Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 12901 til 12920 af 154034
-
kvinder
Forumindlæger der nogle der ved hvor man kan finde statisk eller et dokument fx. brev i 1800-tallet om kvinder? please help me! -
Kemi studie
ForumindlægHey :)tænkte på om der var nogen som vidste hvad man kan blive hvis man fortsætter med at læse kemi.. kan kigget på en uddannelse hvor man blive kemienginiør, men det er vist ikke den samme som uddannelsen på universitetet.. hmm..hvis der er nogen som ved noget ville jeg da være interesseret i at... -
Hjælp til opgave
ForumindlægEr der nogle der evt. kan hjælpe mig med opgave 7 i følgende sæthttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0588.pdfJeg aner intet om det emne. Var sygemeldt i perioden. Har prøvet at læse mig lidt frem til det. Lidt svært! -
Teknik
ForumindlægJeg har for et øjeblik siden brugt tid og kræfter på at skrive et fyldigt og udførligt svar til en spørger i tråden "Fortolkning" under faget dansk. Hvorfor er det umuligt at kopiere dette svar, skrevet i Word, ind i svarfeltet i tråden? Det er ret frustrerende. sv.j. -
Tvivl om udregning af gennemsnit
ForumindlægJeg går på 3 år, og skal muligvis have min hue her til sommer. Jeg er dog kommet i tvivl om hvordan skolen udregner om man har over 2 i snit, da jeg har hørt at de regner ens årskarakter med. Passer det? Altså vil det sige at ens eksamens karakter ikke har så stor en betydning? Hvis ja, regne... -
Definition af årskarakterer?
ForumindlægJeg søger en egentlig defination af årskarakterer. Jeg er blevet i tvivl om hvorvidt årskaraktererene gives for ens gennemsnitlige præstation i løbet af året eller om årskaraktererne kun er udtryk for ens præstation i tidsrummet mellem 2. standpunktskarakterer og årskaraktererne. Jeg har nemlig ... -
diskussion - hvordan gør man?
ForumindlægDiskuter hvilken af de fire områder, Ideologi, vælgeradfærd, parti og medier, der havde størst betydning for Ny Alliances udvikling... hvordan ville i/du gøre, jeg har aldrig prøvet at skrive en diskussion før, så jeg er lidt på vildspor.. -
Vedr. klage
ForumindlægHar mit gymnasium en kopi af min ekasmensopgave (stil)? Jeg vil nermlig gerne klage, men det lader til at jeg ikke har en kopi :-( (ja jeg ved det, det er skide dumt) -
Dødsstraf i USA - hvorfor?
ForumindlægHvorfor har de stadig dødsstraf ovre i USA? :-) -
Analyse af novelle
ForumindlægNogle som vil lave en opgave for mig, på ca 800-1000 ord. Selvfølgelig mod betaling. -
Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget
ForumindlægHej. Er ny til dette så ved ikke rigtig, hvordan det fungerer. Jeg er i gang med at lave min FFFO (fællesfaglig fokusområde). Jeg har trukket produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget og har besluttet mig for at skrive om bæredygtigt landbrug. Fysik/biologi/geografi er virkelig ikk... -
fysik- årsprøve i 1.g
ForumindlægJeg skal op til årsprøve i fysik, men jeg er temmelig nervøs, og vi har ikke fået af vide af vores lærere, hvordan det egentlig fungere, og vi har ikke flere fysik-timer, så jeg vil høre, om der ikke er nogen der vil forklare mig det, samt hvordan man får et godt resultat????? jeg vil nemlig bar... -
Drømme-job
ForumindlægHej allesammen!Dem der skal på gymnasiet ikk´!Hvad er jeres drømme-job?Er selv i tvivl om hvad jeg skal være i fremtiden! =D -
potensudvikling
ForumindlægForslag ønskes. Til mundtlig mat. skal jeg kunne komme rundt om: vurdering af modellens andvendelighed ! Er der nogle der kan give mig nogle fixpunkter at tale ud fra. jeg har svært ved at finde hvad man konkret anvender potensudv. til i dagligdagen. Bare nogle få ord om ikke andet . Tak -
Nervesystemet
ForumindlægHej, har lidt problemer med at finde ud af hvad nogle ord betyder, eller egentligt bare hvordan jeg skal få det formuleret og skrevet ned. Håber på noget hjæp :)) Tak på forhånd! Her er ordene: Centralnervesystemet, tyndtarm, tyktarm, dendrit, bronkier, det motoriske system og blodplader :) -
Biologitest
ForumindlægIdag tog min klasse disse test: http://demo.evaluering.uvm.dk/eksempeltest/ Det er sidste års FSA, og jeg kan lige så godt indrømme, at jeg fik 7 i dem begge. Jeg synes selv, at den er svær, da vi slet ikke har haft om meget af det. Er der mon nogle af jer kloge sp-medlemmer der kan få 12?? S... -
Har VILJEN, men IKKE snittet til at studie Medicin :(
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg vil virkelig gerne læse medicin, men problemmet er mit snit. Jeg går i 2.g, og har et snit på 5,6. Jeg kan umuligt komme i nærheden af et snit på 10 :(. Jeg ved man kan komme ind gennem Kvote 2, men hvad lægger de vægt på..? Jeg har en del erfaringer bl.a. hospital (ren... -
generlt spørgersmål om uddannelse
Forumindlæghej Jeg går i tiende. Jeg er virkelig dårlig til matematik og fysik, tror heller ikke at jeg kommer til at benytte det senere hen. Nu er det store spørgersmål så at, hvilke høje uddannelser kunne man tage hvor der ikke indholder matematik eller fysik? jeg skal jo selv afgøre hvad der er best og ... -
Endelig Student
ForumindlægSå blev jeg student kl. 12 idag....Føles mærkeligt...ellers andre der er blevet det? -
Hvad menes der med det
ForumindlægOtholitic organer (sacculus og utriculus) fornemmer lineære accelerationer. det med lineære acceelerationer?
