Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13221 til 13240 af 27496
  • pH- og pOH-beregning

    Forumindlæg
    SP modtager mange henvendelser vedrørende pH-beregninger, hvorfor nedenstående oplistes: pH- og pOH-beregning: generelt: 1) i fortyndet stærk syre eller fortyndet stærk base: pH = -log(Cs) = -log[H3O^+] pOH = -log(Cb) = -log[OH^-], hvor Cs og Cb er de formelle koncentrationer. 2) i en sv...
  • hej

    Forumindlæg
    hej, nu går jeg i folkeskole,og jeg vil gerne læse til tandlæge efter 9.klasse, men jeg ved ikke hvilken uddannelse man skal tage. og hvor mange karakter man mindst skal have, for at komme til gymnasiet. hvilke fag, man skal være god til? hvis jeg vælger at gå på gymnasiet, hvilken niveau skal ...
  • reaktionsskema for en reaktion mellem 1-iodbutan og kaliunhydroxid

    Forumindlæg
    Jeg er på bar bund!!!! HJÆLP OPGAVEN SKAL OP PÅ TAVLEN IMORGEN TIDELIGT!!!!! Opgaven lyder: Stoffet 1-iodbutan er et godt udgangspunkt for fremstilling af butan-1-ol. Dette sker let ved at behandle stoffet med hydroxid, fx KOH. Skriv et reaktionsskema for en reaktion mellem 1-iodbutan og kaliunh...
  • reaktionsligninger for chlorid, sulfat, calcium og natrium

    Forumindlæg
    Hej. Mig og min veninde er i gang med at skrive en fysik rapport, hvor reaktionsligninger skal indgå. Er der nogle af jer der ved hvad reaktionsligningerne for chlorid, sulfat, calcium og natrium er? Tak på forhånd.
  • Hurtigt spørgsmål: Tetrachlorocuprat(II)?

    Forumindlæg
    Hvad er formlen for tetrachlorocuprat(II)? Kan ikke finde noget konkret på nettet om det. Er det CuCl42- eller Cu2Cl4, eller noget helt andet?
  • hvad er et biprodukt ?

    Forumindlæg
    hvad er biprodukterne ved reaktionen ? Al2O3 + 12HF →2 H3AlF6 + 3H2O 2 H3AlF6 + 3 Na2CO3 → 2 Na3AlF6 + 3 H2O + 3 CO2
  • Fysik opgaver - Hvor er de at finde?

    Forumindlæg
    Står mirakuløst og mangler opgaverne fra Prisma 9. 10.23 og 3.5.. Nogle der kan hjælpe? Haster..
  • Opløselighedsligevægt

    Forumindlæg
    Hej :) 1. Hvordan kan man kende en opløselighedsligevægt? 2. Samme spg. mht. komplexligevægte? På forhånd tak
  • Koagulation

    Forumindlæg
    Hej alle Hvordan koagulerer blod udenfor kroppen? og er det vha. den primær eller sekundær hæmostase ? (Har forstået hvordan det fungerer inde i kroppen eks. når man har skåret sig, hvor trombocytterne klæder sig til epitellaget, men hvordan aktiverer trombocytterne når der ikke er et kar den k...
  • Hvordan afhænger overføringstallet af koncentration?

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med at forstå det?
  • hjælp please !

    Forumindlæg
    iodid oxideres af jern(3) ifølge reaktionsskemaet 2Fe^3+ (aq) + 2 I^- --> 2Fe^2+ (aq) + I2 (aq) skriv hastighedsudtrykket for denne reaktion, når en fordobling af iodidkoncentrationen forøger hastigheden med en faktor fire, og en fordobling af koncentrationen af jern(3) fordobl...
  • Hvordan differentierer jeg fgl. udtryk?

    Forumindlæg
    Spøgsmålet er vedhæftet her: https://imgur.com/a/uzYqRql
  • Svovl

    Forumindlæg
    Hej alle sammen har I nogen ider om hvad jeg kan fortælle om svovl.
  • Opgaver

    Forumindlæg
    Hejsa!Ville lige hører om der er nogen der havde lyst til at kigge på nogle opgaver for mig, så kunne jeg maile dem.Kram Milla
  • Natron "tvekulsort"

    Forumindlæg
    Ifølge bagebøger kan tvekulsurt natron give bagværket en afsmag soda. Hvordan kan det forklares? Tak på forhånd
  • Redoxreaktion

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med denne redoxreaktion, og jeg kan ikke få den til at passe. Tror det er oxidationstallene jeg får forkert. (jeg har facit, derfor jeg ved, at det er forkert.)CH3CH2CHOHCH3 + MnO4- -->CH3CH2COCH3 Mn2+Den skal gerne blive til5CH3CH2CHOHCH3 + 2MnO4- + 6H+-->5CH3CH2COCH3 3Mn2+...
  • Maskinmester uddannelsen

    Forumindlæg
    Hey her, jeg skal begynde på maskinmester skole til kommende januar, er det nogen som har nogen idé hvordan en skal forberede sig til det ?.. jeg har ikki gået i skole siden jeg var udlært som radiomekaniker og det er 10 år siden. Så man er lidt rusten til skolegang ..
  • STX eller HHX?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er en dreng, der går i 8. årgang. Mit spørgsmål lyder således "Hvilken retning passer bedst". Grundlæggende er jeg god til matematik, engelsk og tysk.
  • Isomere

    Forumindlæg
    Den mest komplicerede alkan (isomereing),og navngivning? Tak på forhånd
  • Eliminations reaktion

    Forumindlæg
    Alkoholer kan indgå i eliminationsreaktioner. Skriv navnene for de stoffer som man kan få dannet hvis man eliminerer et vand molekyle fra 3-methyl-butan2ol. Håber der er nogen der kan hjælpe..