Det internationale område (DIO)

Koreansk på gymnasiet

09. februar 2018 af majats (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Jeg ville gerne lære at tale Koreansk.

Lige nu går jeg i folke skolen, jeg har længe kigget efter flere steder hvor jeg kunne få Koreansk, der er ikke nogle aftenskoler her i Odense der har Koreansk, så tænkte jeg at man kunne gøre det i gymnasiet, men jeg kan hellere ikke finde noget om det.

Jeg foretrækker helst at begynde nu her,altså starte med og lære Koreansk i folkeskolen, ligemeget om det er et sted jeg skal ud til eller om det er et online kursus.

(Hvis det er et sted man skal ud til, skal det helst være et i Odense og OVER hovedt ikke andre steder end fyn.)

Tak på forhånd. :D <3


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. februar 2018 af OliverHviid

Hvis jeg må spørge: hvorfor lige koreansk?

NB. dit indlæg er vist placeret i et forkert forum; Det internationale område er vist et fag på HHX...


Brugbart svar (1)

Svar #2
10. februar 2018 af Eksperimentalfysikeren

Prøv at søge "koreansk" på google. Der kommer faktsisk sprogkuser på listen. Jeg har ikke set nogen på Fyn, men prøv at kontakte nogle af de andre, og spørg, om de kender til kurser på Fyn eller om de kan tilbyde undervisning over nettet. Jeg så, at der i hvert fald findes ét kursus på nettet, men kvaliteten kan jeg ikke sige noget om.

Der findes mindst et sted på nettet, hvor man kan få undervisning i fremmedsprog, men jeg ved ikke, am de har koreansk. Man skal lede lidt, for går man ind på deres hovedside, kan man kun finde de sprog, hvor de har gennemtestet kursusmateriale, men man kan for nogle sprogs vedkommende finde betaversioner, der måske er 80% færdigudviklede og derfor ikke optræder på hovedlisten. Jeg fandt sådan et kursus, jeg er interesseret i, men jeg kan ikke huske, hvordan.


Svar #3
10. februar 2018 af majats (Slettet)

#1

Hvis jeg må spørge: hvorfor lige koreansk?

NB. dit indlæg er vist placeret i et forkert forum; Det internationale område er vist et fag på HHX...

Jeg har altid kunne lide den Koreanske kultur og jeg er begyndt og hører meget K-pop, så jeg ville gerne lære sproget.

Ja jeg har vist placeret det forkert ups, tak for reminderen.


Svar #4
10. februar 2018 af majats (Slettet)

#2

Prøv at søge "koreansk" på google. Der kommer faktsisk sprogkuser på listen. Jeg har ikke set nogen på Fyn, men prøv at kontakte nogle af de andre, og spørg, om de kender til kurser på Fyn eller om de kan tilbyde undervisning over nettet. Jeg så, at der i hvert fald findes ét kursus på nettet, men kvaliteten kan jeg ikke sige noget om.

Der findes mindst et sted på nettet, hvor man kan få undervisning i fremmedsprog, men jeg ved ikke, am de har koreansk. Man skal lede lidt, for går man ind på deres hovedside, kan man kun finde de sprog, hvor de har gennemtestet kursusmateriale, men man kan for nogle sprogs vedkommende finde betaversioner, der måske er 80% færdigudviklede og derfor ikke optræder på hovedlisten. Jeg fandt sådan et kursus, jeg er interesseret i, men jeg kan ikke huske, hvordan.

Okay tak for dit svar, jeg ville prøve og se hvad der dukker op :D


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. februar 2018 af Egofaciens

Prøv duolingo.com!


Brugbart svar (0)

Svar #6
18. februar 2018 af Eksperimentalfysikeren

Jeg ved ikke, om duolingo har koreansk. Jeg bruger det til spansk. Du skal være opmærksom på, at der skal bruges et basissprog for undervisningen. Det vil ofte være nemmest for danskere at bruge dansk som basissprog, men det kan man ikke, når man lærer spansk på duolingo. Derfor bruger jeg engelsk som basissprog. Det kræver selvfølgelig et vist kendskab til engelsk, men det har vist sig, at jeg får forbedret mit engelske samtidig med at jeg lærer spansk. Når man oversætter en tekst fra spansk til engelsk, vil duolingo rette de fejl, man laver i engelsk. Noget lignende vil sikkert gælde for andre sprogkurser.

Jeg benytter også et system fra LinguaShop. Det er et system, man skal betale for. De har forskellige kursustyper. Jeg har et, hvor jeg  arbejder på min bærbare PC. De normale opgaver er mindre varierede end i duolingo, men der er en mulighed for at øve udtale. Man skal sige nogle sætninger og ord til programmet, som så angiver, hvor god udtalen er.


Brugbart svar (0)

Svar #7
18. februar 2018 af Egofaciens

Det ser ud til, at man også kan lære koreansk på duolingo. Jeg har selv brugt duolingo til at forbedre mit tyske, hvilket jeg fik rigtig gode resultater med. Så duolingo synes jeg kun kan anbefales: https://www.duolingo.com/course/ko/en/Learn-Korean-Online 


Skriv et svar til: Koreansk på gymnasiet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.