Søgning på: engelsk stil om sport. Resultater: 13141 til 13160 af 48931
-
Britisk accent
ForumindlægHej derude. Jeg kunne rigtig godt tænkte mig at snakke engelsk med en britisk accent. Derfor spørger jeg Jer om I ved hvor og hvordan man kan få trænet sin engelske accent? Gode råd ville også være rart.. Venligst -
SRP. Fight Club
ForumindlægHej Alle. Jeg er i syv sind med det her SRP. Jeg skal vælge i morgen og har stadig ikke fundet et emne. Mine tanker kredser om Fight Club. Romanen vel og mærket. Er der nogen der har idéer til det, hvis jeg gerne vil skrive i Engelsk/dansk, eller Engelsk/historie? Mvh. Mig -
hjælp det haster
Forumindlæghej jeg skal op til engelsk eksamen, her på fredag, og jeg har svært ved at snakke, fordi jeg ikk er så god til engelsk, evt. der er nogele der kan hjælpe? Ps. har virkelig brug for det:( -
Lektiehjælp
ForumindlægHej. Jeg skal være lektiehjælp i engelsk for en elev i 8. klasse (Går selv i 9.) Jeg ville spørge om i kunne give nogen råd til, om hvad man kan gøre og hvordan man skal håndtere det? Er heller ikke specielt TOTAL god til engelsk, såå. Hehe :D ! -
Årskarakter
ForumindlægHej derinde Jeg går i 1.g og har engelsk på A niveau, og fik som årskarakter 00 i mundtligt engelsk, kommer det til at betyde noget for min fremtid i 3.g Mvh anonym -
Hjælp til lille afl.
ForumindlægHej. Er der nogen der gider se efter om jeg har lavet rigtigt? Tak..Oversættelse:Peter skulle flytte til Århus for at studere matematik på universitetet. Heldigvis havde han ikke ret mange møbler, så det var let klaret. Hans mor gav ham mange gode råd om at spise fornuftigt og ikke bruge for mang... -
Terminsprøver - én gang for alle!
ForumindlægJeg synes efterhånden mange af indlæggene om diverse terminsprøvestile er ved at være en smule uoverskuelige. Så måske kunne det være rart, at man én gang for alle kunne få sat på plads kort og præcist, hvilke stilehæfter/emner der er blevet brugt i hhv. dansk og engelsk til terminsprøverne i år.... -
Metoder
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke mig at høre en uddybende beskrivelse af, hvordan fagene historie og engelsk kan indgå i et samspil. Altså hvad kan engelsk konnkret bidrage med som historie ikke kan, og omvendt? Altså ud over den kildekritiske tilgang og den historiske baggrund, hvilke huller kan his... -
HA (psyk.), jura eller uddannelsesvidenskab?
ForumindlægHej. Da jeg bliver HF-student til sommer, er jeg begyndt at tænke på, hvad jeg skal søge ind på efter sommerferien. Jeg har lidt kig på HA (psyk.), jura og uddannelsesvidenskab. Jeg er interesseret i at høre, om det er vigtigt at være god til engelsk på hver af de 3 studier, da det ikke er mit ... -
SRP om "The Handmaids Tale"
ForumindlægHejsa:-) Jeg kunne rigtig godt tænke mig at analysere The Handmaid's Tale (romanen) i min SRP, men jeg har svært ved at finde på en god problemformulering man ville kunne undersøge i den... Jeg har overvejet lidt at skrive om kønsroller eller dystopier, i enten Samfundsfag/engelsk, engelsk/p... -
International klasse .
ForumindlægHej .. herefter 9. klasse skal jeg gå i en international klasse, fordi jeg gerne vil have Samfundsfag & Engelsk A. osv. Min vejleder siger jeg bliver nød til at tage den fordi når man vælger engelsk A på valgfag, er det ikke sikkert? er det rigtig? - og hvor mange gange tager man ud og rejser... -
Jura Kvote 2 Ålborg.
ForumindlægHej Studieportalen :) Jeg ville høre om der måske skulle være nogle der ved lidt om adgangskvotienten i kvote 2 for Jura på Ålborg uni i år :)? De oplyser det desværre ikke selv, men jeg kan se at den for Århus ligger på 7,4 (vejledende) så jeg håber den ligger på cirka sammen niveau i... -
Rettelse haster
ForumindlægHåber nogen har tid til at rette denne stil igennem da det haster meget. :/ A Horse and Two Goats The text A Horse and Two Goats is written by R.K Narayan in 1970. It’s a short story and it’s about two men an American and an Indian who tries to communicate, but they cannot understand... -
Oversættelse af Guy Fawkes
ForumindlægGoddag derude. Jeg har gjort mit bedste med at oversætte denne lille engelsk-tekst til dansk, men jeg ved bare at der er nogle fejl indimellem. Nogen der vil være så venlige at rette den igennem ? Den danske: Guy Fawkes Selvfølgelig kender alle engelske skoleelver historien om Guy Fawkes. Ha... -
Hvad handler teksten om? :(
ForumindlægHej alle! Er der nogen skarpe hoveder til engelsk derude? Jeg skal fremlægge i engelsk imorgen, hvor jeg skal give et referat af nedenstående tekst om Free Will. Jeg forstår ikke teksten helt, så er der nogen der ville være så søde lige at skrive et referat om hvad teksten handler om. :D Mange t... -
Hjælp til materiale - Senmoderne Samfund
ForumindlægHej! Jeg er også igang med 3.g opgave - jeg er desværre bare lidt sløset med det :(, så det kniber med materialerne.. Det lokale bibliotek har givet mig noget lidt irrellevant materiale. Jeg har valgt Samfundsfag som hovedfag og Engelsk som bifag Område: Virtualisering af samfundet Opgavebeskrive... -
Tællelig og utællelig navneord
ForumindlægHvordan ved man om et navneord eller tællelig eller utællelig i engelsk? -
tysk præsentation
ForumindlægHej alle sammen jeg skal præsentere mig selv på tysk imorgen, og det er et stykke tid siden jeg sidst har haft tysk (grundet den lange men dejlige sommerferie) Jeg har skrevet en lille tekst om mig selv men ville godt høre om der var nogle (store) fejl el. lignende... Tysk præsentation -Ich he... -
Tillægsord gradbøjes ?
ForumindlægHej Er det korrekt at nogle tillægsord på engelsk ikke kan gradbøjes ? Bla. “Boring” “You are boring Peter!” Hvordan vil du sige på engelsk: kedelig, kedeligere, kedeligst Eller hvad med “completed”? Hvordan gradbøjes dette ? -
Haster !!!
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen her, som ved hvordan man anlyserer engelske artikler fra CNN - på gymnasie niveau. Tak på forhånd :-)
