Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13161 til 13180 af 23765
-
omformulering?
ForumindlægHej. er der nogen som kan omformulere noget engelsk til mig, da jeg personlig selv er virkelig dårlig til engelsk og skal have omformuleret noget til min SRP. This paper deals with the subject harmonious waves. The focus of the paper is firstly to give a description of Hookes Law and the combinat... -
Potensmodel?
ForumindlægHej derude, Jeg har fået en opgave hvor jeg skal forklare hvad en model er og give et eksempel på en potens model. Menes der med model bare funktion? altså et eksempel på en opgave med y=b*x^a? Er der nogle der har et forslag? Venlig hilsen, Julie -
HJÆÆÆLP!!
ForumindlægHej folk. jeg fik aldrig et svar på mit indlæg, så nu prøver jeg igen! Jeg skal op til kemi eksamen næste uge. 0-B niveau. Jeg tænkte på, om det er muligt at tage sådan en reeksamen eller hvad det nu er, hvis man dumper? Og hvornår kan man komme op igen? Er det samme pensum man kommer op i, og h... -
hjæææææælp?
ForumindlægHåber der er nogle der vil hjælpe mig.. ved hvilken proces kan en neutron omdannes til en proton? ved hvilken proces kan en proton omdannes til en neutron? -
forståelse af AT
ForumindlægJeg skal snart igang med 3.g AT halløj, og er blevet lidt i tvivl med niveau delingen.. F.eks. hvis jeg vælger at skrive noget i fagene Fys A og his A , skal indholdet så være A niveau eller? -
Kvote 2
ForumindlægHvor stor er chancen for at blive optaget på medicin igennem kvote 2 på SDU ? -
Nysgerrighed:)))
ForumindlægHej, jeg har spekuleret meget over hvordan eksamerne foregår i 9. jeg ved jeg skrev et indlæg om dette emne før, men jeg fik kun vide hvordan det foregik i engelsk eksamen. Så kan i fortælle mig hvordan det foregår, altså skal man tr&... -
Biologi forsøg
ForumindlægHej Jeg skal lave et biologi forsøg der hjemme. Jeg har prøvet at Google lidt, men synes ikke rigtig der er noget spændende. Jeg vil gerne lave noget der er fedt og sjovt, som man kan lave der hjemme/i naturen. Har desværre ikke mulighed for at lave øl. Har i nogle ideer? Det skal være på c nivea... -
f(x)=A*sin(b*x+c)+d hvilke tegn kan A,b,c,d ellers have? og hvad kan man bruge funktionen til.
Forumindlægf(x)=A*sin(b*x+c)+d hvilke tegn kan A,b,c,d ellers have? "har nogen en overskuelig liste, eller kan huske det i hovedet" og hvad kan man bruge funktionen til sådan grundlæggende? -
Optagelses prøve snart. Skal, skal ikke?
ForumindlægHej alle sammen. :-) Jeg skal til optagelses prøve snart på et gymnasie (UPV prøven), og jeg er meget nervøs. Jeg kender et par stykker som også har været til samme prøve, men de har ikke været lige gode til at forklare mig hvad jeg skal gøre/sige. Jeg ved udmærket godt at det er meget forskel... -
Energi
Forumindlæghej har lige nogle opgaver jeg har kæmpet med i lidt tid nu, og kan simpelthen ikke se mig ud af det. 1. En mængde vand tilføres en energi på 1.000.000 J. Vandets temperatur øges med 50 C. Beregn massen af vandet 2. Hvor meget energi skal man tilføre for at smelte 10 g aluminium? <span style... -
Geografi fsa
ForumindlægHej folkeeens. Jeg står her, og har geografiterminsprøve i morgen. Jeg har bare at klare mig godt til den prøve, da jeg personligt ikk selv synes at jeg har klaret det godt i de andre prøver. Spørgsmålene er nu, hvad skal jeg øvemig på? hvilke emner dukker typisk op i en geografi fsa? og evt ... -
Hej, jeg har brug for hjælp til denne opgave, det ville være en stor hjælp hvis i kunne hjælpe mig.
ForumindlægHarpunen rammer nu hvalen og sætter sig fast. Set fra hvalens synspunkt ligger den stille idet harpunen rammer den, og harpunens fart er 60 m/s. Husk hvalens inerti er M = 10 tons og harpunens m = 75 kg. Hvad er hvalen og harpunens fælles fart efter harpunen har ramt hvalen? -
Reaktionskraft fra underlag
ForumindlægHej alle sammen, jeg har brug for hjælp med dette spg, håber nogen vil hjælpe lidt. Anna på vippen. Vippen vejer 200 kg, hvad er reaktionskraften fra underlaget på vipppen? - jeg tænker lidt at man skal bruge tyndgeaccleraltionen, 9,82Kg/N. Og så ved jeg at reaktionskraften skal være lig ... -
lektiehjælper
ForumindlægDavs.. Nogen der kender nogle lektiehjælp hjemmesider som de kan anbefale?? Jeg har brug for et privat lektiehjælper og ved ikke hvor jeg skal finde et. -
Hjælp
ForumindlægHej alle i skønne mennesker derude :) Jeg er en desperat 3.g'er der ikke har karakterene til at komme ind på det studie, jeg brænder for - bogstaveligt talt... Hvor "kliché-agtigt" det end kommer til at lyde, vil jeg utroligt gerne studere medicin. Dog kræver det et sygt højt genne... -
atomfysik HASTER!!
Forumindlæghej alle hvis man trækker atomfysik er der så forsøg man kan vise eller er det bare teori om atom, grundstoffer osv... -
Hvad skal jeg sige til eksamen?
ForumindlægHvis jeg trækker "produktion af el", har nogle så en idé til hvad man kan sige. Jeg tænker at der ikke er så meget at sige, udover at man har lavet en form for el??? - Ved godt det er et dumt spørgsmål... -
Tryk og atmosfære
ForumindlægHej derude, Jeg kan simpelthen ikke løse en eneste af følgende tre del opgaver, a, b og c. Jeg ved jeg skal bruge Jeg tror jeg skal bruge , det er i hvert fald det jeg har regnet på. mit svar til a) lyder som følgende: Men jeg kan virkelig ikke få det til at give 100kN som facit listen øn... -
er det realistisk at man kan komme op i noget fra 1.g i 3.g eksamen?
Forumindlægsom overskriften siger.
