Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 13741 til 13760 af 27765
-
Abduction by Shelagh Delaney
ForumindlægHej. Er der nogen der har lavet et essay af tekset 'Abduction', som er skrevet af Shelagh Delaney? Føler ikke at jeg forstår teksten nok til at kunne lave et ordneligt essay, så det kunne være klasse hvis der var en der havde noget, der kunne hjælpe (: -
Hjælp!
Forumindlæghej alle sammen :) er der nogen der kan rette det her: Das Experiment Das Film das Experiment handelt von zwanzig freiwillige Männer der schale mitnehmen als Wärter und gefangene, und schale zwei Woche in ein(?) dunkel Gefängnis. Psychologen wollen mit diesem Experiment das Verhalten ... -
Deres forhold til litt.listen!
ForumindlægJeg kom lige i tanker om, hvad skal lærerne bruge litt.listen til??? Er det sådan, at de sidder og kontrollerer alt hvad man skriver og derfor skal de vide hvor man har det fra eller hvad? Og kan det passe, at det er lige meget hvor meget man laver om på teksten fra bogen, bare man angiver h... -
Tysk rettelse
ForumindlægHej i søde mennesker derude- Jeg har en tysk aflevering til idag, men da jeg virkelig STINKER til tysk, ville det være en stor hjælp hvis en af jer bare lige kunne bruge et par minutter på at rette den igennem :) tak på forhånd -
Eksamensprojekt HF
ForumindlægHej, jeg skal vælge emne til EksamensProjekt på HF. Jeg vil gerne skrive i historie og religion, men jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal skrive om, er der nogle, som har nogle idéer til emne? - Er åben overfor alt :) På forhånd tak. Mvh. Ida -
"Festen" til Danskopgave (DO)
ForumindlægHej Jeg vil gerne skrive om filmen festen af Thomas Vinterberg til min danskopgave om et valgfrit emne i 2.g. Hvad kan jeg sammenligne den med eller have med i opgaven? besvarelsen skal være på ca. 7-10 sider. -
Meget mærkeligt
ForumindlægHej! Jeg skal lave et nyt studieretningsprojekt (3.g) her i februar da jeg blev syg under de to skriveuger. Har fundet et nyt emne og en skønlitterær engelsk bog (skriver i engelsk og historie) og oplyst min vejleder om det, men da en anden fra min klasse har skrevet om den samme bog siger min ... -
Francis Bacon
ForumindlægNogle af jer der ved nogetom Francis Bacon's billede, "Study of a nude?" -
Hvad betyder "intellektuel"
ForumindlægKære Studieportalen.dk Jeg har trådt over et ord, jeg ikke helt kan forstå. Jeg har slået ordet op i ordbogen, dog har jeg ikke kunne forstå ordbogens beskrivelse. Har I mulighed for at kunne forklare ordet, med jeres egne ord? På forhånd tusind tak. -
AT-underemne
ForumindlægHej. Er der nogle, der har nogen ideer til, hvad man kan skrive om i AT-synopsen, når overemnet hedder "Fremtiden...(bla.bla.bla.)" Jeg går på en samfundsfaglig linje, og ville helst skrive i samf/historie, men er i tvivl om, hvilket underemne man kan skrive om... Hvis der er nogle, ... -
HJÆÆLP . problemformulering til oplysningstiden
ForumindlægHvis det er noget jeg er dårlig til så er det at lave en problemformulering :( ! Nogen der kan hjælpe med at rette op på det bette kun jeg har fået bikset sammen ? Jeg vil redegøre for, hvorledes Holberg prægede oplysningstidens samfund med henblik på at forklare, de vigtigste elementer i olysni... -
Miljøbeskrivelse til "de gale"
ForumindlægHej allesammen :) Er der nogen, som har miljøbeskrivelse til "de gale" af Kim Fupz Aakeson?? -
Fremtidens velfærdsamfund - samfundsfag og dansk
ForumindlægHej alle brugere Jeg er som sagt igang med AT-eksamensprojektet og mit emne er 'fremtidens velfærdssamfund'. Er der nogle af jer derude, som har nogle ideer til hvordan man kunne gå ind og behandle emnet i fagende samfundsfag og dansk?:) -
Metodernes samspil :-)?
ForumindlægJeg er i gang med AT6 og skal fremlægge fredag d. 29. Vi har brugt humaniora og samfundsvidenskab som metoder i vores problemstilling der omhandlende unge med indvandrerbaggrund i de franske forstæder og de uroligheder der var der nogle år tilbage. Vi har brugt metoderne (humaniora: nykritisk... -
Engelsk hjælp
ForumindlægHej, vil du vurdere min engelsk eksamens stil? Jeg var til eksamen idag (eng B hf). Hvilken karakter ville du give den? Jeg kan uploade den som pdf eller wordfil, og opgaveformuleringen kan også scannes ind, hvis det skulle være.. (privat besked) Der skal ikke rettes, så den skal bare l... -
AT
ForumindlægJeg sidder og bisker lidt med min problemformulering. Mit overordnet emne er global opvarmning i sam(c) og NG(b) Jeg har forskellige problemstillinger men jeg er lidt i tvivl om hvordan de kan flættes sammen i min problemformulering, derudover forstår jeg ikke helt hvordan forudsigelsen/visio... -
Synopsis??
ForumindlægJeg er i gang med en større synopsis - den obligatoriske i 3g. Jeg skriver i fagene biologi og samfundsfag - og mit emne er fedme. Jeg har bare det problem at jeg ikke helt ved, hvilket "område" jeg skal bevæge mig ind på i samfundsfag. Så nogen der har nogen ideer? På forhånd tak. ... -
Film
ForumindlægHej :) Er der nogle der kan nævne nogle titler på film, der gerne må være gode, som har med identitet og finde sig selv, at gøre. F.eks. en film som mean girls eller thirteen hvor piger desperat prøver, at passe ind. Det ville være dejligt. Skal bruge det i en opgave. -
Vi skriver i øjeblikket en Dso opgave.
ForumindlægHey, Vi skriver i øjeblikket en Dso opgave. Jeg har valgt at skrive om 1. verdenskrig, imperialismen perspektiver den til 2. verdenskrig og dens konsekvens for det verden vi liver i dag, i faget dansk og historie. Problemet er at jeg mangler materialer, Hvis i kender gode links bøger evt. art... -
Kort spørgsmål.
ForumindlægHvad er afsætning helt præcist? Og hvad kan man blive hvis man tager den retning i HHX? Bare eksempler vil være super (:
