Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12941 til 12960 af 152758
  • sygeplejeske

    Forumindlæg
    Hej alle....... Jeg vil gern høre om nogen ved hvad det kraver at komme ind på sygeplejeskeskole i 2008??
  • Matricer i matematik

    Forumindlæg
    Heej (: er der nogen som kan hjælpe mig med hvad en Matrice er i matematik? Hvordan et reaktionsskema oversættes til matriceregning? Det er til en matematik aflevering. Går i 2g nemlig.. Håber at der er nogen som kan hjælpe? (:
  • Et stof med specifikke krav...

    Forumindlæg
    YO! Som det lyder i overskriften, leder jeg efter et stof der har følgende specifikke krav: Det skal være flydende ved stue temperatur, det skal have et lavt frysepunkt (lavere end en alm. fryser ca. -28 C), og det skal være et stof der her en forholdsvis høj molarmasse. Jeg skal bruge stoffet ti...
  • Naturfag på AOSU grundforløb 2

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har fået praktikplads, så skal jeg bare klare den famøse Naturfagseksamen, E,F. 'Hvor svær er den eksamen? Er den nemmere end man frygter? Hvor meget er man nødt til at genlæse? Jeg synes, at der er meget at sætte sig ind i - svært at huske hele forløbet. Ikke mit yndlingsfag, men ...
  • Kvote 2

    Forumindlæg
    Hvor stor er chancen for at blive optaget på medicin igennem kvote 2 på SDU ?
  • Molekyler

    Forumindlæg
    SKAL et molekyle opfylde Oktet-reglen? Eller kan der også være 6 elektroner i et molekyle, hvis ja, kan i give et eksempel?
  • blandingsforhold saft

    Forumindlæg
    Hej har en opgaver omhandler saft Hvor meget fortyndet solbærsaft får man fra en flaske? 1 del saft og 5 dele vand 6*85= 510 cl = 5,1 liter?
  • Er adskillelsen mellem vand og ethanol fuldstændig?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med en opgave hvor jeg er gået i stå ved et spørgsmål, spørgsmål: Er adskillelsen mellem vand og ethanol fuldstændig? (Kan bedømmes ud fra volumen af de to faser efter første tilsætning af salt, og efter ekstra tilsætning af salt.) Eller hvad sker der med de to faser ved yder...
  • Bøger på medicin

    Forumindlæg
    Hej kære brugere! Er der nogen, der ved, hvilke bøger, man skal bruge til 1. semester på medicin på KU? (Helst de danske udgaver) På forhånd tak
  • ATP

    Forumindlæg
    Hvad er ATP præcis? Kemisk/biologisk energi??? iform af varme? Kan man måle det?
  • Kvote 2 - Studiejob?

    Forumindlæg
    Hej Under kvote 2 plejer der at stå relevant studiejob osv., men jeg har aldrig forstået det sådan helt præcist. Hvis jeg har afluttet 3.g og gerne vil søge ind på ingeniør uddannelsen byg eller integreret design, hvad kan man så lave at relevant studiejob? Hvad og hvordan kan det søges? Og hvad...
  • Ingeniør uddanelse

    Forumindlæg
    Hvad er den bedste ingeniøruddannelse? I form af job og løn?
  • Empirisk formel !

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har fået en opgave, hvor man skal bestemme den empiriske formel af et carbonhydrid som ved en fuldstændig forbrænding bliver til 3,056 g CO2 og 1,502 H2O.Hvordan gør man det, har slet ingen anelse, da vi kun en gang for lang tid siden i timen har gennemgået sådan en opgave. Og da det var...
  • pH i mættet opløsning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået stillet en opgave som hedder: Beregn pH i en mættet opløsning af Cd(OH)2.Ko er opgivet til = 5,3*10^-15jeg er kommet frem til: 5,3*10^15=[Cd2+]*[OH-]^2Hvordan kommer jeg videre herfra?Please help :SMVH mqffe
  • TAK

    Forumindlæg
    Henten nogle dansk noter igår og TAK..!får normalt 6 i dansk fik 10..! :Omange tak studieportalen.dk
  • vandopløseligheden

    Forumindlæg
    Hvad skal mna forvente om vandopløseligheden af følgende stoffer: CH3OH, C6H6, CCl4, CH3CH2NH2 og CH3CHBrCH2CH3
  • Navngivning af organiske forbindelser

    Forumindlæg
    Hej med Jer, Er der nogen, som kender nogle gode engelske/danske hjemmesider til træning i at navngive organiske forbindelser/molekyler???
  • ingeniører!

    Forumindlæg
    hej derude.. er der nogle er jer drenge/piger der skal ind og læse ingeniør efter sommerferien? hvis ja, så hvorhenne og hvilken retning.. er i sikre på at blive optaget, og hvilket karaktere har i i de specifikke "adgangsfag"
  • Enheder i idialgasligningen

    Forumindlæg
    Jeg har et par spørgsmål til et par af de værdier der indgår i idealgasligningen p = tryk (dette er det ydre tryk der påvirker gassen, right?) V = volume (er det i cm^3, liter, milliliter eller hvad?) n = stofmængde (samme, hvilken enhed?)
  • Kemiingeniør

    Forumindlæg
    Jeg kunne godt tænke mig at vide præcis hvad en kemiingeniør laver og hvilke muligeheder for jobs man har?