Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 13621 til 13640 af 65693
-
NV eksamen i 1.g?
ForumindlægNogen der ved hvordan NV eksamen 1.g foregår? Må man selv vælge et emne, i man har haft i NV timerne som man vil op? Hvor lang tid skal man fremlægge sit emne? Hvor mange eksperimenter skal der indgå? Hvilke emner må de spørge ind til ift. hvilket emne man har valgt? Og er spørgsmålene svære?... -
Matematik på odont. studiet.
ForumindlægMan skal have mat A for at ku blive optaget på odontstudiet. Undrer mig bare over hvor meget man kommer til at bruge det på studiet og om det overhovedet er så relevant. Jeg mener, man kommer vel ikke til at sidde med integraler og vektorer .. ? elle tager jeg fejl ? Nu var jeg okay g... -
Hjælp til emne i Matematik og Kemi!
ForumindlægHey jeg har valgt at skrive i fagene Matematik og Kemi som jeg begge har på A niveau. Jeg har så tænk på at have om noget smertestillende medicin, var jeg skal fremstille en syntese, Lidokain, som er et smartestillende præparat, som jeg så kan få analyset på Århus Universitet. Jeg vil så gerne ha... -
Dumpet Matematik B - GSK?
ForumindlægHej Alle Jeg har dumpet matematik B da jeg gik i 2.g men jeg fik at vide af min studievejleder at jeg sagtens kunne supplerer det til Matematik A ved at tage et suppleringskursus efter 3.g. Så mit spørgsmål er om der er nogen som har dumpet Matematik B, men stadig kunne tage Matematik A ved... -
Anklaget for snyd til eksamen
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg har i går modtaget en meget chokerende besked fra rektor, hvori der står, at han desværre må formode, at jeg har snydt i min skriftlige spansk-eksamen. Dette sker på baggrund af, at jeg har lavet mange fejl i min første delprøve, men at jeg har lavet meget komplekse sætni... -
Dansk eksamen+Novelle+Sorg HJÆLP!
ForumindlægSkal finde en novelle der omhandler sorg til min mundtlige eksamen, men kan overhovedet ikke finde nogen det må meget gerne være en der omhandler tabet af et familiemedlem Vær sød at hjælpe! -
Non fiction tekst til eksamen
ForumindlægHej derude Vil lige høre om der er nogen, som har læst artiklen "Must i really send my son into hell every day ". Det er en prøve eksamen vi har fået. Men undre mig over hvordan man skal gribe det an. Nogle forslag? Umiddelbart tænker jeg en præsentation af tekst plus hoved temaet/moti... -
Engelsk eksamen - gode vendinger
ForumindlægHej derude :) Ja, jeg skal op til engelsk eksamen næste tirsdag. Men jeg ville spørge jer vidunderlige mennesker om, I ikke kender en god hjemme side med en masse udtrykningsord. Det kunne fx. være, hvordan man siger: Jeg mener Jeg synes Okay, dette er nogle lette, men noget jeg kan ... -
Musik eksamen c-niveau
ForumindlægJeg skal til musik eksamen på c-niveau snart. Er der nogen som har nogle gode råd? Har man 20 minutters eksamination og 24 timers forberedelse? Jeg tænker på enten at lave et Powerpoint eller en transparent med min analyse - synes i det er nogen god idé? Eller vil du bare tage for meget tid o... -
Hjælp biologi eksamen imorgen!
ForumindlægHej derude. Jeg skal til biologi eksamen imorgen kl. 14.00 og emnet er enzymer. Jeg har to figurer jeg gerne vil have hjælp til! Spørgsmålet lyder: Forklar herunder hvilken sammenhæng firgur 1 og figur 2 (aminosyrer og DNA) i bilaget herunder har med proteiner og enzymer. Jeg har vedlagt 2... -
Forklaring af figur til eksamen i morgen
ForumindlægHej alle i hjælpsomme folk! Jeg skal til eksamen i morgen i biologi på b niveau og har trukket om diabetes og motion. En udleveret figur er nummer 201 insulinreceptorens virkemåde fra biokemibogen. Men en del af figuren forstår jeg ikke. Figuren kan findes via linket her http://www.biokemibogen.... -
Dansk eksamen 2005 - Hvad bliver emnet?
ForumindlægSå er der en uge til vi skal til Dansk skr.Men hvad mon emnet bliver?Selv om man nok ikke kan gætte det kan det være meget sundt at få nogle bud på banen så man i det næste stykke tid kan gøre sig et par overvejelser over det... Kan jo i hvertfald ikke skadeMin dansklærer mener at emenr altid afs... -
Fy da føj for en eksamen!
ForumindlægHar lige været oppe i dansk i dag og fik 8. Er egentlig tilfreds med karakteren, men det er jeg bestemt ikke med min lærer og censor. Nøj, hvor var de stride og ubehøvlede! Jeg var ikke kommet rigtig igang, før de hang over mig med alle deres spørgsmål, og så sad de tilmed og afbrød mig gang på g... -
Termins prøve imorgen i matematik
ForumindlægHej Jeg går i 8.klasse og imorgen har termins prøve i matematik. kan i svare mig om hvad man sådan skal kunne? til en termins prøve fsa i matematik -
matematik hjælp i køge eller i nærheden?
ForumindlægHej alle .. Jeg er 1.g'er på Køge gym og er ikke den skarpeste til matematik. Jeg har mat på b niv. i samfundsfaglig linje. Jeg er total lost i matematikken her, og har viiiiirkelig brug for hjælp. Betaler gerne, men så må det også være godt ;) Er der nogle der kender et matem... -
Bog i Matematik A
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig, at høre, hvilken bog man bruger i gymnasiet i matematik A? Jeg skal til at supplere i matematik A, og vil derfor gerne forberede mig selv lidt på hvad der venter mig... -
mdt. Engelsk eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til min sidste eksamen i morgen, mdt. engelsk, og ville bare lige høre om der er nogle der har nogle gode fif til hvordan man giver et godt indtryk, og hvordan man kan få et flot 9 tal, da jeg er meget nervøs, håber på nogle gode svar. På forhånd tak... -
mundtlig dansk eksamen
ForumindlægEn af mine venner som jeg går på skole med, var oppe i dansk i går (torsdag), han havde forberedt sig godt, og da han kom ind snakkede han løs i 6 minutter, så siger censor at det er fint, og sender ham ud. Da han kommer ind og skal have sin bedømmelse afvide siger censor bare at han er dumpet, h... -
samf a mundt. eksamen
Forumindlæghey there. jeg er desværre så uheldig, at mit ene eksamensfag i år er blevet mundtlig samfundsfag, som jeg har på a-niveau. jeg skal op i næste måned, så der skulle være god tid til at læse op, men jeg synes alligevel, det er mega uoverskueligt. jeg tænkte, om der var nogle herinde, der havde e... -
Virksomhedsøkonomi eksamen - hjælp hurtigt!
ForumindlægJeg står og skal op til eksamen i virksomhedsøkonomi mundtlig i morgen. Jeg har læst utrolig meget på tingene, men jeg sidder stadig inde med nogle spørgsmål, som jeg ikke har kunne forstå ud fra min bog. Så jeg håber der er nogen der vil hjælp, og som gerne vil forklare det meget simpelt ! 1. Hv...
