Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13721 til 13740 af 27496
-
Jorden og Livets udvikling
ForumindlægEn der kan hjælpe med at lave vores opgave som vi har fået for til eksammen ved ikke hvordan vi skal starte. Vi har trukket Jorden og livets udvikling Vores lærer vil gerne have vi laver en problemstilling, arbejdsspørgsmål, to til biologi, to til fysik og to til geografi. vi skal desuden have... -
Apartheid
ForumindlægHej.. Er der nogen der engang har skrevet en SRP eller bare en opgave om Apartheid, som de har lyst til at dele med mig? Skal skrive om emnet i min SRP .. -
planetbaner og keglesnit litteratur
Forumindlæghej jeg skal skrive om keglesnit og planetbaner i SRP, og har brug for hjælp.. nogen der kender nogle bøger som er brugbare til SRP? :) -
Apples internationaliseringsproces
ForumindlægHej. Sidder og skal skrive en SRP om Apple. I SRP'en skal jeg bl.a. beskrive Apples internationaliseringsproces. Er der en der kan hjælpe? - er helt på bar bund. Tak på forhånd -
Kildeangivelse
ForumindlægHvordan angiver jeg SRP bogen som Kilde i min SRP, kan ikke finde så mange oplysninger om den, den har vel heller ikke et forlag, eller er det så Studieportalen? -
DiplomIngeniør
ForumindlægHej, jeg overvejer at søge ind som diplomingeniør i kemi og bioteknologi til december på DTU. Er der nogen der ved om der er nogen forskelle på at starte til vinter i forhold til at starte til sommer. Om alderen på de studerende er højere til vinter eller andre ting. -
Er det her en god ide - kom gerne med bedre mere originale ide hvis i har nogen.
ForumindlægSRP - ide Hej... :) Hvad synes i om den her ide som SRP emne: Psykologi: hvordan barndommens oplevelser, især stress og omsorgssvigt, påvirker hjernens udvikling og adfærd. Bioteknolgoi: Hvordan stresshormonet kortisol spiller en central rolle i barnets følelsesmæssige og kognitive udvikling... -
Bestået B-fag
ForumindlægNår jeg engang skal studere på universitet, så vil jeg sandsynligvis ind på et studie som kræver bestået kemi på B-nivau. Jeg var ikke oppe i kemi til eksamen, men jeg fik i stedet nogle (mindre gode) årskaraktere. 4 i mundtlig kemi og 00 i skriftlig kemi. Mit spørgsmål er om det tæller som b... -
Darwin og metoder, hmmm...? :)
ForumindlægHej alle, Jeg skal jo som så mange andre til AT-eksamen lige om lidt.. Jeg har blot et spørgsmål: hvilke metoder skal man bruge i biologi/Darwin.. Det er fordi jeg har emnet Litteraturens udvikling som konsekvens af Charles Darwins rejse og jeg synes det virker sådan lidt åndssvagt at sige, at ma... -
genetik
Forumindlæg1 hvor mange slags RNA findes der og hvad hedder de? 2 Hvad er funktionen af de forskellige RNA typer? 3 beskriv processen der foregår i ribosomerne? 4 hvordan aflæses mRNA strengen? 5 hvilken aminosyre er den første der aflæses? 6 hvor mange forskellige aminosyrer findes der? 7 hvordan skaffer c... -
HTX til HF?
Forumindlæghej jeg har et par spørgemål om HF. jeg undrede mig om man måtte skifte fra HTX til HF efter 6 måneder, og at man så måtte skifte studieretning eller fag? Hvis man nu har 5 A-fag, og gerne ville sænke dem til 4 kan man så det ved at skifte til en HF? tæller ens stanpunktskarakter i 1.G i e... -
Udviklingstal USA
ForumindlægHej. Hvor finder jeg udviklingen på de forskellige delmarkeder, inflation, arbejdsløshed, batalingsbalancen, osv. for en 10 årrige periode over USA? Mine lærer foreslår www.imf.org men kan ikke finde det derinde. Pft. Anders -
Materialebrug
ForumindlægHej! Lige er par spørgsmål angående Studieretningsprojektet i 3.g Er det tilladt at benytte fagbøger som er blevet benyttet på klassen? eksempelvis historie? Er det tilladt at bruge tabeller og grafer som er blevet gennemgået? Mvh Klaus -
HASTER !!
ForumindlægHej jeg skal udlede lambert beers lov. det har noget med ligefrem proportionalitet at gøre - nogen der kan hjælpe ? -
Lineær regression`?
ForumindlægHey der ude, skal til at skrive SRO om alkohol, og i det skal jeg redegøre og udlede formlen, og bruge formlen i praksis. På begge disse punkter er jeg tæt på blank, så hvis der var nogen der kunne hjælpe mig, ville det både redde min weekend, og hele min karakter ;) -
Malcolm x
ForumindlægJeg skal lave en projektopgave som handler om Malcolm X. det eneste jeg ved om malcolm x, er at han kæmpede samme sag som Martin Luther King (borgerrettigheder) med bare med vold-startegi. og konveterede til islam og sluttede sig til en muslimsk begvægelse, som kæmpede for ligestilling blandt r... -
Diabetes
ForumindlægHej folkens.. skyldes både diabetes 1 og 2, en auto immun reaktion, eller blot type 1? -
hjælp til kort abstract
Forumindlægsorry -
Simpel Harmonisk svingning
ForumindlægHej Skal man bruge vinklen når man udregner bevægelsesligningen for et matematisk pendul. Kunne man ikke gøre det med positionen i stedet for, så man får en differentialligning i x i stedet for θ. Kan nogle give en matematisk udredning? -
enhed for konstant
ForumindlægJeg har en ligning for det skrå kast med luftmodstand omskrevet fra vektorfunktion til reel funktion. Kan nogen hjælpe mig med at finde ud af om k har en enhed og i så fald hvilken? :) y(x)=((-(g*m2*cos(α)*v*Ln(((m*cos(α)*v)/(m*cos(α)*v-K*x)) )-k*(k*sin(α)*v+g*m)*x))...
