Søgning på: tysk notater. Resultater: 12921 til 12940 af 18469
-
Hvornår hvad?
ForumindlægDet handler om modalverber: 9. Kan du høre telefonen i stuen? Hedder det? Kann du in das Wohnzimmer hören das Telefon? Eller? Kann du hören das telefon in das Wohnzimmer? Eller? Hören du das Telefon im Wohnzimmer. -
grammatik -
Forumindlæghvorfor skal "i" (oversat til jeg på dansk" være med stort på engelsk? -
Hæve fag til A-niveau?
ForumindlægHej Jeg skal snart på gymnasiet og jeg ønsker studieretningen: Mat A fysik B Kemi B. Mit spørgsmål er så: Kan jeg både hæve fysik og kemi til A-niveau eller er det kun muligt at hæve et af fagene?? -
Analyse af Bare en Regnvejrsaften. " alt skal igen blive dit"
ForumindlægJeg skal til årsprøve i mundtlig dansk, og jeg skal ,som en del af mit emne lyrik analysere en " bare en regnvejrsaften" af Halfdan Rasmussen. Der er et sætning der går igen, " alt skal igen blive dit", og jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal tolke den. Bare en... -
Fransk i HTX
ForumindlægJeg vil gerne spørge jer noget vdr. frans i HTX, da jeg skal efter sommerferie skal starte på gymnasium. Er der mange elever som vælger frans i HTX? Hvis man gerne ønsker at have fransk, skal man så har det i 3 år eller bestemmer man selv, hvor langt tid man vil have det? Er det vigtigt at have f... -
Ekstra A-fag
ForumindlægHvorfor er et på visse gymnasier ikke muligt at vælge et ekstra højniveu fag? -
Frankrig i 1700-tallet
ForumindlægHej :-) Jeg har netop læst én af de sidste lektioner i historie i 3.g som omhandlede enevælden, oplysningen og Frankrig i 1600-1700-tallet. Da jeg får 12 i stanpunkt, vil jeg gerne opretholde dette til årskarakteren og har nu undret mig lidt over, om der er nogle håndgribelige eksempler på den d... -
vindmøller
ForumindlægHej, jeg er i tvivl om noget håber I kan hjælpe mig. Hvad er grundene til, at Danmark har førerposition i vindmølleindustrien? Hvad kan være en trusel mod vindmølleindustrien i Danmark? -
Rettelse af sætning
ForumindlægJan Ulrich hatte einer fantastisch Karriere, aber sein Privatleben sind ein heilloses Durcheinander. Kan ikke helt få grammatikken på plads i den her sætning. Der sættes pris på al hjælp :) -
Transportteknologien under 1. verdenskrig
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp i historie om "transportteknologien under 1. verdenskrig" Det er svært, at finde nogle oplysninger om transportteknologien under 1. verdenskrig... Nogen som har noget viden om transportteknologien under 1. verdenskrig? Det ville være en stor hjælp! - Ma... -
En sætning (analyse korrekt?)
ForumindlægSætningen: Wir erfahren durch die Geschichte, dass die Hauptperson eine richtige gute Person ist mit einem gutes Hertz. Min forklaring: Person er hunkøn og da (en rigtig god person) er akk. Led i sætningen, så mødes disse om et (-e) i bøjningsskemaet, derfor er endelserne e på eine. Richtige gut... -
TITRERINGSANALYSE
ForumindlægHejsa :-) Er der nogen som kan forklare mig hvad en titreringsanalyse er, og samt dets formål? -
hjælp til engelsk
Forumindlæghjælp folkens !!! :) skal fremlægge efter ferien !!! :) vil virkelig gerne bliver bedre til engelsk har taget mange teste her inde, men stadig føler ikke det noook ;D har i nogle gode råd :D håber i vil svare :D -
Hvilken linje?
ForumindlægHej! Jeg har nogle generalle spørgsmål angående gymnasium osv. Jeg er en pige i 9.klasse, som ofte bliver stillet spørgsmålet, hvad skal du efter 9.klasse? jeg har tænkt meget, og snakket med min skolelærer, han vil have mig videre på 10 angående jeg har svært ved sprog (engelsk) jeg har prøvet... -
Ordvalg og grammatik
ForumindlægJeg håber at i vil hjælpe mig med at forklare og beskrive, hvad fejlen er. :) På forhånd tak- 1)Russerne --> Skal det bøjes som et adjektiv? 2) Bogen er fra 2001 --> Das Buch ist aus dem Jahr 2001.?? <---- er præpositionen og bøjningen af Jahr rigtige? 3) Det handler om synet på slægt... -
Hjælp
ForumindlægHej :-) Jeg ville bare spørge om: Når en sætning starter med et adv, er det så samme ordstilling som på dansk? -
2.verdenskrig
ForumindlægHvilke konsekvenser havde 2.verdenskrig for Danmark? -
Hvorfor lære spansk
ForumindlægJeg skriver en artikel om, hvorfor danske folk er ved at lære spansk. Jeg vil takke dig, hvis du kunne svare på disse spørgsmål. - Hvorfor er du vælger spansk blandt andre sprog? - Hvis du er studerende, blandt hvilke andre sprog kan du vælge? - Hvorfor tror du er så vigtigt for dig at lære spans... -
Medicin i udlandet
ForumindlægHej allesammen. Vil lige høre om der er andre herinde der har overvejet at læse medicin i udlandet? I så fald kunne det være spændende, at høre hvilken land i har valgt og hvorfor :) Jeg går og leger med tanken om at tage til Polen og læse, da jeg ikke vil kunne komme ind her i DK (Mangler... -
Hvad er formålet med propaganda
ForumindlægSe overskrift Tak på forhånd og god aften
