Søgning på: tysk analyse. Resultater: 12741 til 12760 af 38620
  • hvordan siger man det

    Forumindlæg
    Nogle der ved hvordan man siger: Sidst men ikke mindst på tysk.!
  • den finske bugt

    Forumindlæg
    Rusland krævede bl.a. af Finland af: · Grænsejusteringen på Fiskerhalvøen i Petsamo-området skulle foretages således, at den finske, vestlige del af halvøen tilfaldt Sovjet. De skulle afstå deres del af Fiskerhalvøen til Sovjet. Men hvad var foredelen her? Jeg har skrevet såleds: For at sikre...
  • ?

    Forumindlæg
    jeg skal lave en tysk opgave på 2 a-4 sider men jeg ikke hvad jeg skal skriv om, er der nogen der har et forslag for den skal ikke være forsvær?
  • Rettelse af 100 ord!!!!

    Forumindlæg
    hej jeg har lavet noget tysk på ca. 100 ord vil i være søde at rette det. Skal aflevere imorgen :)
  • Translater

    Forumindlæg
    Hey.. der skulle vel ikke være en engel derude, som kunne fortælle mig hvor man kan finde en dansk tysk translater?Jeg håber der en en derude som kan hjælpe...
  • Tre gloser(Haster)

    Forumindlæg
    Hejsahvordan siger man:Jeg må indrømme", på tysk??Er Dorf ikke intetkøn?
  • Er det oversat rigtigt?

    Forumindlæg
    Vi bor i en køn malerisk by med velbevaret byport, middelalderlig markedsplads osv.. og den ligger i et smukt bjerglandskab, hvor jeg tilbringer mange rare eftermiddagstimer, enten sammen med min storebror eller med nogle af mine nye venner fra den lille bys eneste gymnasium, som jeg går i. ...
  • Hvordan er mundtlig eksamen?

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart til eksamen og er lidt nervøs. Nogle der ved hvordan det kommer til at være? Altså er det mening man skal lave det hele på skolen og derefter fremlægge eller får man også tid derhjemme?
  • HASTER- Apollinske/dionysiske livsform

    Forumindlæg
    Heeej alle sammen :) Er der nogen der kan fortælle mig hvilken betydning havde begreberne Apolloniske og dionysiske i antikken. og hvilke livsformer repræsenterede de i antikken? Håber at I vil svare tilbage.. Tak på forhånd.
  • SRP? :s hjælp til emne!?

    Forumindlæg
    Hej! Vi har fået at vide allerede nu, at vi skal begynde at overveje et emne til SRP. Jeg håbede på nogle herinde måske kunne hjælpe mig? Hovedfag er engelskA eller tyskA - og så kan jeg vælge historie, samfundsfag eller dansk til. please, nogle gode ideer?? :s
  • Nogle idéer til avistekster?

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen Jeg har trukket avistekster til mundtlig dansk i 9. Klasse. Er der muligvis nogen af jer, der kender en god tekst jeg kan analysere til afgangsprøven? Fortsat god dag.
  • eksam notater i novelle

    Forumindlæg
    hej jeg skal til at analyser en eksam novelle på engelsk, hvor jeg skal lad som om jeg er til eksam. hvad skal man generalt fortælle om? altså jeg har fundet noget i min papir, men ved ikke om jeg kan bruge det til noget. har i måske noget i tænkerne tak på forhånd
  • De taksonomiske niveauer - analysedelen

    Forumindlæg
    Min veninde og jeg har en lille diskussion om, hvorvidt den komparative analyse kan gå ind under analysedelen i de tre taksonomiske niveauer. Vi håber der er nogen, der kan svare os på det - gerne så hurtigt som muligt.
  • Joseph McCarthy og kommunismen

    Forumindlæg
    analyser årsagerne til joseph mccarthys modstand over for kommunismen samt hvilke midler han tog i brig for at bekæmoe venstrefløjen. Nogle ideer på hvad man kan komme ind på?
  • slaveriets ophævelse

    Forumindlæg
    Heej alle.. Jeg skal i sso skrive om Slaveriet i Amerika og er lige endt i et stort hul.. Jeg skal.: Jeg skal, ud fra mine kilder, lave en analyse af årsagerne til slaveriets ophævelse, og de politiske og sociale konsekvenser slaveriets ophævelse fik for afroamerikanerne... OG jeg har ingen ide ...
  • Mangler et forfatternavn!

    Forumindlæg
    Hej med jer! Jeg står og har desperat brug for navnet på den tyske forfatter der har skrevet '' Isabell und die Wende''! ''Isabell und die Wende'' er et uddrag af en ungdomsroman, men kan bare ikke finde noget nogen steder er der ikke nok nogen der kan hjælpe!!? Knus
  • Tyskland 1943-1950, industrisamfund?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ved at lave en opgave i AT, og i den forbindelse skal jeg finde argumenter for, hvorfor Tyskland var et industisamfund i perioden 1943-1950. Links er varmt velkomne. På forhånd tak ^^
  • DELPRØVE 1, Engelsk A!

    Forumindlæg
    Hello Hvad synes i om delprøve 1 engelsk A niveau? Der er mange der synes den var svær :S Den med adverbier/adjektiv skulle man beksrive dem salmet eller tage dem en for en og beskrive dem ??.. JEg tror nemlig jeg har misforstået den del.. btw. Den første hvor man skulle rette fejl, var det ikke ...
  • 03.. jeg mangler lidt hjælp

    Forumindlæg
    okay, jeg var så uheldig at jeg fik 03 til min latin eksamen i 1.g og så tænkte jeg på om det gælder for 3, eller 0.3?? fordi mit eksamens gennemsnit som skolen har talt sammen passer, hvis jeg regner det med som 3. men jeg har altid troet at det gjaldt for 0.3?? er der nogen der ved det??
  • den eller dem?

    Forumindlæg
    JEG ER I TVIVL OM EN SÆTNING OM AT DET SKAL HEDDE "DEN" ELLER "DEM" SÆTNING ER: TROTZDEM BLEIB ER _______ CHRISTLICHEN GLAUBEN.