Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13601 til 13620 af 27496
-
Opgave 4: højfructosesirup
ForumindlægJeg har siddet med opgaven i flere timer, og håber at nogen kan hjælpe mig :( Jeg har svært ved delopgaverne c,d og e i opgave 4. http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/Laaste%20mapper/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver... -
HVAD ER MADKEMI???
Forumindlæg1. Hvordan ville i forklare, hvad madkemi er? 2. Og hvad en humanbiologisk synsvinkel på madkemi er? Jeg håber, at I kan hjælpe! :-) Venligst, Mette :-) -
Spændingsforskel
ForumindlægGodaften Hvis man har et Daniellelement, vil der ske det, at zink oxideres og kobberioner reduceres. Heraf medfølger der jo at zinkioner koncentrationen stiger og kobberionkoncentrationen falder. Vil det ikke ifølge Ernst-ligningen medføre at spændingsforskellen/potentialforskellen konstant vi... -
konduktivitet frie ioner
ForumindlægHej Jeg har fundet ud af at konduktivitet det er det samme som ledningsevnen, som måles på de frie ioner. Jeg undrer mig bare over, hvorfor konduktiviteten ændres under reaktionen mellem ethansyreethylester og hydroxid? for vi har at antallet af natriumioner er konstant, mens OH- ionerne aftager... -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHvilke af de her er rigtige og forkerte? -Der er ioner i alle stoffer -Ioner er altid elektrisk ladede -Atomer danner ioner ved at afgive eller optage elektroner -Mange ioner har 8 elektronskaller -En ion består af 2 eller flere atomer -Kun de største atomer vil danne ioner -
eksamen - Teknologiens betydning for menneskes sundhed og levevilkår
Forumindlæghej jeg skal til eksamen lige som mange andre, jeg skal op i muntlig geo, bio og fysik. jeg kan ikke finde et delemne, mit overemne er "Teknologiens betydning for menneskes sundhed og levevilkår" nogen der kan hjælpe. TAK -
Molekyle - kun ét atom?
ForumindlægHvordan kan et molekyle også være bygget op af kun ét atom? Er et molekyle ikke en binding mellem flere atomer? -
Dannelse af ester med duft af æble
ForumindlægHej kære folk, Så er den gal igen, og jeg kunne godt bruge noget hjælp! Jeg skal opskrive et reaktionsskema i strukturformler for kondensationsreaktionen for dannelsen af ester, som dufter af æble. Jeg er med på at dannelsen af ester er: carboxylsyre + alkohol <--> ester + vand. Men jeg ... -
Ad Hoc opg. på apotek som farmaceutstuderende
ForumindlægHej Allesammen Hvilken fordele er der ved at arbejde med Ad Hoc opg på et apotek, hvis man gerne vil være farmaceut? -
Organisk stof
ForumindlægHej, nogle der vil forklare mig hvad et organisk stof er? tak på forhånd -
reaktionsentalp
ForumindlægHej:) Hvad er helt præcist forskellen på entalpiændring og standardentalpiændring? De viser jo begge om det er en endoterm eller exoterm reaktion Tak på forhånd! -
Fedt der blev ikek oprettet et Bio B hold! :-(
ForumindlægJeg sidder her og er dybt skuffet over at vores gym ikke g´har været i stand til at at stable et bio b hold sammen :-( Det er en af mine stærke sider og havde eller set frem til at skulle have Bio B næste år, men det kan åbenbart ikke lade sig gøre.. En af mine andre stærke sider, Kemi, har jeg v... -
Gode fysikbøger - Gym, STX, og grundskole niveau?
ForumindlægHej, Hvilke fysikbøger kan i anbefale til selvstudie både til Grundskole og GYM /STX Niveau? Jeg har hørt om disse bøger men ikke set indholdet og ved derfor ikke om de er gode til sevlstudie. Orbit C, B A Grundlæggende fysik - Erik Øhlenschlæger Gyldendals små opslagsbøger Fysik/Kemi H... -
Forberedelse til den naturvidenskabelige linje (STX)
ForumindlægHej allesammen. Jeg har i samarbejde med familie, lærere og vejledere besluttet mig, at jeg vil på den naturvidenskabelige (Matematik A, Fysik A, Kemi B) linje på STX. Jeg har i øjeblikket sommerferie. Min første skoledag er d. 13, så tænkte at lidt ekstra forberedelse ikke kunne skade mere e... -
Alkener og alkaners kemiske egenskaber.
ForumindlægHej, Studieportalen. Jeg sidder og er ved at forbederede mig til kemi-eksamen og skal under emnet "Alkener og alkaners strukturer og egenskaber" skrive en disposition, som jeg kan bruge til eksamen. Jeg har læst mig frem til, at alkaner er meget reaktionstræge, mens alkener er meget r... -
HALLOOOOOOOOOOO
ForumindlægHej allesammen:) Jeg har et spørgsmål. Efter gymnasiet vil jeg gerne læse på en farmakonom skole. Men er der nogle krav for, at blive farmakonom i gymnasiet, Jeg har hørt, at hvis man får en studenter eksame så kan man godt komme ind på skolen, er det rigtig. Så har jeg også et andet spørgsmål.... -
rigtig eller forkert?
ForumindlægEr der nogle af jer, der er gode til biologi? og som lige vil læse min biologi rapport igennem, for at se om de ting jeg har skrevet giver mening, og er rigtige? på forhånd taak! -
Sovesyge
ForumindlægHej, Jeg har fået en eksamensopgave i Biologi om Sovesyge, og da biologi ikke er min stærke side, vil jeg meget gerne bede om hjælp til at komme igang.. Jeg har vedhæftet opgaven! På forhånd tusind tak! -
Synopsis
ForumindlægHej! Mange tak for i gerne vil læse dette. Har bare et spørgsmål angående Biologi. Skal lave en synopsis om et emne i Biologi, er der nogle som har en Synopsis-Model som er nem og god aat bruge? -Tak på forhånd Med Venlig Hilsen student fra AIS -
Terminsprøve 9. Klasse
ForumindlægHej folkens! Jeg skal op i biologi i morgen, og tror det er sådan noget multiple choice test. Nogen der har nogle idéer om hvad der kunne være i denne test, eller noget jeg bare SKAL kunne indenfor Biologi?? Mange tak :)
