Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13861 til 13880 af 20688
-
ingeniør??
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg kunne godt tænke mig en uddannels som ingeniør, men jeg har en lille problem med gennemsnittet jeg ved at man skal have over 2.0 og det er intet problem men det jeg er bange for er om man kan komme ind med en gennemsnit på 4.5?? og om alle er blevet optaget med sådan en gen... -
Medicin-Hvorfor ikke biologi a?
ForumindlægBiologi(celler,krop,rusmidler mm) kan vel være nyttigt på højt niveau, hvis man skal læse medicin? Hvorfor er det ikke en del af adgangskravet? -
Fri elektrons pot. energi
ForumindlægI TEORIEN -
I so need help goddammit
Forumindlæghello hello. jeg har et spørgesmål som nok set i overordnet. efter sommer starter jeg på den merkantile grundforløb på 2 år, altså HG, men meningen er at jeg med min studievejleder snakkede om at jeg kun tog det ét år og derved kunne klare de adgangskrav som HF har omkring 10.klasse's afgangs... -
AT mundtlig årsprøve
ForumindlægJeg vil gerne spørge nogle af dem der allerede har været oppe til en AT-årsprøve eller eksamen. Hvordan starter man, og hvad skal man starte med at sige? Skal der være noget indledning, eller skal man nævne problemformuleringen??? Håber der er nogen der vil svare!!! -
Harvard
ForumindlægHej :) Jeg er en gymnasieelev og er begyndt at tænke lidt over hvad jeg skal efter og har tænkt på Harvard, men hvad kræver det for at man kan blive optaget på Harvard medical school? Er der specifikke krav for at man kan blive optaget? Tak på forhånd :) -
foton
ForumindlægMan siger at fotonet ikke har nogen hvilemasse, men har den heller ikke nogen masse når den er oppe på lysets hastighed? Hvilket den konstant er. -
Hej allesammen - hvad ligger jeres snit på?
ForumindlægHej hvad ligger jeres snit på? Synes det kunne være interessandt, at vide :D -
Spektroskopi i skriftlig eksamen - Kemi??
ForumindlægHey, sidder lige og læser: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/vejledende%20opgaver.pdfOg: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/lov/bilag21.htmJeg skal ikke kunne alt det her Spektroskopi til kemi høkniveau eksamen imorgen, vel?? -
Hjælp!! :(
ForumindlægJeg har et problem. Jeg har fået er fs10 ark hvor der er en tekst der hedder "tanken tom" Der står: "Skriv din fortolkning og vurdering af sangteksten" Jeg har prøve og prøvet, men er gået i stå.. Kan i komme med inspiration? Det ville være en KÆMPE hjælp! Tanken tom Ha... -
Betinget ansøgning
ForumindlægHejJeg vil gerne ind på medicinstudiet, som kræver Mat A, men jeg har mat B her i gym. Jeg ville derfor høre om I vidste om KU accepterer betinget ansøgning? Altså kan jeg efter 3.g. (2008) tage suppleringskurser med Mat A efter jeg har søgt ind på medicinstudiet? -
At håndtere en tyranisk lærer ???
Forumindlægheiijeg skal op i old på tirsdag.. burde ikke være SÅÅÅ nervøs, fordi jeg har fået et dejligt 10 tal i årskareakter... og jeg syntes faktisk at det er ganske spændende...MEN men men... min lærer går amok(har jeg ladet mig høre) Hun afbryder eksaminaterne og går vist lige i flæsket på dem hvis hun... -
halveringskonstant.
ForumindlægHejJeg skal finde halveringskonstanten for en funktion, og jeg er bekendt med den formel der hedder (ln(0,5))/(ln(a)).Men hvordan finder man halveringskonstanten når funktionen er skrevet således op?y=1496*e^(-0,012x) -
Elastisk stød/kollision
ForumindlægHvad er et elastisk stød/kollision, og er der forskel på dem? -
bølger
Forumindlæggår i tiende kl. kan risikere at komme op i bølger hvortil jeg har tænkt mig at vælge fem mulige forsøg ud, vil gerne vælge dem ud, hvor jeg samtidig kan fortælle en masse, og som selvfølgelig er vigtigt for emnet.her er de forsøg jeg kan vælge:en bølges udbredelsebølger gennem bølgerbølgers inte... -
Mundtlig eksamen?
ForumindlægHej :)Skal op til mundtlig fysikeksamen her på onsdag, og har ikke rigtig nogen fornemmelse af hvordan det foregår. Er det lidt ligesom matematik hvor de kommer rundt? Og hvor vigtigt er det med forsøg mm? Skal man bare tale eller hvordan? Håber der er nogen der vil hjælpe mig..?På forhånd tak. -
Ny eksamens regl!
ForumindlægHvad synes i, om den nye regl om, at der kun er 3 mundtlige eksminer og, at der kun er censore istedet for lærer, altså til eksamen? -
rapport
Forumindlægheyer her nogen som har lidt noter til et par rapporter?omkring optisk gitter, boyle-mariottes lov, og indledende el-målinger??jeg mangler nemlig disse rapporter..håber nogen vil hjælpe? -
Spørgsmål til mundtlig mat A!
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op til mundtlig matematik 3-årigt A.. dvs. på mandag! Men kan ikke rigtig sætte mig ind i hvilke spørgsmål der vil kunne blive stillet..? Specielt mht. differetialregning, vektorer og sandsynlighedsregning? Hvis der er nogen der har været op i eksamen i mundtlig matematik må ... -
kræfters påvirkning af klods på skråplan
ForumindlægJeg har læst https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=13833&h=komposanterog sidder selv med nogenlunde det samme problem, men jeg forstår det ikke helt...En klods ligger på et skråplanDer er fire kræfter: - normalkræften der virker vinkelret, på skråplanet, opad - tyngedekraften, der v...
