Søgning på: tysk analyse. Resultater: 13681 til 13700 af 38620
-
dansk-historie
ForumindlægHej, er pt. i gang med den forhadte dansk-historie opgave... Jeg skriver tværfagligt og i dansk har jeg udvalgt to artikler som min lærer har sagt jeg skal lave en indholds- og argumentationsanalyse af... er der nogen der evt. kan fortælle mig hvad og hvordan man laver sådanne analyser? på fo... -
Boganmeldelse(roman)
ForumindlægHej jeg går på HF. Jeg mangler og aflever 3boganmeldelse, men da eksamerne nærmer sig og jeg er presset kan jeg ikke når aflever dem. Så vil jeg spørge om jeres hjælp. Det skla være en roman analyse samt fotolkning. (selvlæsteværk)Jeg håber at i vil svare mig... Vente på jeres svare. Jeg skal afl... -
SSO Israel og Palæstina konflikten.
Forumindlægjeg søger hjælp til en forståele af en opgaveformulering, jeg helt lost i det da jeg ikke ved hvad min lærer mente med det og har ingen mulighed for at kontakte ham,, så jeg tænkte på om nogen af jer herinde kunne hjælpe ,, det lyder sådan Analyserer med indragelser af kilder udviklinge... -
Elementer i en regnskabsanalyse
ForumindlægHej folkens :D Jeg er ved at udarbejde en regnskabsanalyse for A.P. Møller Mærsk i forbindelse med studieretningsopgaven .. Men hvilke elementer skal egentlig indgå i en sådan analyse, og hvordan deler jeg det op? Indtil videre har jeg overskudsgrad, afkastningsgrad, aktivernes omsætningshastighe... -
Eksamen
ForumindlægJeg har snart eksamen i mundtlig dansk, og jeg har trukket lyrik. Jeg har derfor valgt teksten "barndommens gade" som er skrevet af Tove Ditlevsen. Ville høre om der var nogen der havde en analyse af digtet? så jeg kan få noget inspiration til at anaylsere! :) På forhånd tak -
Born on the fourth of July hjælp!
ForumindlægHej ?Jeg sidder og skal lave en dybdegående analyse af bogen Born on the Fourth of July, primært omhandlende udviklingen af Kovics patriotiske følelser og hvilke men krigen giver ham psykisk efter hjemsendelsen. Jeg kunne meget godt bruge lidt hjælp i form af noter, til at finde ud af hvad der... -
Redegørende
ForumindlægJeg er igang med at skrive med SRP-opgave og skal redegører hovedfaserne i ....(vil helst ikke skrive online :) ) jeg skriver i samf. og historie... Men det at redegører, indebære det også at man må komme ind på nogle tabeller der belyser emnet? Eller hører det til den analyserende del.. Er bare ... -
Samtale til engelsk b eksamen
ForumindlægEr det bedst selv at have styr på tiden, eller lade eksaminator afgøre hvornår samtalen skal startes? Når jeg når er ved samtalen, hvad vil denne da handle om? Skal jeg stadig have mere perspektiverende at sige, eller er det bare noget uddybende og præciserende analyse, eksaminatoren vil gå efter... -
CSR: model til indsættelse af virksomhed
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min SRP, og har om Corporate Social Responsibility. Jeg vil gerne kunne indsætte en virksomhed i en eller anden figur, for at se om virksomheden passer ind. (jeg skal lave en analyse af Danfoss A/S' corporate citizen rapport) nogen der har en idé til hvilken fugir ... -
efterlønnen
ForumindlægHej. Jeg har en samfundsfagsopgave for og har fået til opgave at analysere bagvedliggende politiske ovevejelser der ligger i de forskellige partiers synspunkter mht. at fjerne efterlønnen? Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe spørgsmålet an, er der nogen som evt kan komme med et eksempel? tak... -
9 klasse eksamen hjælp!!
ForumindlægJeg skal analysere et essay til min mundtlige eksam hvor jeg har så valgt essayet "For ti år siden lærte jeg, hvad døden er. Nu forstår jeg, hvad den viden gør ved livet." og jeg har ingen ide om hvordan jeg skal starte er der måske nogle der kender nogle hjemmesider der ville hjælpe(ik... -
Har trukket Kunstbilleder i dansk eksamen!!!
ForumindlægHej, jeg har trukket Kunstbilleder i dansk eksamen og jeg ville spørge jer om hvad der er mest ralevant at tag med i min analyse. Jeg har ikke så meget styr på kunstbilleder, derfor ville det være dejligt hvis nogle har nogle gode råd. Hvis i har nogle gode tips til Kunstbillede eksamen eller no... -
Historie 2
ForumindlægSå har jeg puslet mig frem til et nogenlunde bud på hvad historie er, med inddragelse af metoder. Hvad er Historie: Den fortidige virkelighed, som bliver belyst via den humanistiske metode, kildekritikken. Kildekritikkens formål er at sortere urelevante kilder fra, og dermed nå frem til en pålide... -
engelsk stil
ForumindlægEr der er en venlig sjæl der gider at rette min engelsk stil for fejl? Det er en analyse af "The Wife and a half"(ikke et specielt godt sæt)Det er nemlig min sidste stil, og som de andre af mine sidste vil jeg gerne give den en ekstra skalle. Min lærer havde egentlig sagt at det var fri... -
efter "er"
ForumindlægJeg har en tysk sætning jeg skal oversætte, men er i tvivl om at analysere den på dansk.Han er meget berømt på grund af hans grovhed.Er "berømt" så et omsagnsled til grundled. JEg mener jeg har lært at hvis "er" er omsagnsleddet, så bliver det efterfølgende omsagnsled til grun... -
Spuck vor ihr aus - HJÆLP
ForumindlægHej, jeg har har brug for hjælp til min tysk eksamen. jeg har trukket teksten Spuck vor ihr aus idag og skal op i morgen. Jeg vil høre om nogen af jer, evt har analyseret og fortolket denne tekst tidligere. og hvis ja, kunne det være at i kunne smide den op herunder, det kunne være så dejligt, fo... -
eksistentialisme - Erik Knudsen
ForumindlægSøger en analyse/fortolkning eller blot nyttig viden om Erik Knudsens digt "Blomsten og Sværdet" fra 1949. Det henleder til den tyske besættelse af dk og eksistentialismens tankegang om at identiteten skabes igennem handlinger, vil jeg skyde på. Men ved ikke helt hvordan jeg griber det ... -
Hvordan skriver man en god indledning?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive en analyse og fortolkning af en lille tysk tekst... Jeg har lidt problemer med at skrive indledning, da jeg ikke ved, hvad jeg skal indrage her. Jeg har end til videre skrevet: Navn på historien, forfatter, hvornår den er skrevet. Kan i komme på andre gode i der ? -
Bevægelse eller stille?
ForumindlægJeg bøvler lidt med analysen i tysk, når det omhandler forholdsord/præpositioner som står i akk/gen. I en sætning f.eks. "Manden fandt sin kærlighed på en rejse til Grækenland - Der Mann fand seine Liebe auf seiner Reise in ...." Er der bevægelse i sætningen? -
Hjælp :O
ForumindlægHeeeeeeeeeeeej Som aflevering i tysk skulle man skrive om hvad demokrati betyder for en og dermed analysere teksten, hvor man skal fokusere og farve subjekt, verballed og præpositionsforbindelser, men jeg usikker på hvilke ord jeg skal farvelægge når det kommer til subjektsprædikat, akkusativ o...
