Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 13121 til 13140 af 109300
-
High-School - Pisse nemt?
ForumindlægJeg har en kammerat som netop er hjemvendt efter et år på et high-school i USA. Han tog derhen efter 9. og kom ind som 11th grader, hvilket svarer til 2.g'er. Han siger at det var nemt og at han afsluttede med straight A's udover 2 B's. Og han er et 7-10 tal i Danmark. Jeg er et ... -
Studie på Oxford University i Egnland
ForumindlægHej! Jeg skal starte i 3.g efter sommerferien, og tror jeg har fundet ud af hvad jeg gerne vil efter et sabatår eller to. Jeg vil meget gerne til England og læse, hele uddannelsen. Jeg vil gerne læse engelsk litteatur på 'University of Oxford'. Jeg ved godt, at det er meget svært at komm... -
Studieretningsopgave i 3g
ForumindlægHej, Nogen der har nogle gode forslag til hvad man kunne om i studieretningsopgaven i 3g? Min studieretning hedder Engelsk A, Spansk A og Naturgeografi B Samtidig må man også kombinere med enten Historie eller Dansk. Så vidt jeg har forstået behøver man ikke vælge fag fra forskellige fakulteter... -
haster.. terminsprøve.
ForumindlægHej, nogen der ved om man også får et hæfte med forskellige emner til terminsprøven i engelsk? Altså som fx. novelle, essay osv. som man også gør i dansk? -
EN LILLE FORKLARING
ForumindlægKan ngn forklar mig hvordan man sætter engelske komaer?? jeg har nemlig hørt at de har en anden funktion.. -
Statskundskab - hvilke valgfag er gode?
ForumindlægHej! Jeg har længe været 100% på, at jeg gerne ville optages på statskundskab. Jeg går i 2.g på samfA-matB-NG, og skal til at vælge valgfag. Jeg er helt sikker på, at jeg vælger NG som B-niveau, men jeg er i tvivl om jeg vil få mest ud af at vælge matematik eller engelsk op på A-niveau. Rent op... -
HF enkeltfag på fjern og eksamen
ForumindlægHej alle, jeg søger lige et svar mit spørgsmål her.. Det er sådan, at jeg læser HF enkeltfag på fjernstudie på C niveau - og jeg er nu tilmeldt nye og højere niveau på B, som er betalt og SU’en er søgt, så jeg ikke får huller henover sommeren. Mit spørgsmål er så, hvad vil der ske, hvis jeg ikk... -
Dumpede eksamen, HF?
ForumindlægHej Alle, jeg dumpede (åbenbart) til min engelsk B eksamen, begrund af en rigtig lorte sensor. Er der nogen der ved hvis man dumpede til eksamen, om man så kan tage faget igen og stadig få SU? -
Everyone/Everybody?
ForumindlægVil gerne vide, hvornår man anvender everyone/everybody i engelsk. Her er et eksempel : Alle ved, at det ikke er sundt, men ingen ændrer deres livsstil. Tak -
Den eksponentielle udvikling
ForumindlægI en prognose for Angolas befolkningstal benytter man modellen: y = 14 * 1,023x hvor y er befolkningstallet i millioner indbyggere, og x er antal år efter 2000. b) Bestem befolkningstallet i Angola i 2011, hvis udviklingen fortsætter. c) Bestem fordoblingskonstanten og forklar hvad ... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHej, Jeg er igang med mit sidste år på STX. Jeg har planer om at holde et sabbatår efter sommerferien, hvor jeg bl.a. vil læse mit matematik B-nivaeu til et A-niveau, men jeg er blevet i tvivl om, hvorvidt den gymnasiale supplering kommer til at påvirke mit karaktergennemsnit fra min studente... -
Matematik, hvordan forbedre jeg mig?
ForumindlægHej Jeg har et problem. Mit matematik halter - gelvaldigt, jeg er færdig med 2.G på HTX og da jeg intet valg havde skal jeg have matematik på A niveau efter sommerferien. Pt får jeg 4 svarende til 7 i den gamle skala i års karakter(både mundtlig og skriftlig). Jeg ville gerne op på et 7 tal (ny... -
Lærer vælge linjefag
ForumindlægHey everybody, har et simpelt spørgsmål. Jeg skal vælge linjefag til min læreruddannelse og kunne godt tænke mig at vælge engelsk som linjefag. Man skal dog have engelsk i b-niveau og have bestået med et 8 tal(gamle skala) på sit studenterbevis. Jeg har derimod haft engelsk på A-niveau med et 7 t... -
Hæve fag til A-niveau?
ForumindlægHej Jeg skal snart på gymnasiet og jeg ønsker studieretningen: Mat A fysik B Kemi B. Mit spørgsmål er så: Kan jeg både hæve fysik og kemi til A-niveau eller er det kun muligt at hæve et af fagene?? -
Forklaring af følgende argumentation
ForumindlægOkay, fra en engelske artikel jeg har fundet. Der er følgende separabel differentialligning Så argumenterer den følgende(Det er ikke den engelske argumentation der er problemet) Factor out in the denominator, multiply both sides by and integrate: Det er umiddelbart det første skridt jeg ... -
Har danskerne faldende gaveforbrug??
ForumindlægJeg sidder og laver erhvervscase, som jeg skal til eksamen i på onsdag. I den forbindelse har jeg behov for at vide, om danskerne har et faldende gaveforbrug. Men lige netop dette kan jeg simpelthen ikke finde, jeg har prøvet diverse internetsider, Danmarks Statistik osv., men kan ikke finde no... -
Diplomat
ForumindlægJeg er blevet optaget på uddannelsen Business, Language, Culture på CBS med start til september 2011. Da jeg allerede nu ved at jeg kunne tænke mig at komme til at arbejde som diplomat efter endt uddannelse, er mit spørgsmål så om nogle ved om det vil være muligt med denne uddannelses kandidat (... -
Hej :) Jeg skal meget snart igang med at skrive SRP. Jeg har dog et lille problem
ForumindlægHej :) Jeg skal snart i gang med at skrive SRP i 3.g. Jeg har dog et lille problem, da jeg er helt på bar bund hvad angår emner. Jeg skal skrive i Engelsk og Idræt. Er der nogle som har forslag, eller evt selv har skrevet med de samme fag? Ville være en stor hjælp . Tak :) -
Vektorer i rummet, bestem værdier for t
ForumindlægHej Jeg sidder med følgende opgave ( se vedhæftet fil) , hvor spørgmål b) driller. Er der en, der kan hjælpe? På forhånd tak. -
Genintroduktion af ulve
ForumindlægJeg har fået stillet følgende underopgave i en biologiopgave, der handler om genintroduktion af ulve. I årene efter udryddelsen af ulvene i Yellowstone nationalpark gik populationen af unge poppeltræer dramatisk tilbage. Efter genintroduktionen af ulve i 1995 har man kunnet konstatere ændr...
