Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 13981 til 14000 af 34041
-
En lysstråle fra lampen L kastes i punktet B tilbage fra et spejl AC til punktet P. Den vinkelrette afstand fra L til spejlet er 90 cm, og den vinkelrette af...
ForumindlægHej :) jeg sidder og regner et gammelt eksamenssæt fra maj 2008. Jeg mangler bare at forstå, hvorfor man dividere det sidste x på ligningen 90/30=(200-x)/x <-? håber der er en venlig sjæl der kan forklare mig, hvorfor det x bliver divideret på. På forhånd tak. -
fysikopgave
ForumindlægHar problemer med en afleveringsopgave, så håber nogle kan hjælpe. Vi får givet halveringstid for ^238 Pu 87,7 år. Hvordan kan aktiviten så beregnes af denne nuklid? Opgaven hedder Minikraftværk, og er fra eksamen maj-juni, hvis nogle har lavet den. Håber nogle kan hjælpe. -
Vigtigt: Søger nuværende 3g. engelsk højt niveau elev?
ForumindlægJeg har et tilbud til en nuværende engelsk-højt-niveau elev. Du skal minimum få en middel skriftlig karakter i faget! Hvis du tilfældigvis er det, så skriv hurtigst muligt, læg dit mobil tlf. nr. og du vil høre nærmere. Jeg kan kun afslører at der er en solid belønning. -Tilbuddet gælder indtil... -
hjælp
ForumindlægHej jeg sidder fast i opg 10 b) fra eksamenssættet maj/ 2012 Nogen som kan foklare mig hvordan man finder længden IACI i trekanten ? Her er linket til selve eksamenssættet.. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media... -
blækregning
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal aflevere blækregning imorgen. Det store problem er at mit opgavehæfte er blevet væk. Jeg tænkte på om nogen af jer evt. ligger inde med det, og har lyst til at uploade det. Det er 10. klasse maj/juni 2004. Håbefulde hilsner -
bio-opgave om osmose stx a-niveau
Forumindlæghejsa.. jeg har en aflevering til næste uge om osmose i en mælkebøtte.. det er den første opgave i et eksamenshæfte (studentereksamen, vejledende opgavesæt 2, a-niveau, maj 2006). Er ikke særlig god til biologi, så ville lige høre om der var andre der har haft denne opgave, der kunne komme med li... -
Hvordan kan jeg blive bedre?
ForumindlægJeg har det rigtig svært med læseprøver, og tænker hele tiden, hvordan jeg skal bestå læseprøven her op til maj. Jeg går altid og tænker på det, og vil virkelig gerne vide, hvad jeg skal gøre for at blive bedre. Håber på nogle forslag til hvordan jeg kan blive bedre til læseprøver. Det er virkeli... -
Romantikken og perspektivering
ForumindlægHJÆLP HJÆLP!! Jeg skal snart oppe til eksamen og skal vælge en novelle eller Billede der handler om romantikken..(helst novelle) Men det skal være en novelle eller maleri/billede som kan perspektivereres til: - jørgen sonne landlig scene - peter christian skovgaard bøgeskov i maj - ha brendekild... -
B1-vitamin
Forumindlægjeg har en opgave, som jeg ikke rigtig ka finde ud af, hvorda den ska løses:s d er fra eksamensopgaver i kemi maj 2005 3-e http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/kemihn-2005-10-1.pdf e) Ved hvilke temperatur er koncentrationen af B1-vitamin i mælken faldet med 10 % i løbet a... -
Kulturmøder i det senmoderne samfund
ForumindlægHej jeg skal lave en eksamens synopse til ks eksamen og den skal afleveres den 15. maj. problemet er at jeg er blevet opereret 1 gang og skal have ordnet mere. på grundlag af dette, så har jeg næsten ikke tid til at lave synopse og har svært ved at finde relevante ting at snakke om. er der nogle ... -
Gode råd
ForumindlægHej folks Jeg skal til dansk skriftlig fremstilling og tvivlede på, om jeg kunne nå at få mine 10 taller erstatet med 12 taller. Er der nogle kloge hoveder derude, som har nogle gode råd til en elev i 9. klasse, som skal til eksamen maj 2010? -
Studiejob - oversættelse fra dansk til engelsk
ForumindlægHej.. Er der en ug sjæl herinde som har lyst til at tjene lidt ekstra her i marts, april og maj. Det kortvarige studiejob drejer sig om at oversætte fra dansk til engelsk, da jeg er ved at skrive et bachelorprojekt pt. som skal oversættes til engelsk, grundet tidspres, ser jeg mig nødsaget til a... -
Ferie på Mallorca
ForumindlægEr der nogle, der har en god idé til et feriested på Mallorca i maj måned? 1. Der skal ikke være alt for mange turister 2. Det skal være en blanding af dejlig strand, hyggelig by, gode vandre- og cykelruter. Ville også være dejligt med gode forbindelser med offentlig transport til nogle af de st... -
kan nogen hjælpe
ForumindlægHvor meget majs går der til 1 liter bioethanol? Hvor meget energi er der i bioethanol i forhold til diesel? Hvor stor en del af biomassen omdannes til bioethanol som kunne have været brugt til fødevare? Hvor mange kalorier bruges til fremstilling af 1 liter bioethanol? Hvilke lande satser meg... -
Dansk terminsprøve.
Forumindlæghej alle sammen. jeg står med dansk eksamensopgave fra sidste år. jeg aner ikke hvordan jeg skal i gang. det er første gang og har ikke fået meget af vide. er der nogen der kan forklar mig hvordan det forgår i dansk eksamen.. HF. på forhånd tak.. p's. jeg skal lave opgave 1 fra eksamensopga... -
Stænderinstitutionens indførelse?? EKSAMEN I MORGEN PLEASE
ForumindlægHej alle. Jeg analyserer Orla Lehmans tale fra 1842 om Ejderpolitikken, men der står som intro inden selve talen: "Ved mindefesten for stænderinsitutionens inførelse d. 28 maj 1842 på Skydebanen i København .." Hvad er stænderinstitutionens indførelse? Kan ikke finde noget som helst... -
Metode --> Historie og Samf
ForumindlægHey Alle.. Jeg skal op i AT eksamen allerede d. 9 maj, så forberedelserne er i fuld gang.. Jeg er dog blevet i tvivl om metode.. Mit emne er Kina i den nye verdensorden, Historie og Samf. Er en metode fx historiske betragtninger (man ser tilbage med eksempler fra fortiden) og vurderer om såda... -
Gym om igen?
ForumindlægKære Leonardio Jeg så dit svar af 31 maj 2009. Så jeg har et spørgsmål til dig: Hvordan er det lykkedes dig at tage gym om igen? Hvis man er student - kan man så tage gymnasiet om igen? Min datter har fået et lavt gennemsnit. Kan hun forbedre det? Med venlig hilsen Hans Iversen Tlf. ... -
Hjælpelærer søges
ForumindlægHej Jeg søger en som har styr på kemi c-niveua. Jeg skal til eksamen den 17. maj, og skal simpelthen bare have styr på det kemi. Det er op til dig, hvor meget du kan bruge af tid. Jeg kan både i dag- og i aftentimerne. Jeg bor i Hillerød, men har også mulighed for at komme hen til dig. Det er sel... -
X-kromosom inaktivering hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg ville høre om der er nogen der tilfældigvis har lavet den biologi eksamensopgave der hedder: Opgave 2: X-kromosom inaktivering - fra Biologi A eksamen maj 2008 (handler om enzymet G6PD der har stor betydning for at de røde blodlegemer fungerer normalt, og noget om nedarvning af bløde...
