Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13541 til 13560 af 27496
-
elektronkonfiguration / orbitaler
ForumindlægJeg har fået følgende opgave: Angiv elektronkonfigurationen for jernatomet og forklar hvorfor jern kan lave to ioner (Fe2+ og Fe3+). Jern er grundstof nr 26 derfor ser elektronkonfigurationen således ud: 1s2+2s2+2p6+3s2+3p6+4s2+3d6 eller (Ar) 4s2+3d6 Men jeg ved ikke HVORFOR det kan lave Fe2+... -
ligevægtreaktion
Forumindlæghey nogen der ved hvornår en reaktion er i ligevægt? altså hvad betegner en ligevægts reaktion? :S er total lost indenfor det her emne -
Anabole Steroider!
ForumindlægJeg er igang med AT, hvor jeg skal tale om anabole steroider. Jeg mangler desperate viden om emnet. Jeg har en del bøger men de er utrolig overfladiske. som "er anabole steroider farlige". Jeg mangler baggrund til den biologiske del. jeg har været på Antidoping Danmarks hjemmeside men d... -
Er der en venlig sjæl der vil hjælpe med nogle bio-spørgsmål på denne kolde vinterdag? På forhånd tak!:)
ForumindlægHej :) I forbindelse med en biorapport (A-niveau), skal jeg bl.a. svare på følgende spørgsmål, som jeg har meget svært ved! Derfor håber jeg at der er en venlig (og klog) sjæl derude der kan hjælpe mig :) I glykolysen sker der en redoxreaktion, der reducerer NAD+ til NADH. Beskriv detaljeret denn... -
Erfaringer? Fjernundervisning HF
ForumindlægNogen som har erfaringer med at tage en hel hf som fjernundervisning? -
Galvanisk element
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvad der helt præcist sker i et galvanisk element - med ionvandringerne og sådan... -
r ^ 2 på grafregner?
ForumindlægHej Når jeg laver lineær regression på min grafregner texas TI-84 plus beregner den liniens ligning, men ikke r ^2. Hvor(dan) skal jeg gå ind på grafregneren for at indstille den til at beregne r^2 ? Håber på hjælp hurtigst muligt da jeg snart skal til eksamen. Tak på forhånd -
Kender du Jens Skak Nielsen ?
ForumindlægHej. Jeg skal have Jens Skak Nielsen fra Marselisborg Gymnasium som fysik-censor i AT - er der nogen, der kender ham ? Er han sej eller bare hamrende træls ? Mvh. Kamille. -
Baser - Kemirapport/Fremlæggelse
ForumindlægHej allesammen. Mig og en venhar om baser hvor vi skal fremlægge og skrive rapport. Er der noget vi skal vide om det? Hvad er en base generelt? Hvad er en god fremlæggelse på forhånd tak:) ps. vi går i niende klasse. -
teori til substitutionsreaktioner
ForumindlægHej derude.. Er du nogle der har nogle gode notater med teori til substitutionsreaktioner der kan hjælpe lidt på min forståelse af det? :-) Mvh Henriette -
Katalyse
ForumindlægHej alle Er der en reaktionstype, der hedder katalyse?? I så fald, hvordan defineres den? -
24 timer til eksamen: 18 timer tilbage!!!
Forumindlægheeeeej Jeg skal til eksamen i morgen og vil spørge om Ørsteds forsøg er det til magnetisme eller elektromagnetisme? -
STX, HHX ELLER HTX?
ForumindlægHej derude. Går i 9 klasse lige nu, og er ikke sikker på endnu om hvilken gymnasiel uddannelse som jeg skal vælge. Har haft en interesse for at blive ingeniør, og vil gerne tage ingeniøruddannelsen efter gymnasiet. Ingeniør indenfor noget naturvidenskabeligt eller teknisk, ihvertfald i den retn... -
Kulhydrater
ForumindlægJeg sidder med en figur der viser et monosakkarid, nemlig glukose. I min bog står der at monsakkarider normalt har fem til seks carbonatomer. Carbon er C, men når de siger 5-6 carbonatomer så skal der vel være 6 C'er, men det er det ikke. Der er kun 2. Nu er det nok bare mig der ikke læser fi... -
Ansøgning til matas
ForumindlægEr der nogle der har forslag til hvad man kunne skrive i en ansøgning til Matas? -
Fedtstof
ForumindlægEr der nogen kan hjælpe med at forklare det: Vi har lavet et forsøg om madolie med NaCl Blandes med vand Blandes med heptan alle tre var uopløslig 1) Forklar, hvad man forstå ved hærdning af fedtstof 2) Hvad vil det sige, at dobbeltbindinger er konjugerede? 3) Skriv reaktionsskema fo... -
syre og baser
ForumindlægHvad kendetegner en syre? Hvad kendetegner en base? Hvad er forskellen på en stærk og svag syre, når vi taler ioner? Hvad er forskellen på en stærk og en svag base, når vi taler ioner? -
Cracking & Reformering
ForumindlægJeg er ved at lave fysik og har følgende spørgsmål som jeg skal besvare: - HVAD BETYDER "CRACKING" OG HVORFOR GØR MAN DET PÅ RAFFINADERIER? - HVAD BETYDER "REFORMERING " OG HVORFOR GØR MAN DET PÅ RAFFINADERIER? -
carbon
ForumindlægHej vi skal lave en opgave om grundstoffer Jeg har fået Carbon håber i kan hjælpe mig 1 hvilken ioner vil carbon gerne optræde som 2 angiv formel for carbon optræde i naturen 3 har carbon fælles karaktertærk med andre grundstoffer hvilke og hvorfor håber i kan hjælpe mig -
citron/mælkesyre - mel. hjælp
Forumindlæghej. jeg sidder med en aflevering, som jeg ikke kan finde ud af. har siddet med den i timevis. håber nogle af jer her inde vil hjælpe mig. 1. forklar, hvorfor det er muligt at forbedre rugmelets forklistringsevne ved at tilsætte citronsyre eller mælkesyre til melet. jeg er helt "lost" !
