Det internationale område (DIO)

DIO om Kryptovaluta

28. februar 2018 af JensPedersen123 - Niveau: A-niveau

Hej,

Jeg sider og udarbejder en forløbelig problemformulering, med undringsspørgsmål og litteraturliste til min vejledning.

Jeg vil gerne arbejde med hvad kryptovaluta har af økonomisk betydning for bankerne, samfundet osv. I mens engelskfaget, vil jeg bruge til at analyser en tale/artikel som en skeptiker omkring krypto har udgivet, dog kan jeg endnu ikke finde en tale/artikel. Derfor spørger jeg jer, kender i til en? 

Indtil videre har jeg: 

Undringsspørgsmål
Hvordan påvirker kryptovaluta fremtiden?

Problemformulering
Redegør for begrebet kryptovaluta
Analyser de økonomiske fordele og ulemper derved indragelse af krypto skeptiker (tale/artikel)
Vurder den påvirkning kryptovaluta har for fremtiden

- Tak på forhånd


Svar #2
28. februar 2018 af JensPedersen123

Tak for det Anders, men det skal gerne være nogle artikler med nogle holdninger / synspunkter hvor jeg kan lave en engelsk faglig analyse.


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. februar 2018 af Anders521

Jeg ved ikke hvad du mener med "en engelsk faglig analyse". Artiklerne er netop udvalgte fordi de kan bruges som kilder til din opgave.


Svar #4
28. februar 2018 af JensPedersen123

De er fine til at bruge som informationskilder, men jeg skal gerne finde en artikel/tale at arbejde med, ved hjalp af eks. toulmins argumentaionsmodel, det retoriske pentagram, appelformer osv. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
28. februar 2018 af Anders521

Men hvad har disse metoder at gøre med din problemformulering? Hvordan hjælper disse metoder dig med at besvare din problemformulering?


Svar #6
28. februar 2018 af JensPedersen123

Det er ikke en endegyldig problemformulering som jeg har skrevet, Jeg SKAl have en engelskfaglig analyse med. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
28. februar 2018 af Anders521

Så vil jeg anbefale, at du ændrer din problemformulering således at de metoder du gerne vil bruge er relevante. Det virker som, at du har en fokus, der er ... litterær. 


Brugbart svar (0)

Svar #8
12. marts 2018 af Ahmadhoussein

Hej makker, har du en email du kan kontaktes på? 


Brugbart svar (0)

Svar #9
11. januar 2021 af andersv999

Hej Jens.

Det er et super spændende emne, du valgte at arbejde med.

Må jeg sende dig en PM, jeg har lidt spørgsmål :-)

Med venlig hilsen
Anders Vajhøj
CryptoEX.dk


Skriv et svar til: DIO om Kryptovaluta

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.