Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 14101 til 14120 af 46442
-
Hjælp til dansk
ForumindlægHej jeg har brug for 3 hjælp 1.Vælg et sted i teksten, der optager dig mest. Fortæl om episoden og hvorfor du har valg lige dette sted. 2.find og begrund historiens klimaks ? Hvad var klimaks ? 3. hvordan er miljøet ? Hjælp -
Historieopgaven..emner?
ForumindlægHey folksVille lige høre hvilke emner I har skrevet om i historieopgaven (2g) eller hvilke emner I synes, der er gode at skrive om. For jeg er helt blank ang. hvad jeg vil skrive om.. //Jordbær -
romerske kejsere
ForumindlægHejsa:) jeg skal lave 3.G's opg. om romerriget med henblik på de romerske kejsere, hær, politik osv. tænkte på om jeg evt. kunne tage to kejsere og sammenligne, da det ellers vil blive for meget, da der var så mange. den ene ville nok være Augustus.. Octavius, hvem kunne den anden være? en s... -
projekt opg.
ForumindlægJeg har valgt at skrive om romerriget, til min projekt opg. Jeg har tænkt mig at fortælle fra Cæsars tid og ned til Nero's tid. Her vil jeg klæde mig ud som de gjorde i den tid, vise tiden nu og hvordan det var før. + en masse fakta, billeder... hvad kunne j evt. mere gøre? -
Triumvirat
Forumindlæghej Jeg sidder og læser om Romerriget Jeg stødte på ordet triumvirat, oh har fundet ud af, at det betyder en sammenslutning af 3 mænd. Mit spørgsmål er så, hvem er den tredje mand i det andet triumvirat? (udover Octavian og Antonius?) Er der nogen der ved, hvornår det 1. triumvirat var der? og... -
Kopiere ordbog?
ForumindlægMå man gerne kopiere dansk-engelsk ordbog ind til ens word-program og bruge den til eksamen, er det snyd eller er det lovligt? -
Gode råd?
ForumindlægHej AlleSammen ... Skulle bare lige spørge om i har nogle gode råd til Engelsk A mundtlig eksamen - når man sidder i forberedelses lokalet .. ? og når man skal fremlægge det .. -
Hvornår er skabelsesberetningerne skrevet?
ForumindlægJeg sidder og er ved at læse til eksamen i religion, og blev i tvivl om hvor når skabelsesberetningen er skrevet, og hvornår myten om Adam og Eva er skrevet. -
Supplering
ForumindlægJeg skal supplere Matematik A og Kemi B, så jeg vil gerne spørge om, man både kommer op i skr. og mdt. eller hvordan foregår eksamen? -
Forskel på Gymnasie og HF?
ForumindlægHey alle!Hvad er forskellen på gymnasiet og HF? jeg kan forstå at det primært er det samme, men der må vel være nogle forskelle?Tak,Nicholas -
ret
ForumindlægDie text handel um ... (rigtigt) Og hvd betyder: Nibelungen, kan ikke finde det i ordbogen? -
AT EMNEVALG. H J Æ L P
ForumindlægHej derude. Jeg sidder ligesom alle jer andre og kæmper med emnevalg i AT Jeg vil gerne skrive i Dansk, historie (med samfundsfaglig vinkel) Er der nogle der har nogle gode ideer? jeg er virkelig helt lost. Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive om -
SRP - kolera
Forumindlæghej jeg laver SRP de næste 10 dage om kolera i danmark 1853 biologi som hovedfag og historie som bifag jeg bar bare problemer med at komme igang med biologidelen, for jeg synes det er uoverskueligt, problemformulering til bio delen: Beskriv sygdommen kolera, herunder smitteveje og symptomer. fork... -
Udregning af gns.
ForumindlægGood afternoon Jeg har to spørgsmål vedrørende udregning af gennemsnittet under den nye ordning. Sådan set er jeg HTX'er (i tilfælde hvor der skal tages klausuler for dette), men mon ikke der næsten gælder det samme for alle gymnasiale uddannelser. 1) Fordeles vægten i et fag ligeligt melle... -
SRP - EMNE !
ForumindlægHej alle Jeg tænkte på, hvad der ville være bedst at vælge: Fysik/Matematik el. Kemi / Historie Og jeg tænker på hvordan kobler man så historie og kemi sammen ? er det et problem, hvis man har svært ved at set hvordan den lige præcis kobles sammen ? -
Censorer !!
ForumindlægHEJ!! Nogle der kender følgende lærere: Dansk (skr) = Stenløse Gymnasium og HF: [OS] Gl. Hellerup Gymnasiu: [MM] Engelsk (skr) = Aalborg Katedralskole: [PH] Vestfyns Gymnasium: [ÅJ] Matematik (skr) = Varde Gymnasium: Leif Mosegaard[LM] Frederiksberg Gymnasium: [Op] Dansk (mundt)= Virum Gymnasium:... -
Problemer med forståelse af tekst...
ForumindlægHej....Jeg skal have læst en hel historie på TYSK til imorgen som jeg ikke fatter en hak af...Derfor vil jeg høre omder er nogle af jer der havde læst en historie fra bogen Ansichten ved navn:Um 11 Uhr bist du aus der Disco zurück...jeg har nemlig nogle konkrete spørgsmål som jeg netop også skal ... -
Dansk (stil)
ForumindlægHvordan bliver jeg bedre til at skrive en dansk stil? Jeg skriver virkeligt dårligt, som i kan se her på mine sætninger. Når jeg skal skrive en stil, kan jeg for det første ikke finde på, hvad jeg skal starte med, hvad selveste historien skal handle om. Jeg har det svært ved at komme op med en hi... -
lidt i tvivl
ForumindlægFor at bliver optaget på uddannelsen skal du dels have en adgangsgivende eksamen og dels have følgende fag og niveauer, som skal være bestået med min. 2,0 på 7-trins-skalaen (medmindre andet og højere er angivet i skemaet). Det vil sige at man skal have bestået faget ik??? Jeg har bestået dans... -
Tæller årskarakter med om dumper dansk eller ikke?
ForumindlægHej Jeg har dumme mig lidt og fået 02 i skrifeligt dansk her til eksame karaker. Jeg skal også op til mundtlige eksame om ikke så længe, og hvis jeg nu kommer til at kludre i det og får under 02 Tæller års karakerne så med, fik 7 både i mundtlig og skriftligt i gennemsnit om hvorvidt jeg best...
