Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14161 til 14180 af 27496
-
STX
ForumindlægHej Jeg er snart færdig med 10 klasse og jeg skal snart valg en videregående uddannelse og jeg er sikker på at jeg gerne ville være bygningsingeniør og jeg ville gerne gå på STX. Nogle der kan fortælle mig hvilken linje jeg skal tage ? :) -
Alkohol substitutionsreaktion
ForumindlægHej, er der en der kan hjælpe mig med følgende opgave: Vis hvordan pentanol kan dannes ved substitutionsreaktion. Hvor mange forskellige alkoholer, kan der dannes, og hvad hedder de? Tak på forhånd. -
E2 og E1
ForumindlægJeg er ved at skrive om tre forskellige reaktionstyper: elimination, addition og forbrændning. Under eliminationsreaktionen stødte jeg på to E2 og E1. Jeg har søgt en del på nettet og kunne kun finde frem til sider hvor det stod på engelsk (hvilket ikke er min stærke side). Der står heller ikke n... -
Zink i rustindikator?
ForumindlægHej alle :D Sidder med et problem jeg ikke helt kan gennemskue. Jeg har lavet et forsøg hvor jeg viklede en zinktråd uden om en jerntråd. disse to tråde lagde jeg så ned i en rustindikator, hvor opløsningen herefter blev rød efter et stykke tid. Da opløsningen ikke blev blå, må det vel skyldes at... -
HJÆÆLP!! ER DESPERAT!!!
ForumindlægHej... Er der nogen der kan give mig en nem, og kemisk forklaring på hvad benzin er? Håber virkelig i kan hjælpe. -
Spektroskopi opgaver
ForumindlægHej, Er der nogle der vil give nogle hints til hvordan følgende opgaver skal løses (Stof 1, Stof 2, Stof 3 og Stof 4): http://elias.ribekatedralskole.dk/kemi/IKT1511/indhold.htm På forhånd tak! -
Kvælstof, N
ForumindlægHvilke (bio)kemiske aspekter kan man komme ind på i forbindelse med kvælstofforurening? Råd til materialesøgning til SRO i dette emne? På forhånd tak! -
abtraks gruppe
Forumindlægnogle der kan hjælpe med følegende bevis: for et hvert element i en abtrakt gruppe findes præcis et omvendt element .... håber I kan hjælpe.... -
Termodynamikkens første hovedsætning
ForumindlægSærlig opgave III Jan. 2011, Opg. 1 Juni 2001, Opg. 1 Juni 2002, Opg. 1 Et mol helium (25,00 grader C og 4,00 bar) er indesluttet i en beholder med et gnidningsfrit og vægtløst stempel. Varmekapaciteten af en monoatomig gas (og dermed også helium) er CV,m= 3/2 R Gassen udvides til det dobbe... -
Kig tak (:
ForumindlægHejsa! Jeg har et spørgsmål.. Kan man godt blive noget med IT (IT Ingeniør eller IT programmør) hvis man tager HHX? Ved godt HTX vil være det bedste. Men hvis nu man hellere vil tage HHX? Håber nogle kan hjælpe? (: -
sucroseopløsning
ForumindlægBeregn, hvor mange gram sucrose (C12H22O11, Molvægt = 342) der skal anvendes til at lave 1 liter 0,5 mol sucroseopløsning (stamopløsning) dette er formlen jeg skal bruge M*n = m men skal den omskrives til dette? M/m = n M = 342 m = 0,5 er det her rigtig? n = 684 -
afstemning hjææælp
ForumindlægMan kan fremstille kunstig kryolit ud fra alminiumoxid ved følgende reaktionstrin: Al2O3 + HF ------> H3AlF6 + ´H2O H3AlF6 + Na2CO3 -----> Na3AlF6 + H2O+ CO2 d) afstem de to reaktionsskemaer e) hvad hedder de to stoffer der anvendes som reaktanter under fremsillingen og hvad er biproduktern... -
er den reaktionsvillig?
ForumindlægHej, er et stof reaktionsvillig hvis den har 2 funktionelle grupper? Eller hvordan er det nu, at man når frem til om den er reaktionsvillig eller ej. Jeg tænker på stoffet salicylsy.Se evt. strukturformlen her:http://www.biosite.dk/leksikon/salicylsyre.htm -
verdensbillede(r)
ForumindlægKan man få dette underemne til at passe under hovedemnet, "en klode, flere verdener"? I givet fald, kunne jeg godt ønske mig, hvis nogle havde nogle eksperimenter eller forsøg, som de ku sende mig? Evt. notater osv om det. Ku virkelig være brugbart! På forhånd tak. -
resonans formler?
ForumindlægHi :) jeg ved at resonans formler betyder at de forskellige struktur men samme kemisk formel! men skal man så ikke tage hensyn til ladninger? På forhånd mange tak! Sandy -
uhindret amin
Forumindlæghey jeg er i et projektarbejde støt på betegelsen uhindret amin eller rettere unhindered amin, er der nogen der forklare mig hvad en unhindered amin er? -
hjælp til én redoxlinging!
ForumindlægEr der en der kan FORKLARER og samtidig vise mig hvordan man løser følgende redoxlignig?: 2S2O3(2-) + I2 --> S4O6(2-)+2I- (2-) = 2- ovenover 3 tallet! -
syre-base ligevægt (haster)
ForumindlægDimethylamin, (CH3)_2NH er en organisk base, som er letopløselig i vand. 1) Hvordan beregnes pH for en 0,0258 M vandig opløsning af dimethylamin ved 25 grader celsius? Jeg har kun 1 opløsning, som er koncentrationen af dimethylamin. Kan ikk se , hvordan pH skal findes ud fra det.. håber nogen ... -
Smeltepunkt og kogepunkt?
ForumindlægHej, hvordan kan man ud fra molekylet se om et stof har højt smeltepunkt? ER der en sammenhæng mellem kogepunkt og smeltepunlt? Hvad er intermolekyler hydrogenbinding? -
Carboxylsyre: Deadline kl. 20
ForumindlægHej er der en venlig sjæl, som lige kunne skrive med mig over indbakken, jeg skal lige være sikker på det jeg har skrevet er korrekt.
