Søgning på: tysk notater. Resultater: 12741 til 12760 af 18469
-
Henførende pronomener
ForumindlægHej SP er der nogle, som kan forklare mig hvordan man oversætter denne sætning? især med henblik på at oversætte det henførende pronomen. Hvordan finder man ud af om som skal være der, die eller die? i 1812 kom den første udgave af brødrene Grimms eventyrsamling, som alle børn og voksne kender.... -
ENKELT ANALYSE (Haster)..
ForumindlægEn sætningsanalyse til denne opgave: Han bor nu sammen med sin mor og sin far. Jeg 'bor' = o 'Han' = X med + sin + mor + og + sin + far = bølgestreg. hvad skal nu + sammen være ?? .. :) -
Navnet på en lille by
ForumindlægHej. Jeg skriver dansk stil og skal bruge en lille by (som ikke kender meget til teknologi) som jeg kan sammenligne med København. Det skal bare være en rimelig gammeldags by. På forhånd tak : ) -
Sætninger der skal rettes:D
ForumindlægHej.. ville blive glad hvis nogle lige gad og se på disse sætninger (Evt rette dem for fejl;)) "disse skal stå i førnutid" 1)da jeg var 5 gik jeg i børnehave 1)Mit 5 habe ich im Kindergarten gegangen 2)da jeg var 6 gik jeg i skole 2)Mit 6 habe ich im schule gegangen 3)da jeg var 10 ... -
Ret !
ForumindlægRet :) A. Faktisk ser jeg rigtig meget fjernsyn. B. Men nogle gange ser jeg kun fjernsyn, fordi jeg ikke har andre ting at lave. C. Jeg ser for det meste fjernsyn, når jeg kommer hjem fra skole. D. Jeg bruger det til at slappe af med. E. Om aften ser jeg tv-avisen, fordi jeg gerne vil væ... -
3 linier hjælp til rettelse
ForumindlægHej, det nedenstående skal læses højt op i klassen, det vil være en stor hjælp hvis I læste den igennem og hjalp mig med at rette for fejl. På forhånd mange tak. Meine schwester ist 20 jahre alt. Sie ist Medizin studieren und arbeitet in die Apotheke. Sie helfe(t) mir wenn ich brauche hilfe, und... -
Hjælp, valg af selvlæst værk
ForumindlægHej. Jeg har fået at vide, at jeg skal vælge et godt stykke dansk litteratur som selvlæst værk, hvilket jeg skal skrive en rapport over. Læser normalt mest engelske bøger, så er lidt på skider'n:( Nogen forslag til en god bog af en dansk forfatter, som min dansklærer også vil kunne lide? -
Litteraturv
ForumindlægHvis man skriver fornavn først og bagefter efternavn i en litteraturliste vil der ske noget? Vil man stadigvæk kunne finde bogen som man har brugt? -
Franco i anden verdenskrig?
ForumindlægHar et emne om anden verdenskrig, og en ting som undrer mig. er der nogen der ved, hvorfor han ikke deltog i krigen? hvis i ved det må i gerne forklare det, eller vise nogle eventuelle kilder. tak for den evt. hjælp -
Et lille gennem tjek
Forumindlæghej er der ikke en der lige gider tjekke det her i gennem? bare så det passer nogenlunde. eller give mig et par råd om hvad der kan blive bedre Der Brüder Grimm herausgab in 1812 einer Märchensammlung, die alle Kindern kennen. Sie besteht aus Volksmärchens, das sie hatten gehört. Wer kennt nic... -
Rettelse - en sætning
ForumindlægHej "Das Petras Freundinnen müssen arbeiten hat zu Folge.." Er denne sætning korrekt? Eller skal de infinitte verber til sidst i sætningen? -
D-day
ForumindlægHej . Jeg vil gerne vide hvad D-day var under 2. Verdenskrig? skal vide hvad det betyder og hvad der skete den dag. -
Inflation
ForumindlægEfter 1. Verdenskrig var der en voldsom inflation i Tyskland, hvilket skyltes at der blev trykket flere penge for at betale krigserstatningerne. Men hvorfor var det egentlig, at den øgede trykning af penge førte til denne voldsomme inflation? -
BETYDNING!! vigtigt
Forumindlæghvad betyder dette: sieg skål! sieg skål! sieg skål! -
Hjælp til relative pronominer!
ForumindlægJeg roder lidt med nogle sætninger med relative pronominer. Det ville være fantastisk, hvis nogle kigger på dem, så jeg ved om det er helt ved siden af. Sætningerne er vedhæftet i et word-dokument På forhånd tak for hjælpen! :) -
Job i udlandet
ForumindlægHej.. Om et år, når jeg har afsluttet 3.g. vil jeg gerne have et job i udlandet. Jeg tænker lidt på Frankrig eller Spanien, men er åben for stort set alt.. :) Nogle der har erfaring med det? Kender nogle sider hvor jeg kan finde noget information? Om sted at bo, job osv? Håber.. :) -
HJÆLP SØGES!!!!??
ForumindlægSuper fedt hvsi én fantastisk sød person gad at rette denne tekst for evt. fejl. skal ikke afleveres, men det er bare af ren nysgerrighed.. Greta Gallandy – Keine Angst? Ich habe dieses Deutsches Buch gelesen. Es heisst "Keine Angst?", und es ist schreibt von die Deutsches Autorin... -
henførende stedord!
Forumindlægheej nogle der vil kigge på de 4 sætninger med henførende stedord? Die Kinder, deren mit der spielen wollen, sind im Garten. Ich habe einen Wagen, ... immer kaputt ist. Der Mann, ... ish gestern besuchte, ist krank geworden. Wo ist der Tisch, den du gekauft hast? har prøvet at lave to af dem, men... -
Internationale linjer på gymnasiet (STX)?
ForumindlægHej Er der nogen der ved, om der er internationale linjer på gymnasiet (STX)? Jeg går på en international linje her i 8. klasse, og jeg vil gerne forsætte på gymnasiet med en international undervisning. IB lyder ikke som noget jeg har lyst til, så jeg vil være meget taknemmelig, hvis nogen kunne... -
SØGER ENGELSK UNDERVISNING
ForumindlægHej er 1.g elev og søger engelsk hjælp til mine lektier.. Bor i kbh området, self mod betaling. Nogen særlige interesseret?
