Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 12821 til 12840 af 57177
-
Henvisninger
ForumindlægHvordan henviser jeg til en bestemt linje fra en bog? Er det (forfatters efternavn, udgivelsesår, s.x, l. x) Hvad nu hvis jeg vil henvise til flere linjer skal jeg skrive ll.? Hvad nu hvis jeg vil henvise til forskellige sider (ikke et interval)? -
oversæt
Forumindlæghvordan ville i oversætte denne sætning? jeg er ikke de fattiges hjælper. -
Reducer brøk
ForumindlægJeg har svært ved at reducere denne brøk.. har brug for hurtig hjælp :) tak på forhånd. ab+a2(i anden) over 3aZ. -
Begreber - historie
ForumindlægHar du nogle fede historie notater som kan forklarer alle de fag begreber der er? Kan et par stykker, men slet ikke nok til eksamen. Tusind tak!! -
Nedarving af øjenfarve
ForumindlægHejsa jeg har om nedarving af øjenfarve i biologi på stx men har lidt problemer med de første to spørgsmål så jeg tænkte på om nogle kunne hjælpe mig med at komme i gang sætter alt information ind nedenunder: Billedet med skemaet er vedhæftet med!! Men fremgangsmåden lyder: Materiale To ens m... -
Hjælpelærer til danskeksamen d. 21.
ForumindlægHejsa Jeg skriver herinde for en veninde. Er der nogen herinde, der er meget gode til dansk, A-niveau på STX? Min veninde er muslim, hun klarer sig supergodt i skolen og er ekstremt flittig. Hun taler virkelig godt dansk, selvom hun kun har været her i et par år, hun er humoristisk og har altid d... -
Ordet eksistens
ForumindlægHvad betyder ordet "eksistens"? Ifølge ordnet står der "det at eksistere". Fortæller det noget om, den måde en eksisterer på? Ifølge den store danske står der "om det faktum, at noget er til". Vil det sige, at jeg - som en person, der skriver et opslag herinde - er... -
Hjælp til komma
ForumindlægDette rim i strofe 5 har stor betydning for digtet, idet forfatteren konkluderer, at hun er ked af, at hun ikke savner sin eksmand. Er kommaerne sat korrekt? hvis ikke er der er sat korrekt er der så nogle der kan forklarer mig hvor de skal sættes og hvorfor. Tak -
lærervikar?
ForumindlægHvad skal der til for at blive lærervikar? Hvis jeg har mulighed for at blive det, er det så muligt at arbejde som lærervikar nogle timer om ugen samtidigt med at jeg studerer på deltid? -
2. ÅR! (hhx helst)
ForumindlægHey. Er der nogen der med erfaring kan sige om 2. år er MEGET hårdt eller hvordan og hvorledes, går selv på hhx og skal op på 2. år nu.. på forhånd tak. -
Egnet til gym, hvordan?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg går på 8.kl og jeg har et gennemsnit på ca. 4 ville gerne vide hvordan kan man blive egnet til gymnasium, altså jeg ved godt jeg skal have et bedre gennemsnit, men det handler jo også om hvad min lærer synes, om jeg er egnet eller ikke, hvordan kan jeg vise dem at jeg vi... -
hjælp engelsk grammatik
Forumindlæghjælp med grammatik, og kom med nogle gode forslag, hvad jeg ellers kunne skrive. og hvordan man får succes i skolen. :-) How to be successful in school. . To be successful in school, you shall fight for it. It is not something that just comes. But you shall learn something from your teacher,... -
hvordan dropper man ud af gymnasiet?
ForumindlægJeg vil gerne droppe ud af Gymnasiet men ved ikke hvordan. Jeg har søgt på alle mulige combinationer i google: "hvordan dropper man ud af gymnasiet" "hvordan dropper man ud af uni" "hvordan dropper man ud af uddannelse" "hvordan dropper man ud af universitet&quo... -
Matematik uden hjælpemidler MAT A 3. års
ForumindlægHej Alle Sammen. Jeg står og skal til terminsprøve i morgen og har søgt efter nogle oversigter over formler osv. som man skal kunne ved eksamen Mat A uden hjælpemidler. Nogle som ligger inde med sådan en? Derudover søger jeg nogle opgaver + evt. facitliste som jeg kan regne for at forberede mig. ... -
Min Fremtid! :O
ForumindlægHej folks, Jeg er i en stor problem :-o Jeg ved ikke hvad jeg skal tage efter 9.klasse? Jeg ved ikke om jeg skal tage 10. klasse eller gymnasium? Jeg synes bare, at det er en svær besluting :/ Jeg har tænkt mig, at være "programmør". Men jeg ved ikke hvad jeg vil tage efter 9. klass... -
Hvilken dato?
ForumindlægHvilken dato bliver 3.g'ernes skriftlige eksamens karakterer oplyst? -
Strengeinstrumenter
ForumindlægHey. Jeg skal op i Fysik imorgen efter frokost. Så hvis der er nogen der vil være søde at hjælpe mig, hurtigst muligt, ville være skønt. Jeg skal præsentere emnet "Strengeinstrumenter" Og derefter tale om Bølgefart, Interferens, stående bølger og patrialtoner. Er der nogen der kan hjælp... -
HHX??
ForumindlægHej Jeg ved ikke helt om jeg skal vælge HHX. Altså tænker det fordi jeg ikke er så god til de naturfaglige fag og dem skal man ha på alle andre uddanelser. Hvaad kan jeg med en HHX? -
"Studierapport"
ForumindlægJeg talte med en ven, som går på en anden skole, i går. Hun sagde, at studierapporten (den, hvor man skriver om sine AT-forløb, og som skal bruges til AT-eksamen i 3.g) kun må fylde højst 3 sider. Min fylder indtil videre 5 sider, og jeg går kun i 2g!! Så er der nogen der ved, om der er begrænsni... -
Forberedelse til Engelsk Mundtlig Eksamen (B-niveau)
ForumindlægJeg har en engelsk mundtlig eksamen her på fredag (b-niveau) skal der snakkes om en ukendt tekst som vi trækker. Jeg undrer mig kraftigt, om hvordan jeg bedst ville kunne forberede mig til denne eksamen, for jeg har ingen ide. For det første er alle hjælpemidler tilladt, så mht. dette v...
