Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 13301 til 13320 af 152758
-
Hvad er naturfag?
ForumindlægHej, kan et naturfag være naturgeografi? , og vi snakker om gymnasiale naturfag .. Håber der er nogen derude som gider at svare mig, på forhånd mange tak :) -
Organiske forbindelser
ForumindlægHej, Jeg skal beskrive nogle af de reaktioner, som de organiske forbindelser indgår i? Jeg har indtil videre skrevet at de kemiske reaktioner, der foregår i levende organismer er organisk-kemiske reaktioner. Er der nogle der kan hjælpe mig med at komme med andre? -
reaktionsskemaer
ForumindlægKan ikke finde ud af dette -
Beregning af pH-værdi for opløsning
ForumindlægHej Studieportalen, nogen som sidder inde med viden omkring hvordan man finder værdien for en opløsning. Opgaverne lyder sådan: 1. Beregn pH for følgende opløsninger a. 0,010M HCl (aq) b. 1,0*10-5 M HNO3. 2. Beregn [H30+] for følgende kropsvæsker a. Spyt pH ... -
Biokemi
ForumindlægHejJeg er lige ved at skrive biologirapport og mangler lidt kemi hjælp. Er der nogen, der kan give mig en net adresse på en kemisk ordbog på nettet? Det kunne være fedt hvis jeg udfra molekylernes navne kunne forklare forskellen på dem. Molekylerne er dideoxynukleotid og deoxynukleotid. Jeg vil g... -
Tværfaglig opgave?
ForumindlægJeg skal op til eksamen på torsdag i naturvidenskabeligfagpakke. Hvor jeg skal skrive en opgave og fremlægge det, i opgaven skal jeg inddrage Biologi, kemi og geografi. Som emne har jeg valgt fedme. Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal fortælle under hver fag. Jeg ved kun at i biologi skal jeg... -
Læse fysik uden at have haft fysik i gymnasiet
ForumindlægHej, min overskrift lyder måske en smule forvirrende, så lad mig forklare. I min gymnasietid gik jeg på HF (på den gamle ordning). Dette var som sådan fint nok, og jeg troede, at jeg ville læse noget humanistisk efter gymnasiet. Jeg valgte efter gymnasiet at tage et par sabbatår, hvor jeg bl.a. h... -
Eksamen
ForumindlægHej. Hvordan er det helt præcist en kemi-eksamen foregår? Hvor lang tids forberedelse har man? Hvordan er det med hensyn til de spørgsmål man trækker? Og hvor mange er der? Nogle eksempeler eventuelt? På forhånd tak, En MEGET NERVØS Malfoy -
Alkymi forsøg
ForumindlægVi har projektopgave om Alkymi i kemi (2.g). Er der nogen der kender et godt forsøg man kunne vise til fremlæggelsen.Måske noget med forguldning eller forsølving. Nogen ideer???? -
hjælp til valg af emne- nogle forslag?
ForumindlægHej, jeg skal snart opgive emne og fagkombination tl SRP, men ved ikke , hvad mit emne skal være. Jeg vil gerne skrive i Biologi, har det på A- nivéáu. Mit andet fag kan være Fysik B, Engelsk B, Historie A, Dansk A, Kemi B og Mat A. Nogle forslag til emne? på forhånd tak -
2. ordens reaktion
ForumindlægJeg skal løse differentialligningen: -(d[A]/dt) = k * [A]2 Og jeg ved at løsningen skal være: 1/[A] = k * t + 1/[A]0 Er der nogen, der kan hjælpe mig? Det er til min studenter eksamen i kemi.. På forhånd rigtig mange gange tak!! -
Hvor hårdt starter man ud i gymnasiet?
ForumindlægHej hvor hårdt starter man ud i gymnasiet, når man fx som mig har studieretningen,: Mat A, Fys A, His A, Dan A, Kemi B, Eng B, Tysk B, samfundsfag C, idræt C, religion C, oldtidskundskab C og biologi C, mediefag C? ekstra spg. hvor meget bruger i egentlig kantinerne på jeres gym ? Tak på forhånd -
Ændring af studieretning
ForumindlægHej Alle. Jeg skal starte i 1g efter sommerferien! Men jeg har lyster ikke min allerede valgte studieretning Kemi A, Biologi B og Matematik A. Hvor jeg hellere vil Biologi A, Idræt B og Matematik B (også ved hjælp af et eller andet, få den op i A). Kan dette lade sig gøre, selvom der kun er en ... -
Syrer og baser
ForumindlægDesuden ved man at ved stuetemperatur er produktet af den aktuelle koncentration af H3O+ og den aktuelle koncentration af OH- altid konstant. Denne sammenhæng kaldes for vands ionprodukt: [H3O+ ] ∗ [OH- ] = 1∗10-14 M2 Er der en som vil hjælpe mig til at forstå det her???ha... -
Afgangsprøve
ForumindlægHvordan foregår en fysik/kemi eksamen? -
procentisk udbytte
ForumindlægHvordan udregner man procentisk udbytte i kemi????Tak -
Redoxreaktioner
ForumindlægSOS: Hjælp til kemi Redoxreaktioner! -
Isp? Hvad er det?
ForumindlægHej, hvad er Isp i fysik/kemi sammenhæng ? tak! -
Volume-g/mL ?
ForumindlægVolume i kemi. Er det i g eller mL ? -
notater
Forumindlæger der en der har gode notater til kemi.. mange tak på forhånd
