigt subjekt? -
perspektivering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Forumindlæghej skal perspektivere en tekst, hvordan perspektivere man en tekst -
Essay
ForumindlægHej er der nogen her inde der kan forklarer hvordan jeg skriver en analytical essay? Jeg har skrevet en summary af The rescue. Er det ligesom i dansk, hvor man laver en beretter model? Jeg har fået udleveret en fra min lærer, hvad man gør, men den er væk :( -
Emne
ForumindlægHej folk! Jeg går i 3.g, og jeg skal have valgt et emne til SRP. Jeg er i tvivl om, hvilke fag jeg vil have. Enten his/eng eller samf/eng. Jeg kan ikke rigitg komme i tanke om nogle gode emner. Har I nogle gode emner?? Please, hjælp mig :( Skal have valgt fagene i morgen.. -
Fight Club og lighed med buddhisme
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRP her til jul og jeg skal vælge fag på mandag. Jeg overvejer at vælge religion og engelsk (har religion på B) med afsæt i Fight Club og ligheder med buddhisme, heriblandt det med, at Tyler Durden vil gøre op med den materialistiske tankegang og bare "give slip"... -
essay a niveau
ForumindlægHej med jer.. Er en smule i tvivl om hvordan man bygger et essay op i engelsk (a niveau) Håber i kan fortælle mig, hvilke punkter jeg skal igennem - og hvad de indebærer På forhånd tak
