Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 13661 til 13680 af 154034
-
Skr. fysikeksamen i dag
ForumindlægHej med jer.Jeg har været oppe til skriftlig fysikeksamen i dag, og jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om sættet?Jeg personligt synes at sættet var svært, især fordi der ikke var nogle "standardopgaver". Her mener jeg opgaver med f.eks. kraftanalyse eller henfald/radioaktivit... -
Kuglestød og fysik
ForumindlægHey, Jeg går lige nu i 1.g, og synes at fysik er rigtig interessant. Jeg har derfor sat mig det mål at lave så mange skriftlige opgaver i fysik B pensum som muligt. Dog er der nogle opgaver som jeg er faldet over, jeg ikke kan finde ud at løse. Nogen der kan hjælpe mig? -
FYSIK HJÆLP!!!!!!
ForumindlægHej alle søde mennesker der ude :) skal oppe i prøve i fysik på tirsdag... jeg går i 9 klasse.. ved ikke hvad jeg skal øve mig på??? Håber virkelig i kan hjælpe mig? har virkelig brug for hjælp -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej derude :) Jeg skal i løbet af denne uge finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt... -
Hjælp til valg af underemne
ForumindlægHej, jeg har projektopgave her om lidt over en uge, men jeg (rettere sagt min gruppe - hvis vi stadig ender med at være en gruppe) mangler stadig et underemne. Overemnet er “det udfordrer…” og jeg vil rigtig gerne arbejde med biologi og noget historie/religion. Jeg har et par forskellige emner je... -
Gode råd
ForumindlægHej folks Jeg skal til dansk skriftlig fremstilling og tvivlede på, om jeg kunne nå at få mine 10 taller erstatet med 12 taller. Er der nogle kloge hoveder derude, som har nogle gode råd til en elev i 9. klasse, som skal til eksamen maj 2010? -
copy/paste af links
ForumindlægFor ca. 3 mndr. siden, kunne man i et svar lave et link vha. copy/paste, og dette pastede link blev så aktivt. Nu paster man blot inaktiv sort skrift med æøå omsat til alverdens $ og % tegn. Hvad går galt, og hvordan gør man nu ? Jeg kan jo se, at andre kan fidusen. -
Tips til læseprøve
ForumindlægSom I nu kan se, vil jegmeget gerne have nogle tips til læseprøven, siden jeg snart skal til den skriftlige eksamen, hvor læsning er en del af den. Jeg får somrelt 7 i læseprøven, og har 2 gange fået 4 i det. Jeg vil gerne gå en karakter op, så jeg får 10 i det, men hvordan får jeg det? ... -
Karakteristisk af argumentation
ForumindlægDavs.. Jeg skal lave en skriftlig aflevering i dansk her i 3.g, der skal indeholde "en karakteristisk af argumentationen" i to artikler om hvorvidt Rusland er på vej til at blive mere eller mindre demokratisk. Jeg har dog aldrig lavet noget lignende.. Nogen der kan forklare mig fremgang... -
Reducér udtrykket
Forumindlæg(a+b)^2 -a(a+2b) -
Tips til biologiopgaver: Neurotoksin, Borrelia og DNA-profiler
ForumindlægHejsa Jeg har fået 3 opgaver i biologi, jeg har lidt problemer med at få til at fylde - og der var ingen opgaver herinde at finde inspiration fra (så mine svar bliver lagt ud bagefter). Det kræver at du har opgaverne, da jeg ikke kan uploade hele opgaven herinde. De skulle være fra nogle tidliger... -
SSO tværfagligt m/ idræt
ForumindlægHey....\nHar et problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med! Vil rigtig gerne skrive en tværfaglig større skriftlig opgave, hvor idræt er en af fagene. Ved bar ikk hvilket fag jeg kan kæde det sammen med, da jeg kun har dansk A, kemi A, Mat A og historie A. Håber der er nogen, som har en idé. Det... -
Råd/Noter til eksamen
ForumindlægHej alle, Jeg skal til de skriftlige eksamener i denne uge i både Dansk A og Enegelsk A på HHX, samt i næste uge i VØ A og AØ A. Jeg tænkte på, om der var nogle, der havde nogle råd eller noter de kunne sende af sted. Jeg har allerede læst studienet's guide til fiktive og ikke-fiktive teskt... -
SRP? -fedme...
ForumindlægHej, jeg går nu i 3.g og skal til at skrive SRP om fedme i biologi og samfundsfag... Pga. af sygdom fik jeg aldrig skrevet SRO i 2.g, så er lidt på bar bund... Men så tænkte jeg, at hvis der var nogle der evt. havde skrevet om fedme, om de så ikke ku gi' nogle gode råd eller evt. lægge opgav... -
dansk metode
ForumindlægHej ! I AT skriver jeg om evolutionsteorien og naturalismen... Jeg har fint styr på metoderne i biologi, men i dansk er det altså gået galt... Jeg har skrevet at jeg bruger dne hermenutiske metode, men det er vel ikke nok? Skal man ikke bruge enten nykritisk, biografisk eller en af de andre meto... -
Problemstillinger
ForumindlægOBS: FØRST OG FREMMEST - PLEASE IKKE SLET DENNE BRUGER !!! Mit spørgsmål er, at vi har fået udleveret en problemformulering, hvortil vi selv skal lave nogle problemstillinger, som skal dække alle tre fag - biologi, kemi og geografi. Jeg har opstillet nogle problemstillinger, som jeg tænker bely... -
Farmaceutuddannelsen
ForumindlægHej! Jeg vil gerne søge ind på farmaceutuddannelsen,men jeg er nødt til at supplere nogle fag først. Jeg har snakket med GSK studievejlederen. Hun har så kigget på min eksamensbevis, og vi kom frem til at jeg skulle supplere matematik, fysik og kemi, da jeg ikke havde de rette karakterer i de fa... -
Kan jeg komme ind?
ForumindlægHej, Jeg har lige fundet ud af jeg har dumpet Matematik A på HTX, men for at læse videre skal jeg kun bruge Matematik B, og fik 7/7 i matematik sidste år i gennemsnit, vil det sige jeg har bestået matematik B? eller gælder den ikke? Tak på forhånd -
Eksamenssæt
ForumindlægHej Alle sammen Jeg ville gerne træne mig op til terminsprøverne (9. Klasse) og jeg kan simpelthen ikke finde nogen af de FSA problemregning eksamenssæt. Kan i hjælpe mig med at finde nogen og hvis i har i forvejen så bare smæk dem ned i kommentaren. Tak på forhånd -
Matematik, hvordan forbedre jeg mig?
ForumindlægHej Jeg har et problem. Mit matematik halter - gelvaldigt, jeg er færdig med 2.G på HTX og da jeg intet valg havde skal jeg have matematik på A niveau efter sommerferien. Pt får jeg 4 svarende til 7 i den gamle skala i års karakter(både mundtlig og skriftlig). Jeg ville gerne op på et 7 tal (ny...
