Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 13281 til 13300 af 57177
-
Samfundsfags eksamen
ForumindlægJeg står og skal op til samfundsfagseksamen her d. 21. Mit pensum er en bog vi har fået udleveret, som jeg er ved at have læst igennem nu. Jeg har desværre haft nogle computer problemer og har mistet de fleste af mine noter, og skal derfor skimte bogen forfra og tage noter til det jeg synes jeg h... -
Biologi mundtlig eksamen
ForumindlægHej biofolk!Da jeg skal op til eksamen i bio A, er jeg intresseret i at vide om der er nogen af jer, der har prøvet at været til bio mundtlig eksamen. Hvordan forberedte i på eksamen i biologi. Jeg søger også noter til bio A- niveau. Tak -
the man who loved flowers
Forumindlæghej er her nogen der har læst novellen the man who loved flowers, som kan fortælle mig buskabet i teksten og generelt hvad kan man sige om sådan en underlig novelle...??og hvis der nogen der har noter dertil, vil det være super ??? -
Engelsk!! HJÆÆLP!!
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om de her 2 sætninger. Hvilke af dem er rigtigt? 1. She do not love her son 2. She doesn't love her son. eller er ingen rigtige? Hvordan skal man sige det? -
Fransk oversættelse, 100 ord
ForumindlægHej Er der nogen, der vil være venlig at rette dette? Det fylder 100 ord. Den danske tekst står også i word-filen Hilsner PS. Jeg vil sætte stor pris på, hvis det blev vedhæftet som en word-fil, da jeg ikke har lyst til at komme i kambulage med min lærer igen angående denne side. -
tysk... PLease
ForumindlægHejsa..!!Har lige et spørgsmål. Har valgt tysk næste år på højt niveau, og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan eksamen foregår...Endvidere er det rigtigt, at man får en ukendt tekst som man skal oversætte inden i forberedelseslokalet-ligesom som på obligatorisk niveau...?Hvis ja, må m... -
Kommentar !! ER DER FEJL?
ForumindlægEr der fejl i teksten? Why do parents at nearly every school shooting say they “never thought it would happen here”? It is because many of them float their children off to school in a bubble, grateful to live in a wholesome town. Sometimes we have to expect that everything could be happening an... -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHej, det nedenstående handler om forskelle mellem to personer; Billie Holiday og C.P. Ellis, som vi havde beskæftiget os med. Er der nogen der vil læse den igennem og rette for fejl, både grammatisk og ordstilling. Håber I kan Hjælpe mig. På forhånd mange tak. Difference between Billie Holiday a... -
engelsk formulering
ForumindlægHej håber nogen kan hjælpe mig med at formulere det her er gået helt i stå"""Here we had a fear setting on what there could happen if we don’t take care and think us about.""" -
Thermopylai/Thermopylæ, haster!
ForumindlægHej Alle. Er der tilfældigvis nogle som brænder for at vedhæfte eller uploade nogle notater til slaget ved thermopylai af Herodot. ??? Det ville gøre mig, og mange andre, meget glade! På forhånd tak !! P.s. Old, jeg forlader dig foraltid, i morgen! -
Word Typografi af citat..
ForumindlægHej Jeg vil gerne have at når word skal lave citater skal det sådan her ud "Det her er et citat" og ikke sådan Det her er et citat Jeg vil altså have at den laver gåseøjne.. på forhånd tak :) -
Bevis for krydsproduktet/vektorproduktet
ForumindlægGanske enkelt, hvordan er beviset for krydsproduktet/vektorproduktet? Jeg ved godt hvordan man benytter og udregner krydsproduktet/vektorproduktet, det er ikke det jeg efterlyser, men beviset. På forhånd tak. -
Stjerner
ForumindlægHej Jeg har lige et spørgsmål i forhold til, hvilken formel man skal bruge, når man udregner intensiteten ved lambda-max. Skal man her bruge Plancks strålingslov eller Stefan Boltzmanns lov? -
hvilke beviser?
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig mat A her snart. og tænkte på hvilke beviser, der er vigtige at kunne indenfor følgende emner: vektorer i rummet vektorer i planet vektorfunktioner differentialregning integralregning trigonometri funktioner - log og eksponentielle analytisk plangeometri rumgeometri ... -
Medea af Euripides - oldtidskundskab
ForumindlægHej allesammen, nu har jeg læst Medea af Euripides, om jeg må nok indrømme at den var meget spændende og interessandt. Undervejs fik det mig til, at stille spørgsmålstegn ved kærlighedsbegrebet i denne bog. Hvad mener I? Hvad er kærlighesbegrebet? - og hvorfor? (meget gerne nogle argumentationer)... -
"Die Strickjacke* af Claudia Rusch
ForumindlægDer skulle vel tilfældigvis ikke være nogen herinde, der har lavet en analyse af denne novelle? Venlig hilsen -
Nogen med Gode Råd?
ForumindlægHeey Folkens, jeg skal op til NV - Eksamen her på tirsdag, og så ville jeg lige spørger jer om nogle gode råd, til hvordan man kan forberede sig....?' Vores pensumliste er på 67 side... - Gode råd, il hvordan man kan foberede sig bedst! Mange tak. -
Vandløb
ForumindlægJeg har set mig blind på dette spørgsmål, håber nogen har tid til at hjælpe. - Hvilken betydning har det for især vandløb når vi pumper mere og mere vand op fra grundvandet for at dække menneskenes (byernes) forbrug for vand? -
Stress i gymnasiet - nogen kilder?
ForumindlægJeg har om stress og presset i gymnasiet. Jeg har det bl.a. i samfundsfag, så jeg tænkte på om der er nogen der har nogle gode kilder/teorier/sociologer som jeg kan bruge? -
Ligevægt hjælp
ForumindlægVed ligevægt er en reaktion med K = 5,0 * 10^20 forskudt ...; koncentrationen af produkterne er forholdsvis ... Svaret er: hverken mod højre eller mod venstre; høje Hvordan kan det være ligevægten ikke er forskudt mod højre, idet at K-værdien er så høj?
