Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 14041 til 14060 af 32066
-
Mac VS Window
ForumindlægHej venner. Jeg vil gerne købe en ny bæbar computer, og ved ikke om det skal være en mac eller en window? Jeg har indtil videre kun brugt windows, og kunne godt tænke mig at bruge mac, men ved ikke om jeg kommer til at få nogen problemer med dette på uddannelsen! Jeg går nemlig på sygeplejerskeud... -
Cirkelafsnit skal finde radius
ForumindlægJeg skal udregne et cirkelafsnittet, hvor jeg kun får givet en vinkel som er på 60 grader. Jeg benytter mig af formlen T= r^2(pi*v/360 - sin(v)/2) men jeg ved ikke hvad radius af cirklen, og når jeg isolere r^2 ved jeg ikke hvad T er??? -
Smeltevarme , Hastig hjælp !
ForumindlægHej alle Pleassse kan nogen hjælpe mig med nogle af opgaver som de nu selv kan finde ud af at lave. Jeg kan ikke finde ud af at lave opgave 7-10 . kan nogen give nogle råd eller ideer til hvordan man laver dem .. har brug for hastig hjælpp pleasse mvh ludvig håber nogen kan hjælpe , trænger v... -
Reduktion
Forumindlægx(6-x)+^2+(6-x)^2 12x-2x^2+x^2+(6-x)(6-x) 12x-2x^2+x^2... Jeg går altså i stå her.. Vil i ik hjælpe? -
Opgave til i morgen- integralregning!
ForumindlægFigueren viser en skitse af grafen for funktionen f bestemt ved: f(x) = 6x*0,4^x For ethvert positivt tal t har punktmængden Mt = (x,y)| 0 < x < t v 0 < y < f(x) (større end og lig med!) et areal At. Beregn A2 Bestem t, så At = 6,95 Jeg kender sådan set godt metoden, men jeg... -
Distformlen
ForumindlægAfstanden fra punktet P(2,3, -1) til planen med ligning: 4x-2y+4z-5 = 0 bestemmes: 4 * 2 + 2 * 3 + 4 * (-1) - 5 / 4^2 + 2^2 + 4^2 (er i tvivl om, om det skal være + 2^2 da der står -b i planens ligning) får: 5 / kvadratrod(36) = 5/6 Er dette korrekt udregnet? -
Statistik
ForumindlægHej folkens håber i kan hjælpe mig med statistik. Forstår ingenting af det. 12. Statistik Du skal redegøre for de statistikredskaber (deskriptorer), der anvendes til at beskrive et grupperet observationssæt. Desuden skal du redegøre for ”Chi i anden testen”. • Vis et eks... -
Statistik
ForumindlægHej, jeg sidder med denne opgave, kan dog ikke lige komme på løsningen. Kan jeg få et hint :-) http://prntscr.com/f3z5nb -
Illustration - mandatfordeling
ForumindlægJeg er i gang med SRP om mandatfordeling.. Skal vise nogle geometriske illustrationer for, hvordan mandaterne bliver fordelt, og jeg kan simpelthen ikke forstå dem. Er der nogen, der kan hjælpe?? På forhånd tak! -
Hjææælp mig.
Forumindlægj) Fortolk korrellationskoefficienten og forklar hvorfor korrellationskoefficien-ten ikke er 1 eller -1. j) Giv eksempler på anvendelse af lineære funktioner indenfor virksomhedsøkonomi eller indenfor afsætning. -
Hjælp det haster, skal have prøve imorgen
ForumindlægEr der nogen der har nogle gode tips til trigonomiske funktioner? skal have prøve imorgen ;( -
abtraks gruppe
Forumindlægnogle der kan hjælpe med følegende bevis: for et hvert element i en abtrakt gruppe findes præcis et omvendt element .... håber I kan hjælpe.... -
Vektorprodukt i 4D
ForumindlægHåber at der er nogle der måske har arbejdet med det her. Jeg vil prøve at udlede definitionen for vektorproduktet (krydsproduktet, som vi kender det fra de normale 3 rumlige dimensioner) i 4 dimensioner (!!), R4. Nu har jeg siddet og tænkt over det i et godt stykke tid, og for mig lader det ik... -
mat-programmer?
Forumindlæghej, er der nogen der kender nogle matematikprogrammer , hvor man kan løse ligninger numerisk osv.? (skal bruges til studieretningsopgave) -
differentialligninger
ForumindlægHej, er der nogen som kan fortælle mig hvad løsningen af differentialligningen af formen y' = h(x) er? -
HHX eksamenssæt, mat A, efter den nye bekendtgørelse
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med hhx eksamenssæt/typeopgaver efter den nye bekendtsgørelse. Vil nemlig gerne prøve at regne et par stykker igennem. Men kan ikke finde nogle opgaver efter den nye bekendtgørelse. På forhånd tak -
Eksamens emne 2
ForumindlægNogen der kan forklare mig, hvad cirklens ligning går ud på? Så hvidt jeg husker har det noget med cirklens periferi at gøre, nogen der kan forklare yderligere? -
N(t) = 100 + 2t + 0,4t^2 ?
ForumindlægOpgaven lyder på følgende: For en bakteriekultur gælder at antallet af bakterier N(t), med tilnærmelses kan beskrives ved: N(t) = 100 + 2t + 0,4t^2 Hvor t er større end, eller lig med 0 og mindre end eller lig med 24. t = antal timer ________________________________________________ Hvad a... -
Hjælp til aflæsning af statistisk materiale
ForumindlægHej alle Er der en som har mulighed for at hjælpe mig med at aflæse og analysere to statistikker over køn på arbejdsmarkedet og ledelse. har forsøgt selv, men er ikke vældig god til det, så håber på der er en som gider rette det igennem jeg har skrevet og måske hjælpe mig videre, det tager ikke m... -
Monotoniforhold
ForumindlægHej folkens. En venlig sjæl der vil forklare præcist hvad monotoniforhold er? :)
