Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 13381 til 13400 af 40685
-
Hvad kan man lave i et år?
ForumindlægHej alle! Jeg har brug for jeres hjælp! Før sommerferien afsluttede jeg 9. klasse i folkeskolen. Lige nu er jeg på High School i USA, og skal være her til Juni. Mit problem er at jeg ikke ved hvad jeg skal lave til næste år (når jeg kommer hjem). Det har hele tiden været mit mål at tage H... -
Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik: Opg. 8.013, 8.016, 8.018, 8.021, 8.022, 8.023, 8.026 og 8.033.
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med dem??? -
Mulighed for at skifte senere?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er ude i et lille problem, at jeg skal starte på hhx efter sommerenferien i Aarhus, med følgende studieretning: Afsætning A IT A Markedskommunikation C Mine forældre overvejer at flytte til Aalborg efter jeg er færdig med 1.g, det kan vel godt lade sig gøre, at forsætt... -
Kulturforskelle i Danmark
ForumindlægHvordan startede den danske kultur og hvordan har den udviklet sig i fremtiden? -
Differentialligning?
ForumindlægHej alle Jeg har problemer med en opgave, så jeg kan ikke komme videre Opgaven lyder således: "I en model for udviklingen af befolkningstallet i Mexico efter 2007 antages det, at den årlige vækstrate r er en funktion af tiden t (målt i antal år efter 2007), som tilfredsstiller d... -
Spansk eller tysk?
ForumindlægHej alle Jeg valgte oprindeligt Spansk A da jeg skulle søge ind på gymnasiet STX. Jeg er dog blevet i tvivl, om jeg skal skifte til Tysk B. Jeg synes der er mange fordele og ulemper ved begge valg! Det gode ved spansk er, at jeg får 5 A-fags bonus, plus så starter man fra begyndelsen af med n... -
Vil dette forslag fremme integrationsproccessen i DK?
ForumindlægHvad synes i om idéen: Lave et fag i folkeskolen, der uddeler objektiv viden om den enkelte religion, hvor ingen religion får mere "taletid" end andre, således man skaber en viden og en tolerance for diversitet i samfundet? Jeg har tænkt på, at faget kunne hedde "tolerance",... -
nervøsitet
Forumindlæghej! jeg var til eksamen den anden dag i biologi B (STX, VUC) og fik 7 - hvilket som sådan er ok. Mit problem er bare at censor siger: alt hvad du gjorde og sagde var det rigtige, men du var nervøs, så derfor får du 7 Er det ok?? jeg mener, de sidder og argumenterer for at jeg skal have 10 - a... -
Uddannelseskifte!
ForumindlægHey alle :D Jeg tænkte på, om det er muligt at skifte uddannelse efter grundforløbet er slut? Jeg går f.eks. på hhx, kan jeg så skifte til stx? Kan jeg skifte til en anden hhx, hvis det er den samme linje (Eller bare nogenlunde den samme)? Hvis i kender nogen der har gjort noget lignende, (eller ... -
Forleøb
ForumindlægEr der nogen herinde der kan det eksakte forløb ved eksamen... skal op i morgen og er lidt i tvivl::håber på lidt hurtige svar... -
Forberedelse Skriftlig Dansk
ForumindlægHey derude :) Hvordan forbereder man sig bedst til den skriftlige eksame (gymnasium, 3. g, gammel reform) ? Mange tak .. -
Adgang til eksamenssæt
ForumindlægHej Nu ved jeg godt, at eksamenssæt ikke må deles, men hvordan får jeg så fingrerne i de nyere opgaver (2016-2018) for Matematik A på STX? -
please hjælppp!! :'( jeg har det dååårligt
ForumindlægJeg har det dåårligt, og skal op i kemi imorgen, og jeg er ikke 100% forberedt til eksamen, synes I at det er god ide jeg tager til eksamen??? Og hvor syg skal man være for at melde sig syg?? Jeg hoster har kvalme og er svimmel, :( -
Jehovas Vidner - To verdener
ForumindlægHej Er der evt. nogen der har gode forslag til hvilke metoder/teorier jeg kunne bruge til at kombinere Religion + Samfundsfag med under emnet ''To verdener'' tak på forhånd. -
Cph west ishøj
ForumindlægHej! :) Jeg går i 9 klasse, og skal til at vælge om jeg vil gå i gymnasiet/stx eller 10. klasse. Jeg har spurgt rundt omkring, om 10 klasse var godt, og alle dem som jeg har spurgt syntes at 10. klasse var spild. Så jeg er meget forvirret, og jeg vil virkelig gerne ind på gymnasiet. Mit genne... -
Dansk Årsprøve 2.G imorgen . Guldkorn søges
ForumindlægHej Jeg sidder her kl 23 og skal til at forberede mig til imorgen. Flot! Men sådan er det nu hver gang og det plejer jo at gå. Jeg føler mig udemærket i faget, men er egentlig lidt blank på, hvordan jeg skal klargøre mig og hvordan jeg skal gribe tingene an. Dette er min første tråd på dette fo... -
Hvad er "Religionssociologi" ?
ForumindlægHej alle sammen! Ved nogle her hvad en "religionssociologi" er? Fordi jeg er ikke helt sikker på hvad det er? Jeg har hørt noget med det er en hjemmeside, hvor man kan spørger om en religion osv.. Håber, at jeg får et rigtig svar :-D -
Historie SDU
ForumindlægHej. Kan det passe, at jeg mangler Samfundsfag B, til at blive optaget på historie, hvis jeg har følgende fag: - Samfundsfag C - Samtidshistorie B Går på hhx og har desværre ikke religion eller historie A. Tak på forhånd. -
reformtilhængere af Islam
ForumindlægHey! Jeg er lidt tvivl om denne sætning: "reformtilhængere stemples som Vestens lakajer". Sætningen handler altså om at folk, hvis religion er Islam, mener at reformstilhængere er vestens lakajer. Men er disse reformstilhængere terrorister? hvis ikke hvem er de så? -
hvordan forhindrer man at gå i panik
Forumindlægpga eksamen?
