Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14141 til 14160 af 22746
-
Søger underviser - Fys + Kemi
ForumindlægI forbindelse med de kommende eksamener her om små 6 mdr. ca. , søger jeg en der kan undervise i fysik såvel som kemi. Skriv såfremt i har interesse. Det er self i mod betaling. Alloo -
Impuls-stød
ForumindlægMan har 2 kugler, hvor den ene ligger stille fra start og den anden rammer den centralt.Begge masser er givet og starthastighederne er også givet.Hvordan finder jeg de to hastigheder efter stødet når sammenstødet er elastisk?Det er opg 3,3 s 61 i Fysikkens verden 3. -
alternativ lektiehjælp
ForumindlægHar i set www.onstudy.dk? man kan spørge om mange ting, bla fysik som jeg har svært ved og har allerede fået 2 hurtige og gode svar ;D well anyways synes bare lige jeg ville dele det med jer.. -
Vand i base
ForumindlægHej I min fysik bog står der, at man ikke må puttet vand i syre, da der så sker en kemisk reaktion, men må man så godt putte vand i base? - og hvorfor kan må man det eller hvorfor må man ikke det? -
Ø 31 i orbit 2
Forumindlægjeg skal aflevere fysik i morgen og er helt væk... opgaven lyder: normal uran er sammensat af U-238 som er 99.3% og U-235 som er 0.7%. hvis vi antager at de to isotoper var lige hyppige ved jordens skabelse hvordan finder man så ud af hvor gammel jorden er udfra vores antagelse -
Metaller
ForumindlægHejsa folkens, jeg har et problem til min disposition i fysik og kemi. Jeg skal have nogen forsøg indenfor emnet "metaller" jeg tænkte på at starte med metaller i opløsning. Så det ville bare være super hvis I havde nogen ider, til nogen fede forsøg;) -
Orbit 2, 2 opgaver
ForumindlægEr der nogle der har fysik bog Orbit 2 og kan hjælpe med disse opgaver? (meget tekst + figur)Opg 14 side 123opg 16 side 124Kan slet ikke finde ud af dem. Nogle der kan?Hvis ikke har bogen, hvad betyder det så at en bølgelængde absorberes? -
Røntgenstråling
Forumindlæga)Bestem den mindste bølgelængde af røntgenstrålingen fra et røntgenrør, hvor spændingsfaldet mellem anode og katode er 185 kV.b)Beregn den største fotonenergi fra røntgenrøret.Hvilken formel skal jeg bruge for at regne a & b ? (fra bogen fysikkens verden2 opg 4.2) -
Lys og bølger - Synsopfattelse
ForumindlægHej :-) Jeg skal til fysik eksamen her om 24 timer, men jeg har lige et enkelt spørgsmål, som jeg desværre ikke rigtig kan finde svar på nogle steder! Er der 3 eller 4 bølgeegenskaber når vi snakker lys? Håber I kan hjælpe mig :-) -
Hjææælp!!
ForumindlægOkay min klasse skal afslutte engelsk, fysik, kemi, biologi og religion i år. (2.g) Nogen af mine kammerater siger at vi skal op i enten mundtlig eller skriftlig engelsk, er det sandt?? -
Hjælp!! Please!!
ForumindlægDet har ikke helt noget med engelsk at gøre, men, Okay min klasse skal afslutte engelsk, fysik, kemi, biologi og religion i år. (2.g) Nogen af mine kammerater siger at vi skal op i enten mundtlig eller skriftlig engelsk, er det sandt?? -
Andre debatter og forummer???
ForumindlægHej med jerJeg tænkte på om i kender andre forummer hvor man kan diskutere naturvidenskab? jeg mener ikke kun fysik, men også alle de andre grene inden for naturvidenskaben. det ville jo være rart at have lidt at vælge i mellem ;o) Håber i vil være behjælpeligeMvhRasmus Clausen -
SSO - Kosmologi
ForumindlægSå er jeg snart færdig med SSO - vil lige høre om der er nogle med lidt forstand på fysik der har noget imod at kigge den igennem www.bjarke.com/skole/endeligtdokument.zip Kommentarer og rettelser kan evt. sendes til -
Spektrum
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave i fysik om det synlige spekrtrum med hvidt lys og med en heliumlampe og et af spørgsmålene lyder: Er de enkelte spektre kontinuerte eller diskrete? Jeg ved ikke lige hvad det betyder, men kan det have noget at gøre med hvor synlige de er? Ingen anelse :) -
Hvordan beregner man antal af nikkelatomer i et gram nikkel?
ForumindlægSådan lyder opgaven:Beregn antallet af nikkelatomer i 1 g nikkel. Den gennemsnitlige atommasse for naturligt forekommende nikkel er 58,69 u.Er der nogen der kan hjælpe, da jeg ikk' er den store haj til kemi (i denne fysik afl.) -
Anvendelse af de komplekse tal
ForumindlægHej, Jeg har problemer med at finde ud af hvad de komplekse tal bliver anvendt til udover at Casper Wessel andsynligvis brugte dem til landmåling tilbage omkring 1800-tallet og at de i dag bliver brugt indenfor fysikkens verden.Nogen der ved hvad de bliver brugt til udover det?! (evt. links vil v... -
induktion i hverdagen
ForumindlægHej min veninde og jeg vi lave nogle dispositioner til vores fysik og kemi eksame/prøve og vi kan ikke komme i tænke på hvor man bruger induktion henne i hverdagen? taak for din hjælp!!! -
Lektiehjælp på sydsjælland søges STRAKS!!
ForumindlægHejsa! Søger lektiehjælp x antal timer om ugen til fagene matematik B og fysik BSkal helst være i nærheden af Næstved men er villig til til at køre..Med venlig hilsen,Martin -
Areal af solceller
ForumindlægHey jeg har en opgave i fysik hvor jeg skal udregne hvor mange kvadratmeter solceller der skal til for at drive min lærers bil. Oplysninger:Bilens effekt: 120 HK (1HK = 735,5W)Solcellens nyttevirkning: 6,092%Solcellens energioptag: 75W/m2På forhånd tak -
luftmodstand..?
ForumindlægJeg har lavet et forsøg over faldloven i fysik. Det var et forsøg med en tennisbold & en metalkugle, hvor vi lod dem falde ned langs målebåndet, imens vi optog det.. Til sidst står der: kommenter luftmodstandens betydning for de lette legemer? hvilken betydning har de :/
