Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 12921 til 12940 af 45451
-
Identitet og storbyen
ForumindlægHejsa, Fik udleveret min problemstilling i foregårs, og har overemnet identitet og storbyen. Mine fag er dansk og engelsk, og som den danske del af min analyse skal jeg analysere en selvvalgt novelle fra jan sonnergaards novellesamling "Otte opbyggelige fortællinger om kærlighed og mad og f... -
Robotter og kunstig intelligens
ForumindlægHej nu er det jo eksamenstid i At. jeg har tænkt mig at skrive i samfundsfag og dansk om emnet: robotter og kunstig intelligens. i dansk vil jeg lave en (kritisk) analyse af filmen I,Robot. ´men da jeg fik vejledning i samfundsfag, kunne mig og min vejleder ikke rigtig finde en ordentlig pro... -
Hej. Er der nogen som vil rette mit abstract for fejl og komme med kommentarer? Mvh Niko
ForumindlægAbstract – ”Idræt og sport i Amerika” This study analyse how the American sport are organized compared to the Danish. This study analyse also how the expression “The American Way of Life” are connected with an ice hockey club and what does it mean. Finally the study... -
Intensivt eksamenskursus?
ForumindlægHej! Jeg skal op i mundtlig engelsk på b-niveau, og tænkte det kunne være brugbart med et intensivt eksamens kursus op til eksamen. Er der nogen som kender et godt hold eller skal jeg søge til privatundervisning? Håber I kan hjælpe mig :-) -
Selviscenesættelse på datingsite
ForumindlægHej :) Jeg har i AT emnet valgt at skrie selviscenesættelse gennem medier, i fagene dansk og samfundsfa, og skal til at gå igang med en analyse af en datingsite (www.dating.dk). Jeg ved at jeg skal snakke om sprogbrug og handlinger, men har dog ikke helt styr på hvordan og hvorledes. Håber der er... -
Digt
ForumindlægNogen der har analyseret digtet "Arkitektens specialitet" af Vita Andersen?:) -
Ærtekontrolløren
ForumindlægHej. Jeg vil gerne lave en analyse om Ærtekontrolløren. Det er en kortfilm, Nogen som kunne hjælpe -
freud og jung?
ForumindlægSøger gode råd til hvordan man kan benytte Freud og Jung til en analyse til dansk eksamen. -
Privat Hjælp
ForumindlægEr der en der er virkelig god til dansk der kan hjælpe mig i et stykke til med at analysere en novelle?? tak på forhånd! -
Supernova romananalyse hjælp
ForumindlægHej det er fordi er der nogen der kan hjælpe mig med en analyse af Supernova. Jeg skal nemlig aflevere den på mandag :)? -
Besættelsestiden efter krigs tiden
Forumindlægnogen der kan analysere novellen ¨appelsiner af tove Ditlevsen -
Adverbium/adjektiv
ForumindlægHej alle. Jeg ved godt at jeg sagtens kan slå op i fejlstøvsugeren og læse om adverbiummer og adjektiver, men synes ikke rigtig at få det ind på en god huskemåde som med andre regler i engelsk. Er der nogen af jer der har en hurtig nem hjælpemåde I kan huske adverbiummer på? Sådan at man bare... -
3. års opgave - forslag til bog?
ForumindlægHej ! Jeg har valgt at skrive 3.års opgave i engelsk, da jeg indtil videre synes det er spændende at analysere den engelske litteratur, som vi arbejder med. Dog har jeg selv lidt problemer med at finde en passende bog til analyse i min 3.års opgave. Jeg har for nyligt læst The Graduate af samme g... -
DIO om Kryptovaluta
ForumindlægHej, Jeg sider og udarbejder en forløbelig problemformulering, med undringsspørgsmål og litteraturliste til min vejledning. Jeg vil gerne arbejde med hvad kryptovaluta har af økonomisk betydning for bankerne, samfundet osv. I mens engelskfaget, vil jeg bruge til at analyser en tale/artikel som ... -
Rusland - Kommunisme og ?
ForumindlægHej alle :D Hvad var Rusland før det blev til et kommunistisk samfund? ( Altså fek.s Liberalister, Kapatalister, Socialister?) el noget andet... -
Socialisme i nazismen
ForumindlægPå hvilken måde var nazisterne socialister? Hvordan kan det ses? Fordi jeg mener de var imod marxismen, som i princippet er socialisme? -
SRP - Ideer ?
ForumindlægSTP nærmer sig og skal allerede skrives i november.. Nogen der har nogle ideer til emne? Fagene er engelsk/historie eller spansk/historie -
Giddens: den tredje vej?
ForumindlægHej, sidder lige fast midt i min SRP opgave. Jeg skriver om den nye sundhedsreform i USA, og er igang med noget ideologi analyse. Jeg syntes ikke rigtig at Barack Obama i hans tale til kongressen d. 12 sept. 2009, og med hans mål med sundhedsreformen virker særlig neoliberalistisk, hvilket demokr... -
Noter til macbeth
ForumindlægJeg søger nogle engelsk noter til Shakespear - Macbeth (: Skal snart til mundtlig eksamen i engelsk, og mangler lige nogle guldkorn til netop dette emne (: -
SRP om medicinsk cannabis i USA
ForumindlægHejsa :) Jeg har i december afleveret min SRP om medicinsk cannabis, og havde egentlig en ret god fornemmelse af den. Nu er jeg begyndt at tvivle på den, og kan ikke helt finde ud af, om jeg synes den er god nok og hvor den ville ligge i forhold til karakterskalaen. Opgaven er skrevet i fagene b...
