Matematik

Adgang til eksamenssæt

30. januar 2019 af jegerhamderduved (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Nu ved jeg godt, at eksamenssæt ikke må deles, men hvordan får jeg så fingrerne i de nyere opgaver (2016-2018) for Matematik A på STX?


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. januar 2019 af JulieW99

Dem har din lærer sikkert adgang til. Hør ham eller hende. :)

Vores afleveringer i matematik, var i hvert fald gamle eksamenssæt.

- - -

Vh Julie


Svar #2
30. januar 2019 af jegerhamderduved (Slettet)

Jeg går ikke på gymnasiet længere, så jeg har ingen lærer at spørge.


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. januar 2019 af JulieW99

Ah ja, så er det nok lidt svært. Af hvilken grund vil du have fat i dem, om jeg må spørge? De hører jo under den gamle studieordning.

Jeg mener dog en herinde lavede en hjemmeside med samtlige gamle sæt, og linkede til den for nogle år siden. 

- - -

Vh Julie


Svar #4
30. januar 2019 af jegerhamderduved (Slettet)

Min lillebror starter på STX til næste sommer, og han er lidt en nørd, så han kan allerede meget af pensum for Matematik A. Han vil dog gerne teste sig selv i de nyere sæt, da han har gået igennem alle de andre fra 2010-2015.


Brugbart svar (0)

Svar #5
30. januar 2019 af JulieW99

For at være ærlig er der ikke meget forskel, og han kommer til at være under en helt anden studieordning. Dvs., at dem fra 2016-2018 ikke er repræsentative lige godt.

Hvis han gerne vil lave opgaver kan jeg anbefale Gyldendals Gymnasiematematik B1 (de grønne), B2 (de orange) og A. Både grundbøgerne og arbejdsbøgerne. Dem brugte jeg alle tre år på mat A. Der er vidst kommet nogle nye i henhold til den nye studieordning, men altså. Opgaverne er mange og af variende sværhedsgrad. Der er også løsningen på opgaverne i alle arbejdsbøgerne.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #6
30. januar 2019 af AMelev

#4 Sættene fra 1016-2018 ligner meget dem fra 2010-2015 bortset fra opgaverne fra netforsøget, hvor der er et nyt emne inde i billedet. Som påpeget af #5 er der nye A-emner/opgavetyper fra 2020 (B-ændring i 2019).

Han kan gå længere tilbage i opgavesættene, hvor opgaverne var en anelse sværere, hvis han vil teste sig selv.


Skriv et svar til: Adgang til eksamenssæt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.