Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 14081 til 14100 af 23609
-
Newtons love
ForumindlægHej :) Jeg skal lave eksamensoplæg om newtons love og har fået to billeder som bilag af min lærer, men har lidt svært ved at beskrive billederne med fysik. Ville være dejligt med noget hjælp :) -
pKb-værdien for NaOH ???
ForumindlægHejEr der nogle der er indehavere at en databog i kemi/fysik som lige har mulighed for at slå pKb værdien op for NaOH(aq)på forhånd takmvh kim -
HJÆÆÆLP ! :D
ForumindlægFysik/Kemi ..Hvilken masse har Cl (37 i kernedele)(17 protoner) ?mit eget bud er : 37 Unit.*Men jeg kan ikke helt selv huske reglen omkring dette . -
AT - matematik metode?
ForumindlægHej Jeg har emnet rejsen til månen med fagene historie og matematik. Jeg sidder og kæmper med hvilke metoder man bruger i matematik? Og hvordan matematik adskiller sig fra fysik? Håber I kan hjælpe =) -
Generalisere
ForumindlægHey Et lidt random spørgsmål, men hvad betyder det at generalisere i fysikkens verden? Altså har hørt ordet et par gange i fysiske-sammenhæng, men hvad betyder det? Tak på forhånd! -
Exoplaneter
Forumindlægvi har om exoplaneter mit spørsmål lyder : Hvorfor skal man have 3 fald i transitmetoden og hvorfor ik 2? det kommer fra min fysik lærer :) vil meget gerne have svar på det hvis det er muligt -
Hjemmeside?
ForumindlægHey der ude. Nogen, som kender en hjemmeside, hvor man kan høre (altså lytte) til forskellige ting inden for fysikkens'verden eller kemiens? (meget gerne begge) -
Hvad er forskellen?!
ForumindlægHejsa. Nogen som kan forklare mig hvad forskellen er på fysiske størrelser, enheder, symboler og præfikser i fysik!? - bare lige rigtig hurtigt, da jeg ikke helt kan forstå foreskellen! Håber I vil hjælpe mig ;) M. -
HJÆLP!
ForumindlægJeg skal til eksamen i moren i fysik/kemi, og vil gerne vide hvordan man bevæger sig frem og tilbage på isotoptabel. Hvordan man skal skal bevæge sig, hvis et stof udsender en alfapartikel osv... Svar venligst hurtigst muligt, tak. -
acetone på sår
ForumindlægJeg har en rift på fingeren. I fysik/kemi i dag kom jeg til at spilde lidt acetone på det, kan det være farligt?Jeg glemte at spørge min lærer og nu er det for sent. -
Enheder på vektorer?
ForumindlægHej Når jeg opstiller en vektor i fysik, der repræsenterer en kraft, skal jeg så opskrive længdens enhed? Dette vil vel ikke give mening, da der blot er tale om en repræsentant for kraften. Mvh. Emil -
Elektricitet
ForumindlægHej ! Er der nogen som kunne give mig et godt råd til hvordan man kunne starte sin eksamen hvis man trak "elektricitet" til den munlige fysik prøve i 9.klasse? Hvilke forsøg ville være relevante at lave? På forhånd tak :) -
JEG HAR BRUG FOR HJÆLP, TAK!
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen i morgen, og jeg er helt lost.. er der nogle der kan nogle enkle forsøg til emnerne: radioaktivitet, mad og kemi, elektricitet, gødning og salte? på forhånd tak :) -
de harmoniske bølger.
ForumindlægHej med jer. Jeg sidder her med et spørgsmål da jeg skal til eksamen i fysik i morgen. Jeg skal fortælle om de harmoniske bølger. Hvornår opstår en transversalbølge og hvornår opstår en longitudinalbølge? På forhånd tak. -
Isterninger i drinks?
ForumindlægHar lige to fysik spørgsmål, jeg ikke kan svare på. Håber der nogen der kan hjælpe ( : Hvorfor virker isterninger godt i drinks? Hvorfor er det koldt at komme ud af badet om morgnen? -
Elektrisk energi
ForumindlægEr der nogen der kan hvad elektrisk energi er/hvordan det fungerer? Jeg har googlet og læst i min fysik bog, men jeg kan simpelthen ikke finde en ordentlig defination som jeg kan forstå :( På forhånd tak! -
pKs
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal op til AT her meget snart, hvor jeg skal bruge pKs for heroin, men kan simpelthen ikke finde den. Jeg har ledt i Databog for fysik og kemi. Hvis der er nogen, der kunne hjælpe ville det være rigtig fedt Vh. Rasmus. -
Skriftlig afgangseksamen folkeskolen
ForumindlægPå tirsdag skal jeg op i den skriftlige biologi og fysik eksamen. Jeg ved, at nogle skulle op i den i dag. Nogen af dem, der er herinde, som kan fortælle mig hvad de to prøver handler om? :) -
Solens energiproduktion
ForumindlægHej ... Jeg skal til eksamen i fysik imorgen og har fået følgende emne: Solen og Planetsystemet. Jeg skal forklare om Solens energiproduktion... er der nogen der kan hjælpe?hvad kan jeg forklare om? Tak på forhånd! :) -
enhedsomregner
ForumindlægHej er det nogen der kender en enhedsomregner der kan bruges offline til skriftlig fysik eksamen? Sådan en der kan regne fra cm^3 til m^3 osv :)
