Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14201 til 14220 af 95433
-
stoffer
Forumindlæger der nogle som vil se om disse er rigtige: A = ? B = photo syntese molekyle C = karbosylsyre D = tylocin - metanol E = peroxid F = ? -
To uddannelser samtidig
ForumindlægEr det muligt at tage to uddannelser samtidigt? Altså, kan jeg starte en teknisk uddannelse og så på samme tid starte HF? Altså gå på den tekniske uddannelse om dagen og arbejde på den gymnasielle om aftenen? Så man tager HF timerne over nettet. Jeg er klar over at det kræver meget arbejde eft... -
Masseprocent
ForumindlægHej,Jeg skal bestemme voluminet af en mængde HNO3 ud fra en masseprocent på 68% og en stofmængde på 199820,2 mol. Hvordan gribes det an? Forslag:Kan koncentrationen af HNO3'en bestemmes sådan: massefylde(HNO3)* masseprocent / molarmassenHvis ja, hvad er HNO3's massefylde (i Databogen står... -
pH
Forumindlægnår man skal beregne pH-værdien til H3O, skal man sige -log til talværdien af H3O. hvad er talværdien, og hvordan kan jeg finde ud af det? -
Noget erfaring vedr. HHX?
ForumindlægHelloo, jeg er endt i en situation som jeg selv finder en smule stressende. Planen var at jeg skulle starte på hhx her efter sommerferien, men nu hælder jeg faktisk mellem en hhx og det der tidligere hed en HG-uddannelse. Jeg ville høre, om nogle kunne fortælle mig hvor meget matematik der er p... -
1g skr. matematik
ForumindlægHej!Jeg mangler et sted hvor jeg kan hente gamle 1g-matematik årsprøver ned.. Nogen som evt. ved hvor, så skriv tak. -
Type Samfund
ForumindlægHej Folkens Jeg er i gang med min helt egen projekt om den danske samfund. Jeg skriver lidt om de samfundstyper der har været i Danmark og om den der er nu. Der er lige 2 ting, som jeg håber nogen af jer kan hjælpe mig med: 1. Hvilke type samfund er Danmark i dag? 2. Hvilke forhold har det dan... -
Eksamenshjælp
ForumindlægHej Allesammen, Jeg skal til sygeeksamen 12. august. Da jeg har modtaget undervisning på flexhold er jeg slet ikke klar. Jeg har godt fat i emnet men skal lande mig et 7-tal for at holde mit gennemsnit. Jeg har derfor brug for hjælp til gennemgang af forsøg og dertilhørende teori. Da jeg er p... -
Fra folkeskole til gym
ForumindlægHej alle jeg er en elven som skal til at starte på gym efter ferien. Jeg er meget spændt men også en del nervøs. Mit gennemsnit i niende klasse var lige op omkring de 9 stykker. Min spørgsmål er nu: Bliver det meget sværer når man starter på gym og kommer et karakter til at falde er det første... -
tangent til parabel.
ForumindlægJeg forstår bare ikke det her... har afleveret opgavesættet før, men lavede ikke denne opgave så har fået afvide at jeg skal aflevere den igen. \n\nParablen P er graf for en funktion f givet ved f(x)=-0,25x^2+2x-1.\nBestem en ligning for tangenten t til punktet R(5,f(5)). \n\n(Kan det passe at li... -
HHX afsætning
Forumindlægjeg vil gerne vide hvad afsætning på Handelsskolen går ud på? jeg regner med at vælge HHX sproglig linje efter sommerferien med SPANSK, FRANSK og AFSÆTNING A, fordi jeg altid har været meget sproglig, men jeg finder også det samfundet og handel interressant. Der er dog også en anden sproglig... -
køleskab
Forumindlægnogen der kan forklare mig princippet i et køleskab \nhvor vands fordampningsvarme indgår? -
Afleveringsdato
ForumindlægJeg synes, at det er dejligt, når der skrives afleveringsdatoen i indlægget. For eksempel:Hej alle. Jeg ville blive virkelig glad hvis en eller anden havde lyst til at kigge på min aflevering. Den er til tirsdag den 7. På forhånd takDette giver, synes jeg, en bedre chance til at få lektiehjælp ti... -
9 klasse eksamen i 10 klasse
ForumindlægHej, har omkring tre måneder til min 9 klasse eksamen og overvejer at vælge tysk fra, fordi jeg skal i 10 næste år og har hørt at man kan tage den samme eksamen i 10 som i 9 men er ikke sikker og hvis nu man ikke kan ville jeg jo ikke have en chance fo at komme ind på hhx som er min store drø... -
Tal, mængder, talbehandling og reduktioner.
ForumindlæghejJeg skal op til mundtlig mat., og har fået følgende krav stillet:Du skal behandle regningsarternes hierarki og bl.a. gennemgå regningsarterne i forhold til de rationale tal skrevet som brøker (brøkreglerne), såvel abstrakt som med eksempler.Problemet er bare, at jeg ikke forstår, hvad de mener... -
aromatisk substitution
ForumindlægJeg skriver SSO i kemi- om bromering af toluen til dette skal jeg bruge noget om ortho-, meta- og paradirigerende grupper og aromatisk substitution. Jeg har fået udleveret materialer af min lærer, men synes det er lidt mangelfuldt, så er der nogen der har noget materiale eller kender et godt link... -
Hurtig hjælp med HCG
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har skrevet hele min rapport færdig, der er bare én ting som halter. det er et spørgsmål der lyder således: "Hvórfor skal urinen helst opbevares køligt, hvis man ikke straks laver undersøgelsen?" Rapporten handler om Graviditetstest og om hormonet HCG. Håber i kan... -
hormoner / modning af et æg
ForumindlægHormonelle forandringer hos kvinden under ægmodningen? :) og dem der sætter gang i modningen af et æg? -
Uligheder
ForumindlægRedegør for uligheder og giv eksempler på uligheder. Til illustration kan du anvende følgende uligheder, 1. x + 3 < -2x - 3 2. -x - 1 < 2x -4 < -2x + 4 som løses både ved beregning og grafisk indtegning i koordinatsystem. ... -
Teori
ForumindlægJeg har en opg. der lyder, vælg en teori og redegør for den. Hvad menes der med det?
