Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 13861 til 13880 af 45451
-
"Fight Club" som danskopgaven...
ForumindlægHey...Jeg skaltil at skrive danskopgave(danskopgaven). Jeg tænker på at skrive om Fight Club, da jeg mener filmen har mange spændende perspektiver og mange gode ideer. Så vil jeg høre om du har en god ide,til den vinkel jeg skal lægge på opgaven - hvilke spørgsmål jeg skal trække ud og gå i dybde... -
Hvad og hvordan laver jeg en redegørelse?
ForumindlægHey.. Jeg har fået til en stil for (her i juleferien!!!!!!) som lyder på at jeg skal redegør for en artikel som omhandler Helmuth Nyborg (?)Men hvad er en redegørelse? Og hvordan laver man sådan en over en artikel???Hvordan skal man starte? Kan man godt starte med "Artiklen er fra jyllandspo... -
Noter - overvurderet?
ForumindlægEr noter overvurderet?Har du brugt de noter, du har lavet gennem året til eksamen, elelr var det noget værre rod? -
Billede!
ForumindlægVille lige spørge om nogle af jer har et godt forslag til et billede der handler om ondskab, hævn og straffe. :) -
Bøger udover pensum
ForumindlægHej. Jeg kigger lige nu efter nogle bøger der ligger ud over pensum i på MatA+. Jeg vil specielt gerne have nogle forslag vedr. statistik og algebra. Har i nogle gode råd, til hvad i selv har brugt? -
Gode råd til skr. musik A eksamen.
ForumindlægHej alle. Jeg går på stx, og skal op i skr. musik A om et par uger. Jeg vil høre om der er nogle derude, som har været op sidste år eller før, der kan give nogle gode råd, guide til eksamener, gamle opgaver etc? Jeg har kigget både her og på studienet, og der ligger ikke meget, så håber p... -
1. Verdenskrig
ForumindlægHej Jeg står og skal lave en opgave om 1. verdenskrig, jeg har søgt på nettet og læst i lidt bøger og også fundet en del oplysninger om emnet. Men et spørgsmål jeg har lidt problemer med er: Hvad var Danmarks rolle i 1. verdenskrig? Jeg ved godt at vi var neutrale. Men hvis der er nogle som lig... -
SSO ideer - tuborg/cocacola/romantikken
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive min sso i Dansk. Opgaven skal bestå af omkring 6-8 sider. Jeg har tænkt på noget reklameanalyse - tuborg - Cocacola - nogen der har noget respons til disse emner. Jeg har også set en del skrive, at romantikken er et godt emne, hvad kunne man lave opgaven som, inden ... -
Kilekritik, haster inden imorn
ForumindlægHEJ, er der nogen derude som har lavet kildekritik på en kilde som jeg eventuelt kunne kigge på og få noget overblik over det? Det skal helst være inden inden på torsdag -
Kan det virkelig passe?
ForumindlægJeg er ved at skrive studieretningsopgave. Derfor har jeg læst eventyret Down the Rabbit Hole (Alice i eventyrland) af Lewis Carroll i bogen Fairy Tales ved Jørgen Riber Christensen. Slutningen på eventyret er helt anderledes end jeg kender den. Her slutter den med hun spiser kagerne som skal gør... -
AT: hjælp til rámmer for problemstillnger
ForumindlægJeg skal skrive om George Orwells dystopi 1984 i fagene Dansk og Historie og jeg har derfor valgt opgave B som lyder Du skal vælge en kunstnerisk, religiøs, teknologisk eller politisk vision/forudsigelse og forklare den sammenhæng, hvori den optræder og vurdere dens betydning. Du skal behandle e... -
Both is/are
ForumindlægJeg bliver pludselig helt i tvivl om noget så simpelt som ental/flertal i følgende sammenhæng, da jeg simpelthen synes at det der forekommer mig at være det logisk rigtige lyder forkert i mine ører. Jeg er klar over at hvis vi taler om 2 huse der begge er gode vil det hedde: "Both ... -
Åndernes hus- hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej! Skal om ikke så mange dage lave et oplæg i dansk om romanen åndernes hus.. Da jeg ikke kan nå at læse hele bogen færdig, vil jeg gerne vide om der er nogle der kan sige mig om der er de store forskelle fra filmen?? Har nemlig set filmen masser af gange, og har tænkt at lave oplæget ud fra d... -
marketing
ForumindlægHvad betyder ordet marketing og marketingføring? -
the man who love flowers
ForumindlægEr der nogle som har læst "The Man who love flowers" som kan fortælle kort hvad den handler om? -
Samf+Rel i AT
ForumindlægHeey.. Jeg skal skrive i samfundsfag og religion i AT. Mine lærere har svært ved at se hvordan jeg vil gribe det an, og hvordan det skal kobles sammen. Jeg vil tage udgangspunkt i Durkheims teorier om religionen som en samfundsmæssig funktion. Min rel. lærer kan ikke se hvordan jeg vil trække re... -
HF på VUC, optagelsesprøve
ForumindlægHej alle sammen Da jeg har søgt ind på HF uden en 10.'ende klasse (gik ud af 9. i 2007, og haft 2 år på STX), skal jeg til en optagelses prøve. Prøven består af en tre-delt faglig test på 1,5 time og en efterfølgende samtale på ca. 15 min. Derudover, mener jeg at jeg i telefonen fik af vi... -
Fremlæggelse om Eem-tiden???
ForumindlægHejsa Jeg skal fremlægger om Eem-tiden Det her den problemstilling jeg skal tage udgangpunkt i i min fremlæggelse. Hvad er eem-perioden (mellemistiden) og hvad betyder den for klima researchen. Hvordan finder jeg information om det ?? Ved ikke hvordan jeg skal fremlægge om det og... -
Startkomma...
ForumindlægHej! Jeg skal til Dansk terminsprøve imorgen.. Min lærer har fortalt, at man enten skal bruge startkomma eller lade være, problemet er at jeg ikke aner hvad startkomma er?? nogen der kan hjælpe?? -
SRP emner
ForumindlægHej med jer! Nu står jeg i denne situation at jeg skal skrive SRP om et stykke tid. Om knap 1 uge skal jeg vælge 2 kombinationer af nogle fag. Samfundsfag er jeg 100% sikker på! Men! Jeg er meget i tvivl om, hvilke fag jeg skal mikse det med og ikke mindst et emne. Jeg har overvejet demo...
