Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 12921 til 12940 af 17507
-
Hjælp til "Pasteurs forsøg"
ForumindlægNår man snakker om "Pasteurs forsøg", så er det dét forsøg med at bevise, at liv ikke kan opstå spontant, ikke? Hvor han steriliserede nogle kolber og isolerede dem fra partikler i den atmosfæriske luft. Men i de fleste af hans eksperimenter opstod der liv i kolberne, fordi han brugte k... -
Et lynhurtigt komma
ForumindlægHej! Mit spørgsmål er: Hvor skal kommaet stå i følgende sætning? For den enkelte person kan det medføre et væld af følelser som må behandles og forestillinger som må kasseres Du må meget gerne begrunde dit svar, så jeg kan bruge det i andre sammenhænge også :-) Her er mit forsøg: "... -
Energi beregninger.
ForumindlægHejsa . En verden af fysik C , opgave 2,16. Ved et forsøg forbrændes 2,80 kg af et brændsel, og det registreres, at der frigives en energimængde på 44,2 MJ. Jeg skal så beregne brændsels værdien for 1 kg . Så jeg derved kan slå det op i et skema og finde ud af hvilket materiale der er tale ... -
tandplejer uddannelse i sverige
ForumindlægHej Jeg kunne helt vildt godt tænke mig at søge ind på tandplejer uddannelsen. Jeg har overvejet at søge uddannelse i sverige (malmö) men ved ikke helt hvordan jeg for kendskab til om der ligger en skole der som jeg kan tage uddannelsen på og hvordan jeg gør det nemmest i forhold til at søge ind.... -
Fysik, skal bruge hjælp :)
ForumindlægHej alle Jeg skal til FSA, fysik på tirsdag. er på ret bar bund med hensyn til Astronomi, så har lige nogel spørgsmål. Er det rigtigt at det tager 23 timer og 56 minutter for jorden at dreje rundt om sig selv, og hænger det sammen med skudår og stjernebevægelser? Jordens akse rundt om solen h... -
Hastighed
ForumindlægJeg har lavet et forsøg, hvor kageforme falder, vi har målt position som funktion af tid, hvorefter der er opstilles s(t)-grafer, og foretaget en lineær regression på hver graf. Men jeg får en negativ hældning for hver graf, og dermed en negativ hastighed. Jeg skal dernæst lave en regression me... -
Kemi C Eksamen
ForumindlægHej. Jeg går i 2. g og skal her på onsdag op i kemieksamen på C-niveau. Derfor vil jeg tjekke med jer, om der er nogen af jer, der kan komme med nogle gode råd til en sådan eksamen. Nogle hjemmeside der er gode at tjekke ud, eksperimenter og forsøg der kunne være brugbare? Jeg er åben overfor all... -
Opløslighed
ForumindlægJeg har lavet et forsøg, hvor jeg testede nogle forskellige stoffer i vand, ethanol og benzin. Jeg ved (hvis det er rigtig forstået) at vand er polært og ethanol og benzin er upolært. Polære opløser polære og upolære opløser upolære. Det jeg undre mig over er, hvorfor jeg bl.a. ikke kan opløse s... -
Solarkonstanten og bestemmelse af solens vinkeldiameter
ForumindlægJeg har lige trukket fysik, og skal give en præsentation af solen som en stjerne og opbygning af solsystemet og tage udgangspunkt i bestemmelse af solarkonstanten og bestemmelse af solens vinkeldiameter. Her vil jeg komme ind på solarkonstanten, årstider, dag og nat, solformørkelse og har fået af... -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHej, har lige et par spørgsmål, for som i nok kan gætte skal jeg snart op i FSA, så håber i kan hjælpe, gerne bare md et eneklt.. Virker en dynamo lygte på samme måde som en el-generator? Hvad er forskellem på strøm og spænding? Had for nogle andre måder findes der at lave strøm på end induk... -
hjælp til fysik!!!!
