Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 12921 til 12940 af 36004
  • emissions spektrum - forklaring

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal op i mundtlig eksamen i fysik i morgen, og jeg har brug hjælp til at forklare hvad emissions spektrum er?
  • Freud i dag

    Forumindlæg
    Hej I hvor høj grad kan man bruge Freud i dag med henblik på det senmoderne samfund? :-)
  • Regneforskrift

    Forumindlæg
    Hvorfan ved jeg at min graf bør begge i -? Jeg har f.eks. denne forskrift y=x2+2 Som danner et U på min graf. Men hvordan ved hvilket tal jeg skal starte min X? Hvorfor -5 fremfor 0 f.eks?
  • Hjælp til engelsk

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med en opgave jeg skal aflevere her på søndag kl 23.00, men er virkelig dårlig til engelsk, så håber en der vil se/rette mit engelsk igennem, når jeg er færdig med at skrive det. På forhånd tak!
  • Tælletræ

    Forumindlæg
    Hej folkens! er der nogle der kan fortælle hvad et tælletræ er?
  • Skærer med planen?

    Forumindlæg
    Linjen Q har parameterfremstillingen: (-2+5t, 2+3t, 1+2t). I hvilket punkt skærer Q xy-planen? Find en ligning for den plan β, som indeholder linjen Q og punktet (1,0,3) ? Anyone?
  • Passiv transport (diffusion)

    Forumindlæg
    Hvordan kan det være at diffusion er en passiv transport?
  • Hvordan siger man dette?

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der ved hvordan man siger "til punkt og prikke" på engelsk?? Som i f.eks. "han fulgte reglerne til punkt og prikke"
  • Enme til samfundfagssynposis om Økonomi

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal her i ferien skrive samfundsfagssynopsis om økonomi. Jeg er helt på bar bund om hvad jeg skal skrive om, nogen der har gode ideer? Jeg havde tænkt lidt på "Konsekvenserne af finanskrisen". Hvilke spørgsmål i min problemformulering kunne jeg have til dette enme? På forh...
  • Differentier 2x*e^x^2

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal differentiere hvilket giver mig Dog er jeg meget i tvivl om resultatet, er der nogen der kan be- eller afkræfte resultatet?
  • trykkræfter

    Forumindlæg
    min lærer skriver dette: Vurder om I helst vil trædes over tæerne af en elefant på 5000 kg som har en fod med en diameter på 45 cm eller en 50 kg. kvinde i høj hæle, hvor hælen har en diameter på 1,0 cm!). Vi forestiller os for nemhedens skyld at de lægger hele vægten over på det ene ben der træ...
  • naturlig og kunstig grænse HASTER

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på en naturlig- og kunstig grænse? altså de grænser der granser landene op.
  • Lineær sammenhæng + lineær ligning

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på en lineær sammenhæng og en lineær ligning?
  • halvdelen (brøker)

    Forumindlæg
    Er det rigtigt at halvdelen af 1/2 er 1/4? Nogle billeder til eller eksempler til det her spørgsmål? : Lav en tegning, der viser hvert regneudtryk, og find resultatet: a) 1/2 x 1/4 = og en tegning? det er det jeg har det lidt svært med :s :O
  • Beregning af motor effekt

    Forumindlæg
    Mit spørgsmål lyder: Hvis jeg har en cylinder som vejer 1652 kg, og skal kører 15 omdr./min, hvordan beregner jeg en korrekt motorstørrelse.
  • Struktur formel c6h7o(oh)5

    Forumindlæg
    hvordan tegner jeg struktur formlen for c6h7o(oh)5
  • Procentpoint

    Forumindlæg
    Hej, Nogen der ved hvad forskellen er mellem procentpoint og procentvise?
  • Impuls hjælp (SRP)

    Forumindlæg
    Hej kloge mennesker! Jeg sidder med min SRP og har et meget grundlæggende, muligvis også dumt, spørgsmål. Jeg har om raketter, og i min fysikdel har jeg lavet et forsøg hvor jeg har skudt raketter med forskellig masse og med forskelligt tryk ind i en forceplate for at undersøge deres starthastigh...
  • Kontinuitet og differentiering

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og har problemer med at forstå kontinuitet og derfor svært ved at forklare hvorfor en funktion er differentiable. Hvordan kan jeg på en nogenlunde simpel måde forstå dette? Og derefter forstå forklaringerne bag det, og selv kunne give en uddybende forklaring på dette. Jeg synes f...
  • SRP

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at skrive SRP. Er der noget der ved, hvordan man regner "med" og "uden" ringe.