Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 13301 til 13320 af 19198
-
D-dag, kilder og formulering
ForumindlægHey Jeg sidder og skal til at skrive min DHO, og udarbejde min problemformulering. Jeg er rimelig fastlåst på emnet D-dag, men tænkte om nogle af jer havde erfaring med større opgaver om D-dag - og derfor måske kunne anbefale nogle kilder? Jeg sidder med bogen D-Dag, af Anthony Beevor Tænk... -
Kort stil
ForumindlægEr der nogen som lige vil tage et kik på denne stil? Das finde ich gut Was ich gut finde, weiß ich nicht. Ich fragte meine Mutter darum und sie antwortete mich: ”Das muss doch radeln sein! Du absetzt 20-25 Stunden pro Woche. Dann kann es nicht anderes sein!” Aber ich finde nicht den Radsport so... -
Reklame udenom Studieportalen
ForumindlægHar I set denne? https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=422530&reply=3#3 .. og hvad er jeres holdning til dette. Er det lovligt ifølge jeres regler? TanteOda -
dolkedødlegenden
Forumindlæghej! hvad er dolkedødlegende ?? -
rettelser
ForumindlægHey derude er der en sød person der gider se/rette disse linjer igennem. : Han kommer altid alene. (Er kommt immer allien) 2: Han kører selv bilen. (Er fährt slebst das Auto) 3: Bliver han hjemme om aftenen? (bleibt er zu hause um der Abend) 4: Spiser du hjemme eller hos Franz? (isst du zu ha... -
Gut gemacht 4
ForumindlægHej jeg skal have lavet til og med side 25 i gut gemacht 4 nogen der ligger inde med facit liste? -
8 klasse terminsprøve
ForumindlægHej :-) Ville bare vide hvilke fag man skal op i til terminsprøven? -
grammatik
Forumindlæg2 sætninger: En bedre vogn finder De ingen steder, sagde sælgeren med det mest overbevisende smil Einen bessereb Wagen finden sie nirgendwo, sagt der Verkäufer mit den überzeugendste Lächeln. Den mest attraktive her er bestemt min søster. Das attraktivste Mädschen hier ist bestimmt meine Schwes... -
Hvordan siger man: "I journalistens lejlighed"?
ForumindlægHvordan siger man: "I journalistens lejlighed"? Hvorfor er du grammatisk nået frem til det resultat? -
Navnet på en lille by
ForumindlægHej. Jeg skriver dansk stil og skal bruge en lille by (som ikke kender meget til teknologi) som jeg kan sammenligne med København. Det skal bare være en rimelig gammeldags by. På forhånd tak : ) -
Studenter i verdensklasse
ForumindlægJeg skal skrive et essay der omhandler de kompetencer danske elever skal have for at kunne karakteriseres som studenter i verdensklasse. Forslagene må godt lægge op til radikale ændringer af det skolesystem vi kender i dag (dog uden at blive sience fiction). Hvis du brænder inde med nogle g... -
Er sætningen formuleret korrekt?
ForumindlægJeg har nemlig fået at vide, hvis der står et præpositionsled i ledsætningen, skal den placeres først lige efter kommaet? Er der andre gramatiske fejl? Ole ist einen phsychisch sterken Jungen, gegen der zuerst seinen Grossvater war -
Sætninger der skal rettes:D
ForumindlægHej.. ville blive glad hvis nogle lige gad og se på disse sætninger (Evt rette dem for fejl;)) "disse skal stå i førnutid" 1)da jeg var 5 gik jeg i børnehave 1)Mit 5 habe ich im Kindergarten gegangen 2)da jeg var 6 gik jeg i skole 2)Mit 6 habe ich im schule gegangen 3)da jeg var 10 ... -
Ser det korrekt ud?
Forumindlæg"Wunderkinder" ist produzieren von Alice und Artur Brauner. Die Idee für den Film kam aus Artur Brauner, wie ist eine bedeutsam Filmproduzent in Deutschland. Er flüchtete als 22-Jährige nach Russland, da zweite Weltkrieg ausbrach. Seine Eltern und drei Geschwister flüchteten nach Israel... -
Ret !
ForumindlægRet :) A. Faktisk ser jeg rigtig meget fjernsyn. B. Men nogle gange ser jeg kun fjernsyn, fordi jeg ikke har andre ting at lave. C. Jeg ser for det meste fjernsyn, når jeg kommer hjem fra skole. D. Jeg bruger det til at slappe af med. E. Om aften ser jeg tv-avisen, fordi jeg gerne vil væ... -
HURTIGT Bevægelse eller stildstand?
ForumindlægHej Jeg er tvivl om hvornår det er bevægelse og hvornår det er stildstand. Er det "nach Hause" som er stildstand eller er det "zu hause." Og hvilken er så bevægelse -
Hjælp, valg af selvlæst værk
ForumindlægHej. Jeg har fået at vide, at jeg skal vælge et godt stykke dansk litteratur som selvlæst værk, hvilket jeg skal skrive en rapport over. Læser normalt mest engelske bøger, så er lidt på skider'n:( Nogen forslag til en god bog af en dansk forfatter, som min dansklærer også vil kunne lide? -
To sætninger
ForumindlægKan nogen forklare hvad disse sætninger egentlig betyder: 1. Ich befürchtete das der neu Flaschenpfandautomat in meinem Supermarkt werde in den Wochen des Wahlkampfs außer Betrieb gesetzt und durch die manuelle Einsatzkraft von Altkanzler Kohl ersetzt. Frygter han er den forhenværende kansler v... -
Franco i anden verdenskrig?
ForumindlægHar et emne om anden verdenskrig, og en ting som undrer mig. er der nogen der ved, hvorfor han ikke deltog i krigen? hvis i ved det må i gerne forklare det, eller vise nogle eventuelle kilder. tak for den evt. hjælp -
Bøjelse af sætning hjælp :-)
ForumindlægHej. Sidder med en stil, og er en smule usikker. Ifh. til det vi har lært er jeg rigtig godt med, men ved dette er jeg usikker. JEg ved, at man altid skal bøje udsagnsordet, men ved, at der er en bestemt regel som gør, at man skal putte udsagnsordet ubøjet bagerst i en sætning. Tror jeg. Er den...
