Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 13361 til 13380 af 63055
-
Metoder og teorier (Hist, Bio)
ForumindlægJeg står og skal op i en AT eksamen i fagene Historie og Biologi. Min opgave handler om pesten og HIV/AIDS. (Alt det der fremtidsting...) Nu har jeg jo ladet mig fortælle at metoder, teorier og fukulteter er meget vigtige, men er helt på bar bund når det kommer til det. Er der nogle der evt. k... -
Oversættelse af talemåder
ForumindlægHvordan vil I oversætte følgende talemåder/ordsprog til engelsk? - Livet er ikke lutter lagkage - Livet er ikke en dans på roser - I store træk (De to første kan muligvis oversættes til 9;life is no fairy tale9;, men er der nogle andre bud?) -
HJÆLP - HASTER
ForumindlægHej alle kloge mennesker ;) Jeg skal op i mundtlig matematik på fredag. Men jeg er på bar bund ved disse to emner: 12. Det gyldne snit. Du skal koncentrere dig om at vise formlen for ? og konstruere det gyldne snit. 13. Skævvinklede trekanter. Den ønskes en behandling af sinus- og cosinusrela... -
De forskellige kræfter på bilen
ForumindlægHej folkens Jeg har brug for hjælp, så er der nogen der kan hjælpe: Mit følgende spørgsmål: Lav en skitse, der viser de kræfter der virker på bilen under bremsningen på figur 2.2, med angivelse af retning og angrebspunkt. Følgende billede kan ses i det vedhæftet fil. I må meget gern... -
Bevis at exp(a+b)=exp(a)exp(b)
ForumindlægHvordan vises det matematisk at exp(a+b)=exp(a)exp(b) hvor a,b er komplekse tal. -
Hvad tager i med til skriftlige eksamener?
ForumindlægTager i bare ALLE de papirer i har fået i løbet af de 3 år, samler dem i en mappe, og så det bare det? -
Klage over SRP
ForumindlægHej Studieportalen Da jeg i dag fik min SRP tilbage blev jeg meget skuffet over karakteren, da jeg selv mener, at den på baggrund af det faglige indhold burde have fået en højere karakter. Jeg vil derfor høre, om nogen har lyst til at læse den samt give et bud på, hvad I synes den ligger til kara... -
Fange tidsånden
ForumindlægHeej.. Jeg er sådan ret i tvivl om hvad det vil sige "at fange tidsånden" nogen der vil forklare mig det. Mange taaak på forhånd :) -
hjælp
ForumindlægSkriv reaktionsskemaet for opløsning af BaF2 i vand? -
Tilflyttere af Helle Helle
ForumindlægHej! Den 13. juni skal jeg op i mundligt dansk, og jeg har trukket ´Noveller fra egen tid - 009;er litteratur`, som mit forbybelsesområde. Jeg har valgt novellen Tilflyttere af Helle Helle som er skrevet i år 2004, og jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe med opgaven? Jeg kan ikke ... -
differentialregning
ForumindlægHej, nogen som kan hjælpe med dette, jeg forstår begreberne og har ikke kunne finde er god forklaring på dem. Tak på forhånd! opgave 1) Forklar begrebene differentialkvotient og væksthastighed og udled formlen for differentialkvotienten til f(x)=ax+b ved hjælp af tretrinsreglen. -
Dropper ud ?
Forumindlæghej Da jeg kun har fået 4 i matematik og 7 i billedkunst så har jeg valgt at droppe ud, jeg opnår aldrig 12 tallet i et fag :S Jeg har også en fraværs procent på 20 årligt. mvh Fassos -
Mat A eller Engelsk A?!
ForumindlægÅhh.. jeg har brug for jeres hjælp og erfaringer lige nu! Vi valgte valgfag i midten af februar, men jeg har været i tvivl lige siden. Jeg valgte da matematik på højt niveau, men har overvejet lige siden om jeg skulle ændre det til engelsk. Jeg tænker på mit gennemsnit, hvilket fag jeg vil kunne ... -
Logaritme- og antilogaritmetabel (Gangestykke)
ForumindlægEr der nogen som ved, hvordan man løser dette gangestykke 13.87*1.456 udelukkende vha. logaritme- og antilogaritmetabel. -
Nordisk National Socialistisk Ungdom
Forumindlæghttp://www.nnsu.1go.dk/nnsu.htmlDenne side linker til, NNSU, en forening af nationalsocialister.Respons? -
Hjælp til små sætninger
ForumindlægNogen der gider retter de små sætninger her; de rigtiger versioner er de danske. 7-B 1. Du må gerne gå nu. 2. Jeg må have en ny kjole 3. Hvorfor må vi ikke gå nu? Alle de andre har fået lov til [at gå] 4. Anna er her ikke; hun må være syg. 5. Nej, du må ikke forlade os. 6. Han mistede sit arbejd... -
Plukkerier
ForumindlægHejsa...Jeg har vikelig et stort problem.Problemer er at, at jeg tager 2G om, men der er bare en ting jeg ikke forstår og det er at jeg har fået 10 i fysik, men hvis jeg nu næste år får 8.... Er det så ikke noget med at man kan plukke de bedtse tal?sebb... -
Fysikbog
ForumindlægGoddag alle sammen:-). Kort sagt: Jeg søger henholdvis en fysik- og matematikbog, der kan supplere mine nuværende grundbøger. Bøgerne må meget gerne indeholde teori, men jeg er mest interesseret i opgaver, hvor der selvfølgelig også skal være en fascitliste. Med henblik på nivaeu og sværhedsgrad ... -
Differentialregning
ForumindlægHej. Jeg har et problem. Jeg ved godt hvordan opgaven løses, men jeg forstår ikke at man kan gøre det på denne måde: f(x)= sqrt2x+9 Den er sammensat af følgende funktioner: g(x)= sqrtx g9;(x)= 1/2sqrtx h(x)= 2x+9 h9;(x)= 2 f9;(x) = 1/(2sqrt2x+9)*2 Og det er f9;(x) jeg ikke forstå... -
Prostitution (Kreative ideer)
ForumindlægHejsa Studieportalen.dk Jeg har i denne uge 9. klasses projektopgave med overemnet konsekvens og forandring, og har valgt emnet prostitution Jeg er sammen med 2 andre piger, og vi kunne godt tænke os at få nogle forslag til noget kreativt der kan indgå i vores fremlæggelse Vi har selv tæ...
