Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13701 til 13720 af 27496
-
spørgsmål
ForumindlægHvorfor er der ikke nogen betydning for geparders mulighed for at skaffe sig mad i deres naturlige omgivelser? -
AUGUST KROGH
ForumindlægBruger August Krogh ikke den hypotetisk-deduktive metode til at finde frem til hans forskning? -
FSA 2013 - hvordan gik det?
ForumindlægHej! ;) Så har man lige været oppe i Dansk Skriftlig Fremstilling. Jeg valgte nr 4, Hvad med jer? Skal I op i Matematik eller Geografi? Hvordan gik det? :) -
Senmoderne samfund -AT
Forumindlæghej alle, jeg arbejder med min AT om det gode liv, hvor jeg har underemnet Kropsidealer og plastikkirurgi, og har fagene dansk og samfundsfag. Men jeg er gået lidt i stå med besvarelsen af dette: Plastikkirurgi er medvirkende til at hjælpe os med at leve op til de krav, som det senmorderne sa... -
videregående
ForumindlægHvad hedder den videregående uddannelse der handler om at undersøge gener og finde medicin til det ? -
VIGTIGT! at opgive spg. til eksamen? pensum?
Forumindlægskal trække imorgen til bio b eksamen, problemet er bare det at flere af spørgsmålene min lærer har offentlig gjordt er noget vi ikke har haft om.. må man gerne det, eller må man kun opgive pensum? -
Hæmatokritværdi
ForumindlægGodaften folkens Jeg vil lige høre, om der måske er en der vil svarer på 2 spørgsmål for mig? Eller hjælpe mig? Det er følgende: 1. Hvordan kan en høj hæmatokritværdi give bedre kondi? 2. Hvad ændres og hvad ændres ikke ved blodet, når man forbedrer sin kondi? Tusind tak på forhånd! :) -
Hjælp til skriftlig geografi!
ForumindlægHejsa! Jeg skal til skriftlig geografi på onsdag. Er der nogen der har noget fakta omkring alt muligt? -
osmose
ForumindlægHej. Osmose går fra høj til lav koncentration. Hvis saltkoncentrationen er høj udenfor end indeni cellen, så vil vandet trænge ud af cellen? men er det så ikke fra lav til høj? -
Hjælp!!! Jeg forstår ikke respiration ved kulhydrater......
ForumindlægJeg skal forklare når kulhydraterne er nedbrugt til glukose-molekylder, at de så bruges til respirationsprocessen, men forstår ikke hvad og hvordan??? -
strålingsbalance
ForumindlægHejsa alle sammen Jeg er ved at prøve at få styr på strålingsbalancen, albedo osv. Er der nogle der har en ide til hvad strålingsbalance hedder på Engelsk, jeg kan ikke finde meget information om det på Youtube, eller andre medier hvor jeg kunne få et bedre overblik over det. Jeg skal op ti... -
Elektromagnetisk stråling
ForumindlægBier kan ikke se rødt lys tilgengæld kan de opfatte ultraviolet stråling helt ned til 300 nm Når øjet modtager rødt lys og grønt lys vil det registrerer blandingsfarven gul. Det fordi at gul ligger lige mellem rødt og grønt lys i spektrummet. En bestemt blomst får sin gule farve netop ved at ud... -
Charles Darwin
Forumindlæghvorfor var det netop i 1800-tallet at videnskaben fremkom? -
Sammenhæng mellem elektronegativitet og energi, der skal bruges for at springe bindingen?
ForumindlægSammenhæng mellem elektronegativitet og energi, der skal bruges for at springe bindingen? -
Karaktererne...
ForumindlægHej allesammen, Jeg er lidt bekymret for tiden.. Det er sådan at mit gennemsnit lige nu ligger på 7,5. Nogle vil måske mene, at det er en fin karakter, men ikke hvis man lige som mig gerne vil læse odontologi(tandlæge). Her skal man bruge et gennemsnit på omkring 10. Hvor bekymret bør jeg v... -
Kokain.
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan hjælpe mig hvad kokains densitet er, samt koge og frysepunktet? Jeg har googlet og ledt i bøger - lidt uden held. -
THC molekylets funktionelle grupper
ForumindlægHejsa Kemi er ikke min stærke side, og jeg står lidt og bakser med at finde ud af hvilke funktionelle grupper der gør at molekylet bliver fedtopløseligt.. Er lidt i tvivl heromkring :s -
Fotokemi?
ForumindlægHvad er fotokemi og fotokemisk reaktion? Sad og læsede noget kemi i går da jeg støtte på disse udtryk, som jeg desværre ikke helt fik fat i, med betydningen taget i betragtning! -
Hvor mange forsøg?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede mig til eksamen i fysik/kemi, men jeg har glemt, hvor mange forsøg man almindeligvis gennemgår under eksamen? Er det tre eller fem? På forhånd tak -
Hjælp (FSA)
ForumindlægHey :) Jeg skal op i fysik/kemi på tirsdag, men jeg ved ikke hvordan det foregår? Altså min lærer har forklaret mig det, men forstår det stadig ikk? Nogle som ka' hjælpe. -på forhånd tak.