Forumindlæghej alle sammen ! Jeg skal op til fysik eksamen i morgen, som jeg frygter, fordi jeg virkelig ikke kan finde ud af fysik. så håber i vil hjælpe og komme med nogen letforståelige svar. hvad kunne jeg snakke om, og vise af forsøg hvis jeg skulle risikere at komme op i slægten alkohol eller når felt... -
HJÆLP Historie analyse HVORDAN
ForumindlægHjælp jeg skal lave en analyse af følgende analyser herodots fremstilling af søslaget ved Salamis. Hjælp, jeg ved ikke hvordan man laver en analyse, for selv vores lærer har ikke givet os en detaljeret vejledning så jeg er helt lost, jeg ved ikke hvad jeg skal stille op, er der evt nogle der h... -
FYSIK/KEMI EKSAMEN HJÆÆLP HASTER
ForumindlægHeej Jeg skal op til mundtlig fysik/kemi eksamen her på mandag.. Vi har fået de emner, som vi kan trække til eksamen.. Blandt emnerne er der bl.a. salte.. Jeg er ikke så god til salte. Min lærer stillede mig nogle spørgsmål, som bl.a. kan blive stillet til eksamen .. Bl.a. spørgsmålet: Fremstil e... -
24-timers eksamen - Strengbølger
ForumindlægHvis nogen skulle have lyst til at hjælpe.. :b Så kunne jeg nok sagtens bruge hjælp til det hele. Bølger – lyd og musikinstrumenter I din præsentation skal du forklare de grundlæggende egenskaber ved bølgeudbredelse, men du skal lægge hovedvægten på lydbølger og fænomenet stående bølger og ... -
historikere i oldtiden
ForumindlægHej SP :) Jeg skal til eksamen kunne sammenligne herodot med andre historikere som Xenofon, Homer og Thukydid, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an? Altså jeg ved at Herodot selv rejste rundt og "oplevede" ting, lidt som en glad turist, og forsøgte at skildre nogle handl... -
Økologi
ForumindlægJeg sidder lige med nogle spørgsmål til biologi-eksamen (trækker det endelige spørgsmål imorgen) og forsøger lige at læse lidt op til hvert emne. Jeg er dog løbet ind i nogle forståelsesspørgsmål, jeg gerne vil ave på plads, såfremt jeg trækker dette sørgsmål imorgen. Dette omhandler økologi. &qu... -
Kemi C - Mængde: Krystalvand og Gasser
ForumindlægHejsa, jeg skal til eksamen i Kemi d. 21. Før det skal jeg lave nogle dispositioner til de emner jeg kan trække: Et af dem lyder: Mængder; Krystalvand og gasser. Inddrag demoforsøget ”Natriumhydrogencarbonats omdannelse”. Jeg er helt lost i hvad jeg skal fortælle om og hvordan jeg sk... -
HJÆLP !!Kemisk analyse
ForumindlægHej allesammen ;D Jeg skal snart til fysik/kemi eksamen. En af de ting jeg kan komme op i, er jordens salte. Hvis jeg kommer op i det ,vil jeg som forsøg lave kemisk analyse. Jeg ved at kemisk analyse går ud på at påvise de forskellige ioner, men hvad kan jeg ellers fortælle til læreren og c... -
Billedkunst terminologi til eksamen
ForumindlægHej alle der evt kan hjælpe med dette. Jeg skal op i billedkunst eksamen på mandag, og vores undervisning har været ret rodet, og har derfor absolut ingenting. Jeg har nogenlunde styr på, hvad der sker til eksamen - vi har 60 minutters forberedelse og 30 minutters eksamination, hvor vi får et sp... -
Fysik kemi eksamen !! HJÆLP
ForumindlægHej! Jeg skal op i fysik/kemi eksamen i morgen. Og sidder nu og øver emnerne. Jeg er nu nået til punktet "Organisk kemi" (Alkohol)... Da jeg ikke rigtig kan finde nogle andre forsøg end gæring og destilliation, som tager lang tid må jeg bare forklare dem. Men mit spg er hvad der sker i ...
