Andre fag

HF enkeltfag på fjern og eksamen

07. juni kl. 09:01 af Læserhf - Niveau: C-niveau
Hej alle, jeg søger lige et svar mit spørgsmål her..
Det er sådan, at jeg læser HF enkeltfag på fjernstudie på C niveau - og jeg er nu tilmeldt nye og højere niveau på B, som er betalt og SU’en er søgt, så jeg ikke får huller henover sommeren.

Mit spørgsmål er så, hvad vil der ske, hvis jeg ikke mødte op til F.eks historie eksamen? Historie er ikke et fag jeg skal videre med, det er ikke en af de nye tilmeldte på B niveau, og jeg kommer ikke til at skulle bruge det fag til noget.

Og lige endnu en spørgsmål, f.eks samfundsfag har jeg jo læst på c, og det er et af dem jeg skal læse videre på B niveau, hvad hvis jeg ikke mødte op til den? Som sagt, har jeg jo betalt og tilmeldt de nye fag, men ville man kunne læse samf B uden at have været til eksamen i samf C?

Håber nogen kan hjælpe mig ???????

Brugbart svar (0)

Svar #1
07. juni kl. 11:55 af hjælpimatogkemi

Hvis du ikke møder op til de to eksamener mister du retten til dit SU -  Hvis du er rigtig uheldigt kan du blive udmeldt af din uddannelse.

Tænk dig rigtig godt om 

Svar #2
07. juni kl. 12:15 af Læserhf

Hmm, jamen også selvom historie ikke er det som jeg skal læse videre? Man kan sige, det er jo ikke et adgangskrav for at komme på de højere fag jeg er tilmeldt fra august. Og fagene er betalt, kan det så virkelig ske, at de vil tage min su for de nye fag?

Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juni kl. 13:17 af hjælpimatogkemi

#2 Hmm, jamen også selvom historie ikke er det som jeg skal læse videre? Man kan sige, det er jo ikke et adgangskrav for at komme på de højere fag jeg er tilmeldt fra august. Og fagene er betalt, kan det så virkelig ske, at de vil tage min su for de nye fag?

Du giver den opfattelse at du udnytter, at kunne få SU - Hvorfor ikke gå til eksamen i de to fag du er tilmeldt ?

Hvilken uddannelse vil du læse ? 

Svar #4
07. juni kl. 13:39 af Læserhf

Jeg var til samfundsfag i dag. Jeg ville blot forhøre om nogen kendte til det og kunne svare på mine spørgsmål.
Jeg udnytter bestemt ikke, jeg vil læse til social rådgiver, og derfor blev min studievejleder og jeg enige om, at jeg skal læse Dansk A, Engelsk B og Samfundsfag VæB fra august.
Da jeg har ekstrem meget eksamens angst, ville jeg helst undgå historie, hvis det er en mulighed - dette er jo blot spørgsmål.
Jeg skal ikke bruge historie til noget - jeg har været op i psykologi i mandags, og har også engelsk slut denne måned

Brugbart svar (0)

Svar #5
07. juni kl. 13:43 af hjælpimatogkemi

Jeg er sikker på, at du nok skal bestå historieeksamen og engelsk med bravour! Jo flere positive oplevelser du får ved eksamensbordet, jo bedre vil det gå, og mindre eksamens angst får du med tiden :) 

Skriv et svar til: HF enkeltfag på fjern og eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.