Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13541 til 13560 af 20688
-
Lydbølger overtryk og undertryk
ForumindlægHej allesammen! Jeg har om lydbølger i fysik, men ved desværre ikke hvad der menes med overtryk og undertryk i en bølge. Jeg har også et andet spørgsmål: I formlerne f = 1/s og Hz = 1/s, hvad betyder 1 tallet så? Tak på forhånd -
Røntgenstråling!
ForumindlægHej! I fysik skal jeg lave en rapport om røntgenstråling (Gammastråler kan bruges til at se de indre dele af kroppen) I opgaven står der: "Beskriv den strålingsteori der benyttes til netop det emne du har." Nogen der ved hvad der menes med strålingsteori? -
Mangler noter til dette år
ForumindlægHej alle Jeg er nu nået rimelig langt i 8 klasse, men jeg ejer 0 noter for dette skoleår i biologi og fysik/kemi. Er der nogen der har lidt noter på 8-9 klasses nivaue er i velkommende til at sende det til [email protected] Tak for hjælpen -
lektiehjælp i Mat/Fys tilbydes i Aalborg omegn
Forumindlægsøger du hjælp til matematik eller fysik? - Citér 26. december 2013 af Science4ver - Niveau: Universitet/Videregående Hej går du på Gymnasiet eller en naturvidenskabelige videregående uddannelse? Er du ikke tilfreds med din nuværende præstation eller er du dumpet til din eksamen? Så er hjælpen n... -
Lydstyrke
ForumindlægSidder med et fysik-spørgsmål som lyder således: Hvordan måles lydstyrke? Jeg har googlet det og når frem til svaret at lyden måles med en lydmåler. Men hvad jeg egentlig vil vide er hvordan, lidt mere i detaljer, lydstyrken måles.. Håber I kan hjælpe! -
Help!
ForumindlægJeg er i gang med en fysik afl.: jeg skal benytte en formel: E=C*(T2-T1)+mv*cv*(T2-T1=(C+mv*cv)(T2-T1) Jeg ved ikke rigtig hvad jeg bruger denne formel til. Er der nogen som kan hjælpe og være specifk med svaret? :) -
Lydens hastighed
ForumindlægHej! Jeg er igang med en fysik aflevering om lydens hastighed i luft og træ. Jeg er igang med teori delen? Jeg ved ikke helt, hvad jeg kan skrive der? - Men hvorfor er lydens hastighed hurtigere i et element end i luft? Hvad har det med molekyler at gøre? -
hjælp till stående bølger.
ForumindlægHej, jeg har lidt svært med fysik, nogen der hjlælpe mig. opgaven lyder hvilken sammenhæng er der mellem frekvens og svingningstilstand? lav en grafisk analyse og opstil en brugbar model. nogen der kan forklare mig, hvordan man laver en grafisk annalyse. har lagt grafen som fil. Tak på forhånd... -
Øh hvordan, hvorfor??
ForumindlægJeg er ikke lige den skarpeste kvin i skuffen til faget fysik, så jeg har virkelig brug for hjælp her. Et simpelt spørgsmål - Hvorfor hedder det MgCl2/magnesiumdiclorid? Gerne en ordenlig forklaring, hvor det periodiske system også gerne må indgå. -
Resonans
ForumindlægHej, jeg er i gang med en fysik rapport og jeg er blevet lidt i tvivl om noget. I opgaven formuleringen står der: Afgør hvor mange cifre du med rimelighed kan angive de målte- og der med de beregnede værdier med. Jeg er lidt i tvivl om hvad dette betyder. Håber der er en som kan hjælpe :-) Tak... -
Haster!!! Hvordan bruger vi spændingsrækken til at producere elektricitet?
ForumindlægJeg sidder og laver fysik afl. og sidder lidt fast med dette spørgeslmål: Hvordan bruger vi spændingsrækken til at producere elektricitet? Jeg har prøvet at google, men der kom ikke det store. Det kunne være rart, hvis der sidder nogle derude, som kunne hjælpe mig :) -
Eksamen
ForumindlægHej, jeg går i 1.g og vi har ikke fået at vide hvad vi skal op i til eksamen endnu. Hvis man ikke kommer op til nogen, kommer man så op til en af dem i 2g? Altså jeg afslutter matematik, bio, fysik og billedkunst på c, er det så årskaraktererne der gælder eller skal man op til en af dem i 2g? -
Magnetisme og elektromagetisme?? (disposision)
Forumindlæghej. Til fysik eksamen/oplæg skal man der under emner "MAGNETISME" fortæller om "ELEKTROMAGNETISME"? (hvis ja, hvor meget ca?) OG oplæg/disposision til ELEKTROMAGNETISME skal man der først fortælle om MAGNETISME???? ved det er op til mig selv, men hvad giver flest "po... -
mundtligt forsvar
ForumindlægHej alle, Jeg ville gerne spørge om hvad et mundligt forsvar til SRO indeholder, og hvad der forventes til det mundtlige forsvar? Jeg har mf om ca. 2 uger og jeg har stadigvæk ikke fået nogen information om det. Vh, mig PS. SRO er mat og fysik -
Rummet
Forumindlægkære studioportalen Jeg har fået emnet rummet i fysik og vil gerne høre alt om rummet som i ved. FX. Hvad er rummet. Stopper rummet et sted / eller er det uendeligt langt. Er der liv der liv i rummet. -
Indledning til AT synopsis ?!
ForumindlægHej folkens.... jeg står og skal lave en AT - årsprøve i fagene Engelsk og Fysik. jeg har valgt at skrive om Tjernobyl ulykken, da vores tema er katastrofer. mit spørgsmål er så bare, hvordan skal en indledning se ud, og hvad ville være relavant at have med i den? håber i kan hjælpe :-) -
NV eksamen.
ForumindlægHej, hvordan foregår nv eksamen. Jeg har lavet 1 gærforsøg i nv og 1 varmefylde forsøg i fysik. Hvilket forsøg skal jeg vælge at snakke om (hvad ville være smartest) og hvad skal man lægge vægt på i sin eksamen. Hvad ville garantere mig et 12 tal? -
metalliske legeringer tillader superleder-effekt ved højere temperaturer, men ved nogen hvorfor?
ForumindlægHej Ved nogen noget om hvorfor metalliske legeringer giver superleder-effekten ved en varmere temperatur? Evt. links? Jeg har det i øvrigt herfra. http://www.denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Fysik/Superledning/superledning På forhånd tak -
Hvordan griber man kemisk analyse an?
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i fysik og mangler lige at få styr på det sidste. Hvordan griber man kemisk analyse an? Hvad er magnetisme? Hvad sker der med magnefeltet i en spole der er tilsluttet jævnstrøm? Vekselspænding? Tak på forhånd! -
Slingshot
ForumindlægHej jeg er i gang med at lære om slingshot i fysik, men når jeg læser om det bliver jeg ved med at stødde på begreberne planet frame og sun/solar frame. Er der en som kan forklare mig hvad der menes med dette, og hvorfor planeten ikke bevæger sig i planet frame, men bevæger sig i sunframe?
