Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13241 til 13260 af 20688
-
Mangler forsøg
ForumindlægHej .. Jeg skal op i fysik nu her, og jeg mangler nogle forsøg om: Elektromagnetisme Transformation Kemisk analyse Metaller Det kunne være vildt fedt hvis i kunne hjælpe med at finde nogle forsøg, jeg kender godt; "FYSIKBASEN" .. Men har ikke rigtig kunne finde noget derinde, ved ik... -
Hjælp til eksamen
Forumindlæghej alle på sp.. jeg skal op i mundtlig fysik/kemi eksamen snart og ved ikke en skid og fagene, da jeg ikke forstår det så godt, nogen der har et råd til hvad jeg an gør ? jeg har læst alt jeg kan læse men har ikke forstået det hele ?? tak -
bilag til emnet?
Forumindlæghej. Jeg har fået et eksempel på et eksamensspørgsmål. Det omhandler astronomi. Stikordene er: månen og dens faser formørkelser jordens bevægelse solsystemets opbygning verdensbilleder Jeg har fysik på c-niveau, hvad kunne et bilag til dette emne være? -
Strømførende ledning i et magnetfelt
ForumindlægForsøg: Strømførende ledning i et magnetfelt http://www.jhave.dk/test/fysik/ElMagn/billeder/Image2.gif hvorfor går ledningen ud af magnetfeltet? og hvorfor ind? hvis i kan svarer på det inden for en time, bliver jeg utrolig glad! -
Lorentzlov
ForumindlægHJÆLP nogen af jer der lyn hurtig kan forklare mig lorentzlov (folkeskole niveau), http://www.jhave.dk/test/fysik/ElMagn/billeder/Image2.gif se på linket, det er det forsøg jeg ikke forstår.. hurtig, jeg skal snart i seng :s -
Fys+Eng
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive om flyve maskinen i fysik og engelsk i AT og ville gerne spørge om, hvad I mener kunne være spændende at have fat i. Det er selvfølgelig med udgangspunkt i: videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. -
noter vigtigt
Forumindlæghej.. jeg skal op i fysik A eksamen i morgen og derfor hvis nogle af jer har digitale noter til kernefagene må i gerne sende dem D: jeg står virkelig og mangler noter til lasere D: -
Forsøg med salte eller baser
ForumindlægHej, jeg skal til FSA eksamen i fysik/kemi og sidder lige nu og laver dispositioner omkring baser og salte. Er der nogen som har nogle gode forsøg med dem? Håber at der er hjælp at hente ude ved jer flinke mennesker:) Tak -
Naturfag Gym (2000)
ForumindlægHej alle, Lige et hurtigt spørgsmål her: Jeg havde Naturfag i gym helt tilbage i år 2000, som omfattede mat,fysik,kemi i et. Hvad svarer det til i niveau på de enkelte fag? Jeg vil gerne ind og læse til bioanalytiker, og kan se at man skal have kemi på C niveau. Har jeg det? ... -
Ringbølger
ForumindlægMåske er det et dumt spørgsmål : Hvor dannes der konstruktiv og destruktiv interferens i fig. 3 http://iis-old.nakskov-gym.dk/fysik/la/optik_sound_webmappe/optik_4.htm ? Det står der godt nok, men forstår det stadigvæk ikke, vil heller have nogen der markerer det til mig O:) Vil du ikke nok?... -
Humaniora vs naturvidenskab
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal op til en årsprøve i 1.G på onsdag i fagene dansk og fysik. Jeg er blevet bedt om at finde svar på apørgsmålene: Hvad kan den humanistiske metode som den naturvidenskabelige ikke kan? og Hvad kan den naturvidenskabelige metode som den humanistiske ikke kan? Jeg h... -
Hvilke gymnasier i København tilbyder kinesisk?
ForumindlægHej alle! Jeg skal starte på STX i københavn og kommer nok til at vælge: Matematik A, Fysik B og Kemi BFremmedsprog er Kinesisk. Men hvilke gymnasier foruden Borupgaard, Niels steensen og Ørestad tilbyder kinesisk? -
FSA, Mundtligt.
ForumindlægHey, jeg skal til at op i morgen til Fysik 9. Klasse, jeg står og mangler en disposition til Radioaktivitet, og et emne der hedder "Sanser og Målinger", det ikke lige et jeg selv har kunne finde andre indlæg om. Jeg har en email hvis der eventuelt har en der kan maile mig en. Vincent-kr... -
Gym. eksamen c niveau!
ForumindlægHej! er der nogen der har været til fysik eksamen som kan fortælle mig lidt hvordan det foregår? Jeg har trukket emnet energi, med fokus på termisk energi. Jeg skal bl.a komme ind på varmefylde, fordampningsvarme og smeltevarme. hvilke spørgsmål kunne censor mon stille?? og hvordan kunne doku... -
Vand - Eksamen
ForumindlægHej jeg har den mulighed at komme op i VAND i fysik/kemi eksamen imorgen! jeg har brug for lidt hjælp til nogle forsøg! det må gerne komme hurtigt, kunne være lækkert hvis du/i havde det på et dokument f.eks. ellers lad mig bare høre hvad i har om emnet! tak på forhånd wankers! -
Forsøg til Grundstoffer og Ioner
ForumindlægHej, Vi har fået en liste af vores fysik lærer, hvor der var nogle forskellige emner, vi så skulle finde 8-10 forsøg til. Men jeg ved ikke hvilke forsøg jeg skal lave til: Grundstoffer Ioner Det haster en smule, da jeg skal op imorn ;) -
kan ikke finde ud af at lave disposition til navngivning af kemiske forbindelser
Forumindlæghej skal op i fysik/kemi eksamen i folkeskolen på næste tirsdag. har lavet dispositioner til alle emnerne bortset fra til navngivning af kemiske forbindelser. kan ikke regne ud hvilke forsøg jeg kunne bruge og hvad jeg kunne fremlægge om det. håber nogen har en ide det. -
Hvor meget er spændingsforskellen på?
ForumindlægEr der nogen som bare er mega hurtige til fysik og kan knække denne her: I et lyn er modstanden 30 og strømstyrken er ca. 10.000 ampere. Hvor meget er spændingsforskellen på? Er det rigtigt hvis jeg: dividere ohm (modstanden R) med ampere (strømmen I) = ........ og der går det galt -
Det haster....Universets alder.
ForumindlægHej derude, håber at I kan hjælpe mig med noget. Det er en fysik aflevering til imorgen. Så det haster! Jeg vil gerne vise, hvordan man kan beregne Universets alder (13,7 milliarder), og jeg har vedhæftet filen. Men det ser ud til, at resultatet er forkert...hjælp!!! -
Vinkelfrekvens
ForumindlægHej. Vi har noget om harmoniske svingninger i matematik og fysik, og støder hele tiden på begrebet vinkelfrekvensen (tegnet er et lille omega, ligner et w...) Hvad er vinkelfrekvensen? Der er ikke nogle vinkler i det, for vi har undersøgt en svingende fjeder, der gik op og ned...? :S
