Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 13541 til 13560 af 160040
  • Matematik C niveau, residualplot

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal svare på følgende spørgesmål c) Tegn residualplottet, og brug det til at vurdere modellens anvendlighed Hvordan vurdere jeg modellens anvendlighed?
  • Matematik b - hhx - hjælp

    Forumindlæg
    Hej alle, har problemer med en opgave til en aflevering, er der nogle som kan hjælpe? opgaven er vedhæftet som et billede :) nogle som kan fortælle mig hvilke formler jeg skal bruge, eller give mig svaret+udregningen? på forhånd tak
  • Skriftlig matematik C eksamen

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Nu nærmer vi os jo eksamenstiderne, og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen som ligger inde med en .pdf, et link eller lign. med en gennemgående, god formelsamling til de forskellige opgaver? Et "must have" til eksamen? tips og tricks? Tak på forhå...
  • At fortolke i matematik

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave, som går ud på at bestemme integralet af 4x-x^2 hvor den mindste grænseværdi er 0 og den største 2. Herefter skal jeg give en geometrisk forklaring af det - hvordan gør jeg det?? Jeg har bestem integralet til at være 16/3
  • Matematik - find rod

    Forumindlæg
    hej kan i hjælpe mig med at udregne dette spørgmål. jeg har svært ved den. 1) Bestem c, når 1 er rod i 2xianden -3x + c= 0 Bestem derefter den anden rod.
  • 9 klasse Matematik (har selv et forslag)

    Forumindlæg
    Hej Sp. Forstår ikke rigtig denne opgave 2,3 - beregn familiens årlige udgifter til vand, når der bruges 4,3 m3 pr.uge. udgifter til: Priser Vandværk: Abonnementsbidrag: 1286,00 kr årligt. forbrugs bidrag: 7,2...
  • gammel ordning i matematik

    Forumindlæg
    Hej Hva betyder det egentlig når der står i en eksamenssæt at det er fra "gammel ordning" eller "ny ordning": Hvilken ordning taler de om?
  • Matematik 8 klasse

    Forumindlæg
    Har svært ved det to ting, håber du kan hjælpe. 1) hvordan omregner man timer til minuter? 2) hvordan omregner man liter til centimeter ? på forhånd tak :)
  • Procent Matematik F niveau

    Forumindlæg
    Kan i ikke hjælpe mig med hvordan man regner C, D, E og F ud :)
  • Matematik fp9 problemregning 2021

    Forumindlæg
    jeg har brug for hjælp. jeg har været syg hele ugen og har denne problemregning for til i over morgen. er der nogle der kan hjælpe?
  • Matematik fp9 problemregning 2021

    Forumindlæg
    jeg har brug for hjælp. jeg har været syg hele ugen og har denne problemregning for til i over morgen. er der nogle der kan hjælpe? jeg har lavet de to første opaver. har lagt link til opgave: file:///C:/Users/Willa/OneDrive/Billeder/FP9%20Matematik%20med%20hj%C3%A6lpemidler%20december%202021...
  • matematik papir opg

    Forumindlæg
    nørre skole bruger 1000 pakker A4 papir til printere og kopimaskiner om året. der er mængderabat, så prisen er 16kr. ekskl. moms for en pakke. momsen er 25 procent 1.1beregn momsen i kroner for en pakke inkl. moms 1.2hvor mange procent udgør momsen af den samlede pris skolen får et tilbud et t...
  • matematik papir opg

    Forumindlæg
    i en pakke A4 papir er der 500 stykker papir. en kasse med 5 pakker A4 papir vejer 12,5kg, når emballagen ikke vejes med. 1.1 hvor meget vejer 1 pakke papir? 2.2 hvor meget vejer 1 stykke Aa4 papir? en pakke A4 papir er 5 cm tyk uden indpakning 2.3 hvor tykt er 1 stykke A4 papir et stykke A4...
  • matematik - bonbon-land

    Forumindlæg
    fil vedhæftet:)
  • Dumpet i matematik c – kan det læses op?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har dumpet i matematik c på hhx. Fik 00 i skriftlig og 02 i mundtlig. Hvis jeg nu eksempelvis vil ind på en uddannelse, hvor der kræves matematik b, kan jeg så læse det op til b, eller skal jeg først tage c om for at bestå – og så dernæst læse op til b? Tak på forhånd.
  • beregn a, b og c i andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal beregne a, b og c i et 2. gradspolynomium ud fra følgende oplysninger: det har rødderne(nulpunkterne) 1 og 4, og f(2)=-4 Håber der er nogen der kan hjælpe!
  • Mat A - skriftlig eksamen stx

    Forumindlæg
    Kære alle, Har i nogle gode råd til hvordan man skal øve sig til Mat A skriftlig eksamen. Ville rart med nogle tips, da jeg gerne vil have en god karakter til eksamen. Tak på forhånd mvh Katja
  • Find fælles faktor ab+a ?

    Forumindlæg
    Find fælles faktor ab+a ? + Er dette rigtigt (x – 3)^2 – (x – 2)^2 = 2x^2-10x+13 ? På forhånd mange tak for hjælpen
  • (a^2-b)* øverest på første brøkstreg (b^-a) nederest på første brøkstreg (a-b) - ny brøkstreg øverest 4 og nederest (a+b)

    Forumindlæg
    nogen der kan hjælpe. mvh k
  • Engelsk A, HF - Privatlaerer soeges!!

    Forumindlæg
    Jeg har brug for en dygtig engelsklaerer, der kan hjaelpe mig lidt med forberedelse til eksamen start december. Du skal gerne have faaet en god karakter i Engelsk A indenfor de sidste tre aar. Allerhelst laeser du Engelsk paa uni. Kontakt mig venligst snarest. Mange hilsner Cecilie