Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 13121 til 13140 af 45451
-
Karl Max
ForumindlægHej. Er der ikke en der lige kan forklare/fortælle mig noget om Karl Max? Hvad det var han var så berømt for? - bare det vigtigste omkring ham. TakKer (: -
sas
Forumindlægsas- en produkt af STATEN - det store bæst . Talte med en kammarat forleden som gav mig forklaringenn (noget af det - ellers viulle jeg ikk stille sppørgsmålet) HVorfor gav man SAS monopoler? Jeg ved der var uhyggeligt meget af den slags efter 2. verdenskrig - men hvordan kan det være at d... -
Rimelig social fordeling af goderne.
ForumindlægHurtigt sprøgsmål: Forklar hvorfor at en rimelig social fordeling af de samfundsmæssige goder et godt samfundsøkonomisk mål? -
Uretfærdig Karakter/For Streng Bedømmelse
ForumindlægHej :) Jeg har haft Engelsk B på HF som fjernstuderende og jeg har lige været oppe til den mundtlige eksamen. Jeg fik 10. Selvom jeg føler at jeg havde en del problemer med temaet, gjorde jeg det alligevel rigtig godt og jeg er sikker på at jeg kom omkring de rigtige ting. Samtidig er min behe... -
Hooliganisme - Football Factory
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har, som mange andre, lige fået udlveret min problemformulering til SRP. Som det fremgår i overskriften er mit område Hooliganisme og jeg skriver i fagene, Samfundsfag og Engelsk. Min opgaveformulering lyder således: - Undersøg - på baggrund af sociologiske teorier om det senm... -
AT9 - citater og referencer?
ForumindlægHej, jeg sidder og er i gang med min AT9-synopsis, og jeg tænkte pludselig på om man skal inddrage citater og referencer, når man svarer på sine problemstillinger? eller om det indgår som en del af analysen og derfor skal gemmes til fremlæggelsen? :) MVh. Nefer -
Hvad er formålet
ForumindlægHvad er formålet med at lave en Pestel analyse? -
HELP WANTED :b !
ForumindlægHejsa, jeg sidder her med nok.. 8 opgaver om engelsk grammatik. Og ja, jeg har aldrig haft det her før gym., så derfor beder jeg, om nogle venlige sjæle kunne hjælpe mig lidt på vej, for jeg kan simplethen intet..1) Jeg skal lave en "morphological analysis", hvor jeg skal bruge følgende... -
Optagelse
ForumindlægHej Jeg skal til optagelseprøven til STX imorgen. Jeg ved at, jeg skal op i dansk, tysk, matematik mundtligt, og samt engelsk skriftligt. Jeg ved ikke, om hvordan er optagelse.? Skal man første tage prøven før man blive spørge om hvorfor man vælger STX? Jeg er vilde nervøs for klare mig vilde dår... -
Tilladt eller ej?
ForumindlægHej SP. Hvis man i sin SRP har denne problemformulering i historie A; Belys konflikten x ved hjælp af de to kilder. Konflikten forgår mellem land a og b Den ene kilde, belyser konflikt x fra a's synspunkt, den anden belyser konflikten fra b's synspunkt. Skal jeg lave min analyse f... -
Inspiration - HASTER
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til at finde ud af hvad mit emne skal være til studieretningsprojekt, men er lidt tom for ideer. Mine fag er Mediefag/engelsk med mediefag som hovedfag. Håber der er nogen af jer der har nogen ideer eller forslag til hvad man kan skrive om, så jeg kan få lidt inspiration :) -
Engelskfilm -losing a parent
ForumindlægJeg skal bruge en engelsk film, til min mundtlige prøve. Den skal handle om at man bliver svigtet af en af ens forældre og skal vise om det har gjort nogle påvirker på barnet opvækst. Håber nogle har nogle gode foreslag :-) -
The catcher in the rye
ForumindlægHey!Jeg kan huske, at der var en som nævnte, at han skrev SSO i engelsk om "The catcher in the rye".Her er noget, hvis du ikk allerede har det! 1. A essay on "The Catcher in The Rye" A character Review of Holden and ageneral overview of the book. Written in englishThr... -
Findes der et ord for himmelbegravelse?
ForumindlægPå engelsk?... -
Hvordan man laver en god english stil
ForumindlægHvordan laver jeg en god english stil til 10 tal. Hvad er der, som skal inholde i stilen, er der noget bestemt? Please hjælp mig. -
Jura
Forumindlæghvor meget engelsk er der på jura studiet? og er det vigtigt og være god til engelsk for at læse det? -
Læreruddannelsen - hvilket linjefag?
ForumindlægHej alle. Jeg står lidt i et problem, da jeg på tirsdag skal påbegynde min videreuddannelse - læreruddannelsen i Silkeborg. Jeg har indtil nu været sikker på, at jeg skulle have engelsk som mit første linjefag, men de seneste par dage er jeg kommet rigtig meget i tvivl. Mit ønske har været, at ... -
Machuca - den spanske borgerkrig, hjælp!
ForumindlægHej Er der nogen der kan forklare mig historien/perioden bag "Machuca"? Altså hvad er det der sker under den spanske borgerkrig i Santiago Salvador Allende er præsident. Er han socialist? Marxist? jeg synes det er lidt forvirrende Og er de fattige kommunister? og de rige socialister? Hv... -
terra
Forumindlægheyyy gutter, er der nogle der har en analyse af terra ligge som i kan sende til mig? -
Engeelsk!!
ForumindlægHej. - Jeg skal op i skriftlig engelsk. Er der nogle unikke metoder til at forberede sig en del på!
