Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13341 til 13360 af 22746
  • Hvad Er Masseinerti?

    Forumindlæg
    Hej.. Hej Jeg skal snart til eksamen i fysik og skal snakke om masseinerti, mit problem er bare jeg ikke aner en dyt om det. Der for vil det være super hvis der var nogen der kunne skære det ud i pap for mig eller havde noget martriale som er forståligt.. På forhånd mange tak:)
  • tips til fysikeksamen

    Forumindlæg
    Hej allesammen!Er der nogen der har nogle gode tips/erfaringer med forberedelse til fysikeksamen (B-niveau)???jeg er ikke specielt god til fysik, så nogle gode fif ville ikke være dårligt...
  • Watt til joule

    Forumindlæg
    Hej .. har en opgave i fysik jeg ikke kan finde ud af.. håber i kan hjælpe:) - En hårtørrer på 1500 W bruger 4 min på at tørre en persons hår. Hvor meget energi i joule omsætter den?
  • Hvad er Grundstoffer. haster!

    Forumindlæg
    Hej! KAn i fortæl mig om hvad, hvordan, hvor, hvem er grundstoffer? hvis i ikke vide så meget, gøre det ikke noget, bare noget om grundstoffer, men vil blive glad hvis i kom med de information jeg bør vide om grundstoffer i fysik... Tak for fo...
  • Atomarespektre: Rydbergformlen

    Forumindlæg
    Hej! Vi har i fysik målt på en brintlampe og har fået en række bølgelængder fra liniespekteret. Vi skal så undersøge om resultaterne stemmer overens med Rydbergformlen, men er der nogen, der kan give et hint til, hvordan man kan tjekke det?
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej jeg jar en fysik aflevering til i aften, der er en opgave jeg ikke kan finde ud af er der nogen som vil hjælpe??? Jeg har vedhæftet opgaven. 2. a jeg ikke kan lave. Please hjælp mig:)
  • Gamle eksamensopgaver 3.g

    Forumindlæg
    Kan man downloade gamle eksamensopgaver et eller andet sted? så man kan regne nogen som forberedelse til fysik skriftlig. Hvis nogen har et link til gamle matematik eksamensopgaver ville det også være dejligt.
  • Newtons love

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal lave eksamensoplæg om newtons love og har fået to billeder som bilag af min lærer, men har lidt svært ved at beskrive billederne med fysik. Ville være dejligt med noget hjælp :)
  • pKb-værdien for NaOH ???

    Forumindlæg
    HejEr der nogle der er indehavere at en databog i kemi/fysik som lige har mulighed for at slå pKb værdien op for NaOH(aq)på forhånd takmvh kim
  • HJÆÆÆLP ! :D

    Forumindlæg
    Fysik/Kemi ..Hvilken masse har Cl (37 i kernedele)(17 protoner) ?mit eget bud er : 37 Unit.*Men jeg kan ikke helt selv huske reglen omkring dette .
  • AT - matematik metode?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har emnet rejsen til månen med fagene historie og matematik. Jeg sidder og kæmper med hvilke metoder man bruger i matematik? Og hvordan matematik adskiller sig fra fysik? Håber I kan hjælpe =)
  • Generalisere

    Forumindlæg
    Hey Et lidt random spørgsmål, men hvad betyder det at generalisere i fysikkens verden? Altså har hørt ordet et par gange i fysiske-sammenhæng, men hvad betyder det? Tak på forhånd!
  • Exoplaneter

    Forumindlæg
    vi har om exoplaneter mit spørsmål lyder : Hvorfor skal man have 3 fald i transitmetoden og hvorfor ik 2? det kommer fra min fysik lærer :) vil meget gerne have svar på det hvis det er muligt
  • Hjemmeside?

    Forumindlæg
    Hey der ude. Nogen, som kender en hjemmeside, hvor man kan høre (altså lytte) til forskellige ting inden for fysikkens'verden eller kemiens? (meget gerne begge)
  • Hvad er forskellen?!

    Forumindlæg
    Hejsa. Nogen som kan forklare mig hvad forskellen er på fysiske størrelser, enheder, symboler og præfikser i fysik!? - bare lige rigtig hurtigt, da jeg ikke helt kan forstå foreskellen! Håber I vil hjælpe mig ;) M.
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i moren i fysik/kemi, og vil gerne vide hvordan man bevæger sig frem og tilbage på isotoptabel. Hvordan man skal skal bevæge sig, hvis et stof udsender en alfapartikel osv... Svar venligst hurtigst muligt, tak.
  • acetone på sår

    Forumindlæg
    Jeg har en rift på fingeren. I fysik/kemi i dag kom jeg til at spilde lidt acetone på det, kan det være farligt?Jeg glemte at spørge min lærer og nu er det for sent.
  • Enheder på vektorer?

    Forumindlæg
    Hej Når jeg opstiller en vektor i fysik, der repræsenterer en kraft, skal jeg så opskrive længdens enhed? Dette vil vel ikke give mening, da der blot er tale om en repræsentant for kraften. Mvh. Emil
  • Elektricitet

    Forumindlæg
    Hej ! Er der nogen som kunne give mig et godt råd til hvordan man kunne starte sin eksamen hvis man trak "elektricitet" til den munlige fysik prøve i 9.klasse? Hvilke forsøg ville være relevante at lave? På forhånd tak :)
  • de harmoniske bølger.

    Forumindlæg
    Hej med jer. Jeg sidder her med et spørgsmål da jeg skal til eksamen i fysik i morgen. Jeg skal fortælle om de harmoniske bølger. Hvornår opstår en transversalbølge og hvornår opstår en longitudinalbølge? På forhånd tak.